Už pár lidí mi napsalo,že je to tu jedna velká rodina,modrý ráj,modrá rodina, atd. A to je na tom to nejhezčí.POHODA.Kritiky máme dost v práci,tramvaji a hlavně na silnicích ne? Tak to stačí.Taky potřebujeme někde relaxovat.Mě kritika nevadí,když mi je adresována někým zkušeným,ale kdyby mi někdo neustále nadával asi bych se odhlásila.Psát by mne netěšilo.
28.05.2010 02:22:00 | Iv
A já si myslel, že jsem objevil Ameriku. A on už Aťan dva roky přede mnou ...
06.02.2010 17:42:00 | Zasr. romantik
Ricku, ani nevíš, jakou jsi mně komentem udělal radost. To co ty, si myslím od samého začátku, ale nějak jakoby se neslušelo o tom mluvit. Naopak si myslím, že tuhle jedinečnou atmosféru na Literu ju nutné bránit zuby nehty. Chlapi zuby, ženské nehty.
06.03.2008 21:11:00 | Aťan
Že tady prakticky chybí kritika je fakt. Na tipy se taky nedá moc spolehnout, protože to je hodně o spříznění. Ale právě proto je Liter Literem a právě proto jsem tady. Pokud někdo touží po kritice, ať svoje díla uveřejní na některém z konkurenčních serverů. Tam se o to rádi postarají. Pokud někdo píše pro radost sobě samému nebo ostatním, ať tady zůstane. Filozofii Literu bych neměnil v žádném případě nebo zapadne do sektoru těch ostatních, rádoby objektivních a ztratí svůj "půvab".
06.03.2008 19:46:00 | Rick
Zajímavý názor... a nezní to špatně. Něco na tom bude. Stav se u mne, mám tam metrák povídek.
02.03.2008 19:13:00 | Aťan
U básní je objektívna kritika nemožná, u úvah sa kritizuje postoj nie dielo, ale u poviedok sa kritizovať dá objektívne. Sám tam niektoré katastrofy okomentujem negatívne.
02.03.2008 18:40:00 | Sarazin Faestred
Sio souhlas. V momentě, kdy sami cítíme, že v umění (amatérském obzvlášť) objektivnost je skoro nemožná, odsuzující drtivou kritiku nejsme schopni ani ochotni napsat. Amatéři tvoří pro radost, živí je jiná práce. Pokud chtějí fundovanou kritiku, musí jít za OSVĚDČENÝM profíkem. Ale proč by to proboha dělali? To jako že by měli vetší radost, že jim to někdo seshora posvětí? Tomu nevěřím. U nás amatérů to prostě chodí jinak, jen mít ochotu a schopnost tomu porozumět.
02.03.2008 14:22:00 | Aťan
Pozastavím se nad tvou větičkou: "Ať tedy kritizuje ten, kdo se na to cítí." To je právě ten problém, že se na to většinou cítí ubožáci. Dobrých amatérských kritiků je strašně málo, v té záplavě ubožáků se ztrácejí. A ubožáci, kteří jsou většinou k nezastavení, nadělají móóóc škody. Když se autor právem ohradí, hned je po ruce nejsnadnější výtka, že nesnese kritiku.
Chtěl jsem na to jen ukázat, vím že to určitě nevyřešíme. :-))
02.03.2008 11:48:00 | Aťan
Já osobně si myslím, že Liter je více o pocitech, o obsahu básní a spíše tolerujeme formu, jakou je to napsáno. Amatérskému autorovi to možná trochu uškodí, ale pokud chce dostat tvrdou kritiku, ať navštíví jiné servery.
Já to taky zkusila a něco plusového mi to dalo, ale také mi to něco vzalo. A to něco je právě schopnost psát kritiku druhým. Dozvěděla jsem se na svá dílka, že jsou vlastně klišé (ano, psát o lásce asi není žádný objev), rytmus, že se mi courá kdesi po světě, nesedí mi počty slabik, obsahově nic, podprůměrně...ano, beru to, je to názor jiných, přestože jejich dílka mě také mnohdy neoslovila, ale třeba jsou dobrá, já jsem jen amatér. Jak mám psát kritiku někomu, když vlastně podle jiných psát neumím. Má třeba vrátný kecat laborantovi do jeho práce jenom proto, že si přečetl nějakou publikaci o chemických procesech a doma amatérsky zkouší chemické reakce? Asi těžko a nebo vlastně může, ale jeho názory asi nebudou ty správné...
Ať tedy kritizuje ten, kdo se na to cítí a je opravdu jen na daném autorovi, jak bude kritiku přijímat. Buď ano a třeba mu to i něco dá a pokud ne, může zkusit štěstí někde jinde.
Mně osobně se ta přátelská atmosféra zde líbí, protože mi už kolikrát pomohla, když mi nebylo nejlépe. To se mi na jiném serveru nestalo. Ale v jádru proti kritice nejsem a jsem schopná ji i přijmout :-))
02.03.2008 11:32:00 | Lorraine
Je to tak a možná trochu jinak,
ale mně se tu líbí
a stojím za oběma názory.
01.03.2008 20:21:00 | s.e.n
svoooooooooooboooooodaaaaaaaaaaaaaaaa .o)
ostatní at si polibej svou kritickou naturu..
01.03.2008 19:53:00 | Bean
Milane, výjimečně budu konkrétní. V pátek mně přibyli 3 oblíbení, dva jsem smáznul, sumasumárum - 43 jich zbylo. A budu ještě konkrétnější - z nováčků mě zaujal Glooaming, už jsem mu nezištně dělal tajnou reklamu. Tím pádem ti říkám, že máš pravdu. :-))
01.03.2008 18:17:00 | Aťan
Ano,souhlasím,je to subjektivní,někdy může být "dobré" "špatné" a naopak,míń´bývá někdy víc -každého může oslovit něco jiného..
01.03.2008 17:33:00 | Weylin
Mě se tu líbí i s netvrdou kritikou, ale myslím, že máš pravdu. Na druhou stranu zase lepší měkké hodnocení, než urážky a ostře míněné názory na jiných serverech.
01.03.2008 17:07:00 | Grafomanická MIA
ja si myslim, ze by to byla blbost jeste bojovat o existenci na amaterskem serveru, kde si kazdy muze psat co chce a kde se plno lidi ani nesnazi niceho dosahnout, jen si pro radost pise. myslim ze kritika je tu dobrym zpusobem vyjadrena v kladnem pripade komentari a tipy, v negativnim pripade neni nic lehciho, nez autora necist, nebo cist a typy nedavat.
mne osobne se na literu libi prave ta pratelska atmosfera, i za cenu toho ze tim neni treba hodnoceni na 100% objektivni...
01.03.2008 15:55:00 | zemědělec Karel Motyčka
Standy, nápad to není špatnej, ale nereálnej. Jen jsem nahodil názor, ale samozřejmě nejsem utopista. Internet je svobodný médium, vlítnout sem může kdokoliv. S tím se musí počítat a nedělat si s tím těžkou hlavu. Bohužel po tvrdé kritice tu už padlo hodně autorů. Čest jejich památce. :-))
01.03.2008 14:39:00 | Aťan
...a proč bychom nemohli na Literu být zároveň přátelským serverem a zároveň serverem, kde se skutečně hodnotí díla? Já nevím, ale mě se to tu docela líbí ;)
01.03.2008 14:07:00 | Norlein