Anotace: ...
Je nekonečno podob,
jak být člověkem.
Ale jen jeden způsob
paradigma štěstí,
nikdy nelhat sám sobě,
zůstat otevřený,
se špetkou humoru.
Mají myšlenky křídla?
Bezpochyby ano,
z otevřeného okna slyším:
Při tvé dvakráte vyřčené řečnické otázce jsem si vzpomněl na největší hit Toma Pettyho "Learning to fly". Určitě proto, že jsem jej nedávno přetextoval do češtiny.
Originál je tady:
https://www.youtube.com/watch?v=s5BJXwNeKsQ
Můj zcela ne přesný, spíše volný překlad "Bez křídel hrozí ti pád" pak zde:
https://www.libres.cz/dilo/142329-bez-kridel-hrozi-ti-pad/
05.03.2019 00:12:11 | Špáďa
Děkuji Ti, Špáďo, za komentář a odkazy. Písničku znám, líbí se mi. Pokud jsi to byl Ty, kdo přidal překlad textu na karaoketexty, tak Ti patří velké dík, já totiž anglicky neumím, a Tvůj překlad je skvělý, dobře se čte, má i filosofickou hloubku.
Nu, a jasně že jsem nakoukla i na Tvoje vlastní dílo na Libresu. Člověk si často ani neuvědomuje, jak rychle život plyne, dokonce s přibývajícím věkem se náš subjektivní čas ještě zrychluje, a pak jednoho dne se zastavíme a ohlížíme zpět, jaký že ten náš život vlastně byl? Ty ve svém textu píšeš: "zkouším snít, potmě dál nelze žít" - ano, i myšlenky mají křídla...
Děkuji, mnohokrát děkuji.
Hezký den :-)
10.03.2019 10:21:28 | Helen Zaurak
Můj zcela volný překlad textu písně admin na karaoketexty.cz nakonec neschválil. Důvod mi odmítl sdělit. Takže tam zůstal pouze otrocky přesný překlad, ale zpívat se nedá.
10.03.2019 23:41:30 | Špáďa
Já je mám před očima, protože sypu slunečnici, do krmítka a klidně i na zem přede dveře, kde není sníh. Jsou tu všichni, i hrdličky. Mají hlad.
07.01.2019 15:00:03 | Philogyny
Děkuji, Phil, těch vrabčáků se u nás slétlo snad ze všech koutů stran :-)
Vážím si Tvého zastavení, moc děkuji.
07.01.2019 19:51:35 | Helen Zaurak
Moc pěkná úvaha, mnozí z nás si čas od času připadají jako neotevřená konzerva, kterou tvoří obsah myšlenky a ty dusíme neustále dokola v sobě. Každá konzerva se po čase může zkazit, proto neváhejme a zkrátka ji někde otevřeme, stejně to musí ven... :-)
06.01.2019 21:36:11 | Kubíno
Děkuji, Kubíno, máš určitě pravdu. Jsem moc ráda Tvému zastavení.
Srdečně děkuji :-)
07.01.2019 19:50:14 | Helen Zaurak
...Milá Helenko,Tvá myšlenka zalétla až sem nahoru...za mnou...dýchá svobodou,
tou nefalšovanou,na nic si nehrající.....průzračně upřímnou,respektující
.....děkuji za Tvá slova.....promlouvají.....Ji./úsměv/
06.01.2019 18:33:19 | jitoush
Hřejí mě na duši Tvá slova, Jituško, za to mi opravdu stálo sem text vložit. To já mnohokrát děkuji Tobě.
Děkuji :-)
06.01.2019 19:12:23 | Helen Zaurak
čim čimčarara čim-čím to bude, žes zvedla jsi mi náladu něčím /svým/ ?
:-D ST*
06.01.2019 18:22:40 | Frr
Pokud je tomu opravdu tak, že Tě moje cvrlikání povzbudilo v náladě, tak to jsem velmi ráda! Děkuji :-)
06.01.2019 19:11:12 | Helen Zaurak
letí a měla by letět,jen někdy se bojíme roztáhnout křídla...zdraví vrabčák :-)
cítím svobodu !
06.01.2019 18:20:19 | Danger