Anotace: Stručně, za co bych vraždila.
Velice výstožné a pravdivé...každý by se měl naučit říkat slůovo ,,ne''
08.06.2008 08:33:00 | dreamer.
Dá se polemizovat o tom co je a není stvoření jazyka.. Slované přišli do Evropy se svým jazykem, kterým každý mluvil jak chtěl (neměl pevná psaná pravidla.. nejspíš ani neměl písmo) a všichni si rozumněli. Na místě se rozdělili na západní jižní východní aj... stejně tak jejich jazyky, ale stále si rozuměli. Konstantin a Metoděj vzali Jihoslovanskou verzi této praslovanštiny a utvořili z ní jazyk s pevnými pravidly a vymysleli z malé řecké abecedy jak jí zaznamenávat. Nicméně stále jí všichni slované rozuměli - Jinak by nemělo smysl jí tvořit (Byla stvořená za účelem misijní činosti v lidem/slovanům srozumitelném jazyce). Někdo tomu říká stvořit jazyk... mě to spíš přijde jako stvoření jeho spisovné formy.
27.05.2008 14:42:00 | Jeroným
Jeroným: Hups... ale snad ses neurazil:)
Jo a pánové (Jeroným a DeuxP)... myslím, že se tak trochu mýlíte oba:) Konstantin s Metodějem totiž jeden jazyk stvořili, a to právě staroslověnštinu, takže jí nejen dali spisovnou formu, sami ji totiž fakticky spatlali z bulharsko-makedonského nářečí, ne ze soluňského:) Vím to jistě, minulý týden jsem z toho byla zkoušená... ale to je tak asi všechno:)
21.05.2008 15:39:00 | Grafomanická MIA
Hej... já se z tvojich, článků dozvím na sebe věci:-) už jsem pudlík a slaboch (i když v tomhle článku z toho vycházím ještě dobře)... by mě zajímalo co to bude příště:-)
2DeuxP: Promiň, ale to co jsi napsal je blbost. Konstantin a Metoděj zaprvé vůbec nestvořili (ani nespatlali) češtinu, dokonce ani žádný jiný jazyk, ale pouze dali staroslověnštině spisovnou formu a písmo, přeložili do ní liturgické texty a prosadili její použití při bohoslužbách (namísto latiny). Ano, písmo utvořili z malých písmen řecké abecedy, ale to je asi tak všechno...
21.05.2008 09:36:00 | Jeroným
Nevim jestli jste byli někdo někdy v Řecku, ale tam ano znamená ne a ne znamená ano, asi to Cyril trochu poplet když ze soluňského nářečí spatlal dohromady, to čemu po několika úpravách v průběhu 1144 let došlo říkáme čeština.
11.05.2008 11:58:00 | DeuxP
Moje heslo je: "Když říkám NE, tak ti myslím NE a nic jiného než NE". Bohužel ani to někteří lidé nechápou:-)
02.05.2008 20:19:00 | Alžběta.
Chápu a to dost dobře...taky znám dost lidí, co neznají slovo ne...
28.04.2008 15:47:00 | rry-cussete