Nikdo nás nepotřebuje

Nikdo nás nepotřebuje

Anotace: .

.

Nikoho nepotřebujeme
a ani nás nikdo nepotřebuje
všechny interakce
jsou snahou o potvrzení
vlastní existence
motivů a činů
které ale děláme
na základě toho
co si myslíme
že druzí chtějí vidět a slyšet
a pak nás za to pochválí
a tím nám potvrdí
že nejsme zbyteční
že náš život má smysl
a mezitím v nás
kyne pocit prázdnoty
smutku a osamění
protože na té
nejsubtilnější úrovni víme
že nám naši existenci
nikdo potvrdit nemůže
že nic vnějšího
tu propast samoty nezasype
víme
že nás nikdo nepotřebuje
a že ani my nikoho nepotřebujeme
že si to všechno musíme vybojovat
úplně sami
a právě to nás k smrti děsí
a tak neustále hledáme
náhradní cíle
jako je rodina
děti
kariéra
koníčky
abysme oddálili to
kvůli čemu
jsme hlavně na světě
hledání a nalezení
sebe sama
nekonečné riskování
a vstupy do nejistoty

a k tomu nikoho nepotřebujeme

a proto ani nás

nikdo nepotřebuje

.
Autor 6thSun, 29.01.2011
Přečteno 739x
Tipy 29
Poslední tipující: BeatrisCollins, Poustevníček, drsnosrstej kokršpaněl, jenkin, Iv, Antares, Mbonita, Veselý Drak, Gabrielle, Lioness, ...
ikonkaKomentáře (18)
ikonkaKomentujících (14)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
líbí

já tohle nevim... nevim jistě kdo jsou ostatní lidi, nevim, jak cítí, jak myslím, nevim jestli moje smysly vnímaj věci okolo opravdu takový jaký jsou... jsem pro tenhle vsmír nedokonalej výrobek

mám dvě jistoty, za kterýma si stojim:

1) cokoliv na tomhle světě udělám, mi bude nakonec k ničemu
2) možná je to nějakej druh nemoci nebo slabosti, ale já někoho potřebuju - a v blízkosti osoby, která vydává signály naznačující, že potřebuje mě, mi bod číslo 1 krátkodobě vůbec nevadí

25.02.2011 09:39:00 | drsnosrstej kokršpaněl

líbí

Koukám jako blázen máme asi stejné pocity a náhled na věc proto děkuji pa.P.

16.02.2011 15:06:00 | jenkin

líbí

To je v podstatě pravda,ale tak daleko ještě nejsem,potřebuju k životu lidi a zvířata,jinak bych zcvokla.S lidmi si také postupně uvědomuji co dělám špatně.Sama nevím,jestli bych na to přišla.

16.02.2011 00:57:00 | Iv

líbí

Já si myslím,že každý by měl hlavně najít svou podstatu
svou vlastní pravdivost směrem k životu
nevolit pak šidítka ale skutečně to co chce
náhražky vždycky jen zakrývají ta pravá přání..

02.02.2011 13:02:00 | Mbonita

líbí

Hluboká zamyšlení nad vším psaným,
hezky jste mi to naservírovali - pěkné počteníčko.
Cítit se dobře, je způsob, jakým říká Duše "zde".
A o TO tady jde. Je nám tu dobře všem dušičkám,
pravdivě a láskyplně. ( Zdánlivě se nepotřebujeme, ale proč si to nedopřát ) :)))

31.01.2011 19:17:00 | Veselý Drak

líbí

To asi bude individuální,někdo si hledá naplnění aby měl dojem že naplnil tu prázdnotu a jiný naopak skrz naplnění k prázdnotě dojde.Někdo hledá a někdo je pasivní.Myslím ale že ve skutečnosti je to jedno.Ať je to jak chce každý máme svou pravdu...

31.01.2011 17:22:00 | la loba

líbí

ty náhradní cíle o kterých píšeš nám přece pomáhají nalézt sami sebe - nebo nám naopak ukazují tím čím nejsme - život je neustále hledání, nalézání a ztrácení

31.01.2011 17:11:00 | floreciente

líbí

Líbí se mi koment Heleny Lovecké, taky potřebuju zrcadlení. Polemizoval bych se spodním komentem, že je jedno, jak se k sobě dostaneme - mám rád myšlenku (ne moji :) že správná cesta je ten CÍL. Samozřejmě nemáme tušení, zda si po ní vykračujeme, že jo... :-)

30.01.2011 10:14:00 | Aťan

líbí

ano, to hlavní si musíme vybojovat sami, každý sám za sebe. Člověk má někdy pocit, Že mu něco stále schází,stále něco hledá, ale zapomněl na jedno..hledat sám sebe. A je jedno jakým způsobem.

29.01.2011 20:55:00 | Javavia

líbí

každý máme svoji cestu a jdeme po ní sami, nikdo to za nás neudělá ... i k zubaři musíme sami pokud chceme, aby zub přestal bolet (jen obrazný příklad) ... ale myslím si, zažívám si to, vnímám to tak, že k její nalezení (té vlastní cesty) potřebujeme zrcadlení ostatních ... já tedy ano ... potřebuji zubaře a někoho, kdo mi o něm řekne :-)

29.01.2011 20:35:00 | Helena Lovecká

líbí

nejtěžší je přijmout úděl člověka se vší nejistotou...nevíme nic jsme jen zvířata žijící ve smečce potřebující zákony a nebo...je to hrozné je to i krásné...když jsem umírala věděla jsem jedno...nejsem člověk jsem světlo,světlo které je láska a pochybnosti v lidském těe jsou a budou ale za tím vším je tma a vté tmě láska-světlo a tam není už já a ty tam nejsou slova a nedá se to popsat...všechno co děláme tady na zemi je jen touha spojit se s jednotou...přitom smrt nás stejně spojí s nekonečnem...a nakonec vše je jedno jsme tolik milovaní že se nám o tom ani nesnilo jen jako lidé to neumíme-nemůžeme vnímat

29.01.2011 19:18:00 | la loba

líbí

Eda Tomášů je borec, líbí se mně jeho nekompromisnost, nebere si servítky a říká věci přímo, to nemá mezi duchovníma učitelema moc obdoby:-)

Jinak mně je jasný, že si rozumíme...ňáká cesta askeze nebo co nám sebe najít nepomůže, taky jsme se nenarodili ve středu Evropy náhodou, všechno má svůj smysl, takže naším úkolem je najít sebe sama právě zde, nikde jinde. A vono je to taky mnohem těžší uprostřed civilizace, než někde v pohodě v horách a o samotě :-)

29.01.2011 18:29:00 | 6thSun

líbí

6thSun, ty říkáš: "na světě jsme hlavně kvůli hledání a nalezení sebe sama"

Ano, s tím já plně souhlasím. Věřím tomu, že ti úspěšnější z nás, kterým se k tomuto nejvíc přiblíží, jsou prospěšní nejen sobě, ale hlavně svému okolí. Ale problém je v "cestě" hledání sebe sama. Obecně se razí, že nejlepší varianta je klášter v horách, co nejvíc odtržený od reálného života, aby měl člověk klííídek na meditaci. Zkouším jinou variantu - sám sebe hledám přes rodinu, kamarády, práci a koníčky. To nejsou "náhradní cíle", které mně překážejí, ale naopak - ukazují co jsem zač, kde ubrat a kde přidat. A hlavně, nejsou to CÍLE! Je možné, že přijde NĚKDO, ukáže na mne prstem a řekne: "Takhle se to nedělá." Mám pro něj přichystanou odpověď, ...ale není slušná. :-)

Jiddu Krishnamurti, dalajláma Tändzin Gjamccho, náš Eduard Tomáš, ad. tito pánové mě asi ovlivnili a ovlivňují, ...a jsem tomu rád.

29.01.2011 16:56:00 | Aťan

líbí

protože na té
nejsubtilnější úrovni víme
že nám naši existenci
nikdo potvrdit nemůže

tahe cast me oslovila nejvic, prijde mi tam nejzasadnejsi

29.01.2011 11:28:00 | mattoni.uz.neni

líbí

Kytko: to je krásný komentář, moc mě potěšil, děkuji! :-)

ziriant: právě že zde je plno nabídek k pomoci (třeba jen duchovní knihy), ale to hlavní si prostě musíme vybojovat sami podle sebe

Aťan: náhradní cíle jsou naprosto nutné, problém je v tom, že je lidé vyhledávají aniž by o tom, že je vyhledávají na úkor těch hlavních cílů měli vůbec ponětí. Největší problém je pak ztotožnění s tou rolí (např. role rodiče) a dojem, že nic jiného na světě nemá smysl.

29.01.2011 11:18:00 | 6thSun

líbí

Teď budu chvilku nezvykle vážný. Už jsem se s tímto názorem několikrát setkal a je mi jasný, že je to problém. VELKÝ problém - ale ne obecný, nýbrž individuální, který není dobré podceňovat.

Říkáš - náhradní cíle... Tyhle "náhradní cíle" ale mnoho lidí drží nad vodou. Jsou rádi, když mají kamarády které potřebuji a kteří potřebují je. Jsou rádi, když mají "náhradní cíl" rodinu, kterou potřebují a která potřebuje je. Jsou vděční za koníčky, které jim zpříjemňují život. Jsou rádi, když mají práci, která některé dokonce baví a pomáhá jim zaplatit pohodlnější život.

Chtěl jsem tím jen říct, že pokud lidem s názorem z tvé úvahy (básně) nepřijde pomoc zvenčí, vaří si čím dál víc nestravitelnou kaši.

29.01.2011 10:56:00 | Aťan

líbí

Řekla bych, že k tomu všemu někoho potřebujeme. Jen nám s tím bohužel nikdo nepomůže.

29.01.2011 10:34:00 | ziriant

líbí

myslíš, že BÝT = být potřebný ? že v tom jediném je smysl bytí ?!

29.01.2011 10:07:00 | Romana Šamanka Ladyloba

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel