Komentáře přijaté

Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.

Nalezeno 31 záznamů. Zobrazuji 16-30.

PANNA ORLEÁNSKÁ Publikoval(a): Miron25 | Básně » Smutné

Také moje oblíbenkyně :)

01.02.2017 11:47:36 | Aingealagreagovat

ÚVAHA-BŮH A SVOBODNÁ VŮLE? Publikoval(a): Miron25 | Úvahy » Bůh, víra

Též to tak cítím.

01.02.2017 11:47:12 | reagovat

ÚVAHA-BŮH A SVOBODNÁ VŮLE? Publikoval(a): Miron25 | Úvahy » Bůh, víra

Mno, se vším, krom budhismu, souhlasím,píšete moc krásně :-)

01.02.2017 11:46:13 | reagovat

JEŠTĚ NAPOSLED Publikoval(a): Miron25 | Básně » Smutné

Líbí. :-))

01.02.2017 10:42:01 | Iva Husárkováreagovat

ÚVAHA-BŮH A SVOBODNÁ VŮLE? Publikoval(a): Miron25 | Úvahy » Bůh, víra

To je přenádherná a propracovaná úvah.. ST.. :-)

30.01.2017 15:21:45 | reagovat

ÚVAHA-BŮH A SVOBODNÁ VŮLE? Publikoval(a): Miron25 | Úvahy » Bůh, víra

Tak podle mě je církev a jakékoliv příslušenství k ní to největší zlo a pokrytectví, právě církev potřebovala mít kdysi lidi pod kontrolou a začala Bibli i všechno kolem vykládat po svém...oni lidi potřebují mít nad sebou vidinu nějakého trestu, jinak by se projevilo jejich pravé zlé já, tíhnoucí spíše k tomu Satanovi. :-D Jakmile by nad sebou lidé nic jakoby neměli, tak úplně zvlčí, lidi kromě zákonů, které stejně porušují, potřebují i něco vyššího...a kdo nevěří v trest, který přijde jako odplata za hříchy, je vlastně svobodný, není ovce, která se nechá zmanipulovat a takovému člověku je pak fuk, jak naloží se svým životem, zda to bude ryze sobecky nebo ne. Takový člověk se nebojí věčného zatracení v podobě jámy. :-D Protože peklo není, o tom se ani Bible nezmiňuje, to je přímo tady na Zemi. A kdo v tom pekle žít nechce, a nevěří v Boží trest, může se klidně i sám zabít, aniž by to považoval za hřích...

27.01.2017 21:14:32 | reagovat

ÚVAHA-BŮH A SVOBODNÁ VŮLE? Publikoval(a): Miron25 | Úvahy » Bůh, víra

Ano, přesně tak, jenže tohle těm věřícím nevysvětlíš, oni jsou takto naučeni, a je to pro ně jediná pravá životní cesta, to, co oni znají a co se do nich už odmala vtloukalo. A jak víme, mnozí lidé nemají schopnost vlastního myšlení a tak mají problém se zamýšlet i nad tím, čemu věří. Třeba Jehovisti a jejich víra v to, že se nesmí nikomu darovat a přijímat krev...to je taky samo o sobě hovno. A toho je spousta. Nezamýšlí se a pak to vypadá, jak to vypadá.

27.01.2017 20:50:07 | reagovat

ÚVAHA-BŮH A SVOBODNÁ VŮLE? Publikoval(a): Miron25 | Úvahy » Bůh, víra

Promiň:

Když platí teze a platí i opak (spor)

Jestliže platí teze pak platí opak. Jestliže platí opak pak platí teze. Takže platí teze právě tehdy když platí opak (paradox).

27.01.2017 20:33:19 | reagovat

ÚVAHA-BŮH A SVOBODNÁ VŮLE? Publikoval(a): Miron25 | Úvahy » Bůh, víra

Jenže Mílo, víš, o co jde? Vyvrátit to těm věřícím ty jejich bludy, jak žerou Bibli doslova a pak to šíří jako mor všude kolem.

27.01.2017 20:32:06 | reagovat

ÚVAHA-BŮH A SVOBODNÁ VŮLE? Publikoval(a): Miron25 | Úvahy » Bůh, víra

pečlivě napsaný text......ale já mívám radost že existuje tajemství...BŮH že je jakýsi "bonus" Milosti.....dalo by to přiblížit spíše nějakým Zenovým koánem-
-"v mlze vidíš co nevidíš" celý den ležel v trávě a hleděl do nebe..co viděl-nebe"..:-D*

27.01.2017 20:26:51 | Frrreagovat

ÚVAHA-BŮH A SVOBODNÁ VŮLE? Publikoval(a): Miron25 | Úvahy » Bůh, víra

Ano, to si myslím, že v Bibli, vzhledem k tomu, jak starý je to spis, jsou velké mezery a ne všechno může být bráno doslova, jenže věřící některé věci doslova berou, i kdyby to byly sebevětší nesmysly. A pak se jimi ohánějí jako zaslepené ovce.

27.01.2017 20:17:21 | reagovat

ÚVAHA-BŮH A SVOBODNÁ VŮLE? Publikoval(a): Miron25 | Úvahy » Bůh, víra

Ještě jsem chtěl dodat:
se svobodnou vůlí mě to připadá takto: Máme se možnost rozhodnou, ale jak se rozhodneme a vykonáme tak ta možnost skončila. Je tudíž následkem našeho rozhodnutí, které je založeno na předchozích zkušenostech. Ale pořád se rozhodujeme my.

27.01.2017 19:10:41 | reagovat

ÚVAHA-BŮH A SVOBODNÁ VŮLE? Publikoval(a): Miron25 | Úvahy » Bůh, víra

Problém může být co si představujeme pod pojmy všemocný a vševědoucí, svobodná vůle, myslící bytost.
Aneb:
Bible jako jakýkoliv starověký náboženský spis je jeden z prvních literárních pokusů vyrovnat se nějak s realitou, která nás obklopuje. Jsou to v podstatě některé povídačky paní Kačky zaznamenané na papír.
Ale na každém šprochu pravdy trochu. Všemocným bohem mohli první vědci nazývat prvotní příčinu vesmíru, která má zkrátka velkou moc. (Když si představíš vesmír, tak musí mít obrovskou moc.) Vševědoucností mohli myslet třeba to, že si uvědomuje vše v přítomném okamžiku. A u táboráku se pak mohli vytvářet příběhy pro děti o tom jak všemocný a vševědoucí Bůh všechno řídí aby se těm dětem dobře spalo. Ale máme tady fyzikální zákony bez kterých se nepohne vlas na hlavě, takže zase kus pravdy.

27.01.2017 19:08:31 | reagovat

ÚVAHA-BŮH A SVOBODNÁ VŮLE? Publikoval(a): Miron25 | Úvahy » Bůh, víra

Napřed s čím nesouhlasím:
slovo nic je jen symbol a symbolizuje právě to, co není. Jinak se dá říci třeba taky -žádný-. Aneb kolik máš teď u sebe laserových mečů?

Za druhé: používáš slovo paradox místo slova spor. Když platí jedna teze a platí i druhá, pak je to spor. Když z jedné teze vyplívá druhá a z druhé první je to paradox.

Jinak skvělá úvaha.

27.01.2017 18:58:27 | reagovat

ÚVAHA-BŮH A SVOBODNÁ VŮLE? Publikoval(a): Miron25 | Úvahy » Bůh, víra

Bůh dal všem svobodnou vůli, ale jelikož je to dle Bible vševědoucí bytost (ano, bytost, Bible neuznává Boha jako nějakou formu nemyslící energie), musel vědět přesně, jak celé jeho stvoření dopadne...že se tolik lidí přidá na stranu Satana a nakonec při Božím soudu skončí i s ním v jámě. :-D Nabízí se otázka, jak je vlastně možné, že Bůh stvořil člověka tak nedokonalého, v jádru zlého a zdivočelého, když stejně tyhle jedince, kteří se neovládnou a nebudou ho poslouchat, zničí...a ponechá si na věčném životě jen ty ukázkové. Jasně, svobodná vůle, aby jej milovali a ctili sami od sebe, takže v překladu Bůh chce své uctívače, kterým slibuje věčný život, ale k čemu mu to je? Proč sakra nechtěl, aby lidé poznali pravdu, tedy ještě jako Adam a Eva v ráji? Jediný, kdo chtěl pro člověka pravdu, byl Satan. Vzepřel se Bohu, nechtěl být jen jeho slepý uctívač, asi taky nechápal, kam to spěje. Nehledě na to, že někteří nemusí toužit po věčném životě a rovnou se obrátí proti Bohu - a ti pak opět skončí v té jámě, dle Bible. Tak k čemu je taková "svobodná" vůle?

Je to spíše takové to "no však se rozhodni sám, ale víš, jak to dopadne, když se rozhodneš špatně"... :-D

A co příběh o Lilith? Ten je taky zajímavý.

Podle mě Bůh není žádná skutečná myslící a vševědoucí bytost, nedávalo by to smysl.

27.01.2017 17:07:11 | reagovat

Stránky: [1] 2 [3]
© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel