Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.
Myšlenka dne (21) Publikoval(a): Aťan | Ostatní » Ze života
To odpolitizování státní správy by právě ztížilo uplatňování mafiánských praktik, které je řízené ze stranických sekretariátů, což se jim logicky nehodí do krámu - proud korunek do stranických kapes a kapes vyvolených by mohl ustat nebo se značně ztenčit. A jelikož parlament je složen pouze z kandidátů nominovaných stranickými sekretariáty, kruh se uzavírá.
Zákony se připravují pod přímou patronací a dohledem těchto sekretariátů, co zmůže volič? A je úplně jedno, pro kterou ze stávajících parlamentních stran se rozhodne, je to všude naprosto stejné. Během tohoto volebního období se zřejmě už historicky znemožní ODS, možná i TOP 09, ale po příštím vítězství ČSSD bude další 4 roky probíhat v bleděoranžovém totéž, co teď probíhá v bleděmodrém. Na to nemusím být ani prognostik. Teprve po historickém znemožnění i ČSSD může dojít ke zlomovému prozření voličů, ale jakou formou to bude, to už si odhadnout netroufám.
Společenský pohyb se nedá projektovat, ale ani zastavit. Myslím si, že v době čtyřletého znemožňování se příští vlády ČSSD už vznikne něco hmatatelného mimo stranické sekretariáty (zárodky už možná jsou vidět, třeba někde kolem NFPK), co bude mít snahu ten stranický beznadějně zkorumpovaný systém zlomit, o co se budou moci občané opřít. Zůstávám stále střízlivým optimistou :-)
Myšlenka dne (20) Publikoval(a): Aťan | Ostatní » Ze života
Aťane, já už jsem to jednou psal, že jsem nebyl před sametem ani disident, ani jsem nikoho z disentu neznal. A nevěděl jsem ani nic o Václavu Havlovi, byť to dnes může leckomu připadat prapodivné. Poprvé jsem se s jeho jménem setkal v době, kdy se jeho přátelům povedl také husarský kousek - zveřejnili v Rudém Právu v inzertní rubrice blahopřání Havlovi k narozeninám i s jeho fotkou pod jménem Vaněk, autobiografické postavy z jeho her. To tenkrát cenzorům uniklo a byl z toho docela poprask, myslím, že to mohlo být tak rok před Listopadem. A pak si také vzpomínám, jak už v počátečním průběhu listopadových dnů udělal moderátor Martin Švehla v televizi s Havlem rozhovor a já jen překvapeně koukal, jak neumí příliš dobře mluvit, koktá, ráčkuje atd., a byl jsem proto i docela udivený, že zrovna on je vůdčí postavou opozice. Já osobně bych třeba v té době preferoval na Hradě Valtra Komárka, jehož názory jsem poměrně dobře znal a byly mi sympatické, mohl jsem se proto s nimi lehce ztotožnit. Teprve posléze a postupně jsem pochopil, jak silná a zajímavá osobnost Havel je, a získával si stále víc moje sympatie. A také kvalita jeho her mě později překvapila, byl to nepochybně i skvělý dramatik. Píšu zde o tom schválně, protože si myslím, že ta moje zkušenost odráží tehdejší znalost či spíše neznalost většiny lidí v té době. To, co vám disidentům připadalo samozřejmé a všeobecně známé, většina lidí musela teprve vstřebat a nějak se v tom začít orientovat, což nebylo vždy snadné. A tenkrát taky možná projevil skvělý predátorský instinkt Klaus, který dokázal disidentům to listopadové vítězství svým obratným manipulativním jednáním vlastně ukrást. Mně sice Klaus sympatický nikdy nebyl, nikdy jsem ho zejména nepovažoval za člověka mravně na výši, ale v tom jsem asi ani tenkrát nebyl typický většinový volič.
Já se pak brzy po revoluci s některými disidenty už měl možnost setkat, s pár z nich jsem se i osobně sblížil, ale to už je jiná kapitola. Vždycky mi ale byli sympatičtí lidé právě z Havlova okruhu pro jejich vysokou mravní integritu, kulturní založení, filosofičtější a "laskavější" (nečernobílý) pohled na svět, než "bijci" typu Cibulky, i když zase s takovými jsem se ani později osobně nikdy nesetkal, takže tam mi chybí ta osobní zkušenost.
Myšlenka dne (20) Publikoval(a): Aťan | Ostatní » Ze života
Havel mi byl svým pojetím "nepolitické politiky" velmi blízký, možná je jen škoda, že se okolo něj nezformoval i skutečně akceschopný politický směr. Svým způsobem podle mne předběhl dobu, stranické pojetí politiky už evidentně prodělává své předsmrtné křeče a on to zřejmě cítil dřív, než ostatní. Ke skutečně občanské společnosti se ale ještě dospět nedalo - všechno vzniká až tehdy, kdy to skutečně nazraje, a doba pro Havlovy vize teprve přijde. Domnívám se, že to byl člověk, který se nebál myslet nekonvenčně a jít často i proti většinovým názorům. Považoval jsem ho také za nefalšovaného humanistu, i když některé jeho postoje mi s tím nejdou dohromady - například podpora ba dokonce podněcování tzv. humanitárního bombardování Jugoslávie, což dodnes vnímám jako naši velkou národní hanbu. Poslední dobou se nemohu zbavit dojmu, že v těchto věcech přeci jen nebyl tak úplně nezávislý a podléhal jakýmsi ještě jiným zájmům, jdoucím odkudsi zpoza oceánu. Byl to omyl nebo daň za slávu a přízeň ještě mocnějších než mocných? Kdo ví?
Nejvíc mi ho ale bylo líto asi v posledním jeho odvysílaném TV rozhovoru s kardinálem Dukou. Havel už působil poněkud vyčerpaně, zlomeně a jakoby nešťastně, přesto z něj vyzařoval na rozdíl od Duky skutečný humanismus a velký duchovní rozměr. V té diskusi se zračila možná ona doufejme dočasná porážka Havlovy vznešené společenské vize a Dukova dosti přízemního pragmatismu, který bych například od disidenta v církevních službách naivně nečekal. Ale možná právě proto je to on, kdo nyní triumfuje. Umím si představit, že těsně před pádem Říma také triumfovali tehdejší Dukové a prohrávali tehdejší Havlové.
Myšlenka dne (19) Publikoval(a): Aťan | Ostatní » Ostatní
Pracuji s neslyšícími a tam je deprese na denním pořádku, ale ne z politických důvodů, spíše z těžkostí omezení, která tato přináší...
19.05.2013 16:04:12 | Robin Marnollireagovat
Myšlenka dne (18) Publikoval(a): Aťan | Ostatní » Kultura
na každého jednou dojde,a když to bude včas, bude to lepší...
18.05.2013 14:51:04 | Robin Marnollireagovat
Myšlenka dne (16) Publikoval(a): Aťan | Ostatní » Ze života
My dva se asi nejen že neshodneme, ale zřejmě si ani nerozumíme, což je legrační, určitě spoustu lidí těmi debatami štveme (nebo minimálně já), už raději na nic klikat nebudu, mohlo by mě to zase popudit k dalším úvahám :-) No, přeju hodně sil na tvé cestě a hodně sil nám všem.
17.05.2013 16:27:21 | reagovat
Myšlenka dne (16) Publikoval(a): Aťan | Ostatní » Ze života
Lepší recept nemám, protože nejsem v takové pozici jako oni (všímáš si svého demagogického způsobu konverzace?), zatím dělám jen to, co je v mých skromných silách.
17.05.2013 15:19:17 | reagovat
Myšlenka dne (16) Publikoval(a): Aťan | Ostatní » Ze života
Mluvím o přístupu ne názoru!
17.05.2013 15:14:48 | reagovat
Myšlenka dne (16) Publikoval(a): Aťan | Ostatní » Ze života
Děsím se lidí, kteří mají přístup, jaký tu prezentuješ ty. Děsím se některých aktivních lidí (např. moje setkání s ProAltem, což byla jen banda ožralých levičáků nebo názory "aktivních" občanů na setkání s K. Janečkem), toho se fakt bojím.
17.05.2013 13:36:35 | reagovat
Myšlenka dne (16) Publikoval(a): Aťan | Ostatní » Ze života
Na jednu stranu říkáš "co s tím uděláme" na druhou stranu stále rozlišuješ "my a oni", "bohatí a chudí" "inteligence a lopata" (to je z nějakého tvého komentáře, který tu někde na literu je k dohledání), "občani a ovčani".
Je to nepřehledné (stejně jako celá situce, ve které jsme). Souhlasím s komentářem výše, že ten, kdo se může dnes zdát jako "dobrý", se může velmi lehce proměnit ve chvíli, kdy získá, co chce.
Ale už vím...přes tvé názory nejede vlak :-)
17.05.2013 12:13:13 | reagovat
Myšlenka dne (16) Publikoval(a): Aťan | Ostatní » Ze života
Vidím, že vyřčené slovo může působit trochu jinak, než bylo míněno. Ani bod 2 nevyzněl, jak jsem chtěla. Vím, že se obáváš živelné revoluce mas, to já taky. Očekávala jsem spíš, že odpovíš na "šikovný impuls k určitému jednání" a "uvážené kroky", protože zatím nevím přesně, co já, nemajetný plebejec,mohu teď dělat.
Myšlenka dne (16) Publikoval(a): Aťan | Ostatní » Ze života
Bohatství není skutečně žádná charakterová vada a být bohatý či chudý není žádné mravní kritérium. Problémem nejsou konkrétní bohatí, ale systém, který umožňuje hromadit bohatství zjevně nespravedlivým způsobem – podvodem, korupcí, hazardními spekulacemi s cizími majetky, astronomickými odměnami na vysokých manažerských postech nejen v polostátních podnicích, ale i v nadnárodních akciovkách, kde se odtrhlo manažerské rozhodování od podstaty vlastnictví. To vše nemá se zásluhovostí už pranic společného, jen vytváří vrstvu všehoschopných a ke všemu ochotných – celý globální systém to nesmírně podkopává a destabilizuje. Celá současná krize, která je možná pro stávající systém už tou poslední (ne, že by další krize nepřišla, ale zhroutí se možná sám systém), vznikla vlastně obřím podvodem, kdy americké finanční instituce prodávaly hypotéky nebonitním klientům, pak je balily do různých neprůhledných toxických balíčků a prodávaly na finančních trzích do celého světa – to nebylo nic jiného, než legální podvod (známé „letadlo“) obřích rozměrů, selhaly veškeré samoregulující a kontrolní mechanismy, selhal vlastně už tehdy systém jako takový, protože přestal být schopný samoregulace, čímž popřel jeden z hlavních principů tržního hospodářství neboli kapitalismu. A byla to jen špička ledovce. Státy přitom zachraňují dál "podvodníky" (tj. finanční instituce, kde odměny vysokých manažerů dokonce stále rostou) na úkor plnění svých základních funkcí osekáváním výdajů do veřejného sektoru a na úkor nemajetných, čímž ten systém ještě víc destabilizují. To je proti tržním principům – krize už neléčí, ale nekontrolovatelně a nezadržitelně celý systém dále rozežírá...
Je řada bohatých, zejména těch, kteří k majetku přišli tím, že se o něj skutečně svými schopnostmi zasloužili a kteří toto dobře cítí a chování politických „elit“ vidí jako zhoubné. Kromě Jančury to je jistě i Karel Janeček, sám jsem ho slyšel hovořit o tom, že to může vyřešit už jen revoluční změna. To není žádná avanturistická vize – jak jinak nazvat nezbytnou zásadní změnu systému, který se již zvrhl ve svou vlastní karikaturu? Mafiánský kapitalismus už není ten „starý dobrý“ kapitalismus, o němž si většina možná myslí, že v něm ještě žije. Předpokládám, že to cítí i mnozí jiní superbohatí, jako je třeba Bill Gates, v nichž to probudilo filantropii nebývalých rozměrů. To jim slouží ke cti, ale skutečné a podstatné řešení je jinde – nekompromisně odebrat současnému kapitalismu jeho přídomek „mafiánský“. A to je běh na dlouhou trať, běh nikoliv jen národní, ale globální, ještě jsme se nedostali ani na start – teprve se někde před startovní čarou někteří začali rozehřívat...
Myšlenka dne (16) Publikoval(a): Aťan | Ostatní » Ze života
S poslední - stěžejní větou příspěvku se dá souhlasit, akorát jde o to, že už se párkrát stalo, že bohatý vypadal jako s čistým štítem a nakonec se ukázalo, že má taky máslo na hlavě.
Člověk může mít v sobě trochu skepse a zároveň trochu té spravedlivé zlosti a v případě šikovného impulsu se ta spr. zlost vzedme a pak je dobré sjednotit se k dobře uváženému kroku...
Myšlenka dne (16) Publikoval(a): Aťan | Ostatní » Ze života
...klidně nesouhlas, názor je dycky názor a každej má právo na svůj:-)
...žlutý ěci mám rád, dávaj konkurenci, stahujou cenu, a pokud si mohu vybrat, tak do Ostravy jen žlutým vlakem...je čistý a obsluha milá a stojí navíc často méně:-) takže mu držim palce, jen doufám, že na něj někde něco nevyplave...takovejch už taky bylo... no a ten bič zezdola? já jsem skeptik, zda bude dost silný, naši zákonodárci vydrží pro korýtko snad všechno...
16.05.2013 22:06:23 | Robin Marnollireagovat
Myšlenka dne (11) Publikoval(a): Aťan | Ostatní » Ostatní
..týjóóó..:-)