Komentáře odeslané

Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.

Nalezeno 27229 záznamů. Zobrazuji 20071-20085.

MSTA Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ostatní

Souhlasím a rozhodně věřící lidi nepovažuju za naivky. Znám dokonce několik pěkně vykutálených věřících, kteří svou náboženskou příslušnost dávají okázale najevo, o jejichž skutečné víře ale tím pádem zároveň pochybuju. Sám se ale jako věřící dokonce cítím, ač se ke svému katolickému křtu nehlásím, nicméně tu příslušnou větu vztahuju i na sebe. Ačkoliv vím, že msta není správná, a snažím se ji v sobě potlačit, co to jen jde, ne vždy to zvládnu ;-) Někdy dokážu odpustit až po strašně dlouhé době (výjimečně možná i vůbec), i když nijak zvlášť mstivý taky nejsem a někdy se mi dokonce ta nemstivost i špatně vysvětluje, když jsem občas k odplatě někým nabádán... :-D

Díky za pěknou reakci :-)

29.12.2014 19:17:24 | Amonasrreagovat

MSTA Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ostatní

Díky za pěknou reakci, na které myslím hodně je. Rozhodně tu báseň není nutné brát doslova, je to téma složité a nevyčerpala by ho asi ani žádná mnohasetstránková odborná studie. Pod to, co píšeš, bych se s chutí podepsal taky. Někdy je myslím důležité klást si otázky (a provokovat k nim i druhé), které místo jasných odpovědí vyvolávají opět další otázky – aspoň tak často vnímám své texty, když je píšu, což je i tento případ. Řekl bych, že k dalšímu kladení otázek vybízí i Tvůj komentář a to je fajn, tak to mám rád, nepsal jsem totiž tím pádem marně. Navíc jednoznačné odpovědi bývají často podezřelé :-D

29.12.2014 19:05:45 | Amonasrreagovat

MSTA Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ostatní

Dík za pěkné zamyšlení :-) Souhlasím s Tebou – nešlo mi ani o zaujetí nějakého vlastního jednoznačného stanoviska, ale spíš vyvolat právě takovéhle zamyšlení těch, kdo si to přečtou. Někdy se bojíme pojmenovat správně své „zvířecí“ instinkty, protože se do civilizované společnosti jaksi nehodí. Ale jelikož jim neumíme čelit, vymýšlíme pro ně raději různé eufemismy. Tohle je jenom jeden z mnoha příkladů. Dalších je plno v propagandistických článcích v novinách, na webu nebo ve zprávách a pořadech v TV.

Připouštím, že mohou existovat jednotlivci řídící se i v životě (nejen v sladkých řečech) heslem „kdo do tebe kamenem, ty do něj chlebem“. I mezi věřícími by se takoví ale zřejmě hledali stejně snadno, jako jehla v kupce sena… ;-)

29.12.2014 12:08:48 | Amonasrreagovat

CHYBÍŠ Publikoval(a): Amonasr | Básně » Láska

...je... :-)

29.12.2014 00:07:43 | Amonasrreagovat

CHYBÍŠ Publikoval(a): Amonasr | Básně » Láska

...anebo pro to setkání v myšlenkách či dokonce až někde za nimi... kdo ví... :-)

29.12.2014 00:07:04 | Amonasrreagovat

MATIKA Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ostatní

Čas je to poslední, co by se dalo znehybnit. Opravdu se míjíme. Nic zkrátka nemůže existovat mimo pohyb v čase, i když se nám to často jeví opačně. O tomhle rozporu ta báseň vlastně je, o té nepostižitelnosti a proměnlivosti všeho. Naše každodenní myšlenkové konstrukty se ale bez toho zdánlivého pojmového znehybnění samozřejmě neobejdou – jen v něm často uvízneme víc, než je zdrávo. V poezii je ale lepší se takto nepitvat, to už jsme totiž notně za jejím rámcem. Je to úplně jiný svět, který se řídí jinými, než přísně racionálními a exaktními zákonitostmi, a to i tehdy, když se jich dotýká… ;-)

28.12.2014 21:06:14 | Amonasrreagovat

NOVOROČNÍ Publikoval(a): aravara | Miniatura, hříčka » Romantické

Líbí se mi a zvlášť ta skvělá pointa v závěru :-)

28.12.2014 15:24:29 | Amonasrreagovat

CHYBÍŠ Publikoval(a): Amonasr | Básně » Láska

To je silné, Jorte, hodně silné...

28.12.2014 15:21:22 | Amonasrreagovat

MATIKA Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ostatní

Skutečná báseň podle mě nikdy není znehybněním, je plná neklidu a vnitřní neklid by měla i působit, t.zn. žít, být sama v pohybu a pohyb i vyvolávat… Ani mýty nejsou nehybné, jejich interpretace je proměnlivá, mohou mít různé, v čase i prostoru (kulturách) různé významy, prostě i ony jsou plné vnitřní dynamiky, která se mění v interakci s časem i s jejich čtenářem či jiným příjemcem… Hodně o vnímání tohoto pohybu je i mnou často užívaná věta, že „čtení každou báseň mění“.

I zdejší komentářové „spory“ svědčí o pohybu, samy jsou pohybem a nic na tom nemění, že já je ani jako spory nevnímám – jsou to jen různé úhly pohledu a různá přijetí téhož, která tak danou věc uvádějí také do dalšího pohybu. Neznám sice „teorii všeho“, ale nejspíš i tahle báseň je takovou částečkou „teorie všeho“. A myslím, že se v ní odráží svým způsobem i aspekty teorie relativity – ale to už jsme možná spíš u fyziky, než u matiky… ;-)

28.12.2014 15:20:55 | Amonasrreagovat

MATIKA Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ostatní

Eliško, je to tu vyrovnanější, než jsem čekal – matika tu má až překvapivě hodně zastánců :-D A musím se přiznat, že k nim, ač se to nezdá, patřím svým způsobem i já… ;-)) Ale husí kůže mi z ní někdy naskakuje taky – všechno se matematicky spočítat zkrátka nedá, ač se o to někteří občas snaží ;-))

28.12.2014 15:17:43 | Amonasrreagovat

MATIKA Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ostatní

Máš mě na své straně :-D

28.12.2014 15:16:54 | Amonasrreagovat

MATIKA Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ostatní

Já jsem to tam dal i s tím vědomím možného kontroverzního přijetí těmi, kdo mají k matematice blíž – jako první se na to nachytal třeba Nikotin (Kryšot), téměř okamžitě :-D Počty by mi tam zněly příliš jednoduše – většina lidí má z matematiky hrůzu a vnímá ji myslím tak, jak jsem to zamýšlel.

Samozřejmě mě to (nejen) Tvé ohrazení se nijak nezlobí a rozumím mu. Kdysi jsem podobně pozlobil na Literu hudebníky, když jsem naladil strunu do akordu, i když to jsem tenkrát udělal nevědomky – přesto si za tím ve verších stojím i teď. Stejně jako za tou metaforou matiky, byť tady je to vědomě a záměrně mnou poposunuté i s tím rizikem zježených chlupů od matikářů :-D Myslím si, že každý odborník v nějakém oboru se vnitřně bouří proti metaforám, které nepracují s podstatou jevů, ale jejich vnímáním lidmi, kolikrát velmi poposunutým, nadsazeným či zkresleným vůči oné podstatě. Možná nejmíň to vadí biologům, když třeba mluví květiny, zoologům, když mluví zvířata apod. – ti už si na to asi zvykli. Třeba mi jednou matematici poděkují, že jsem je taky dostal do veršů, byť takto kontroverzně ;-)) Jinak by se mnozí jako já třeba s údivem nepodívali ani na ty krásné (někdy až kýčovitě krásné) fraktály, co jsi mi poslala. To jsou fakt všechno fraktály…? :-O

28.12.2014 13:09:16 | Amonasrreagovat

Zimní zahrady Publikoval(a): Frr | Miniatura, hříčka » Příroda

Až se mi po jedné takové zastesklo :-)

28.12.2014 12:37:04 | Amonasrreagovat

MATIKA Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ostatní

Sice už nevím, co je to fraktál, ale zní to hezky poeticky :-) A metafory v poezii není nutné brát doslova - ovšem když chceš, dosaď si tam místo matikářů třeba počtáře a do názvu POČTY ;-)

28.12.2014 12:29:27 | Amonasrreagovat

MATIKA Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ostatní

:-)

28.12.2014 00:05:30 | Amonasrreagovat

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel