Komentáře odeslané

Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.

Nalezeno 27229 záznamů. Zobrazuji 23716-23730.

HLEDÁNÍ Publikoval(a): Amonasr | Básně » Filozofické

:-D To je z nouze - mně už vlastní myšlenky došly... ;-)) Pořídil jsem si takový sociálně-síťový vysavač, ale zpravidla pak nepoznám, odkud to vysál... Tak děkuju, že teď aspoň vím - jen mi bylo divné, že to přišlo tuplovaně, a ona i Jitka... :-D Hezký víkend přeju! :-)

05.04.2014 08:34:22 | Amonasrreagovat

ZHASÍNÁNÍ Publikoval(a): Amonasr | Experiment » Fantasy

Děkuju za krásný komentář. Už jsem sám zapomněl, co to je vlastně za text, a musel jsem si ho oživit, přičemž jsem téměř nevycházel z údivu, co a proč jsem to napsal... Samozřejmě i teď si dokážu vybavit, co jsem do těch obrazů asi vložil, ale už bych si pomalu začínal myslet, že to je od někoho jiného... ;-)) Ještě jednou dík za zastavení a hezký podvečer! :-)

04.04.2014 17:59:03 | Amonasrreagovat

APRÍL 1983 NEBYL Publikoval(a): Amonasr | Básně » Smutné

Děkuji za komentář, který mě potěšil :-)

03.04.2014 22:12:48 | Amonasrreagovat

NAD VĚCÍ Publikoval(a): Amonasr | Básně » Filozofické

;-)

03.04.2014 21:52:20 | Amonasrreagovat

NAD VĚCÍ Publikoval(a): Amonasr | Básně » Filozofické

Děkuji :-)

03.04.2014 21:47:55 | Amonasrreagovat

Matoděj... Publikoval(a): básněnka | Básně » Ze života

;-)

03.04.2014 16:57:33 | Amonasrreagovat

Matoděj... Publikoval(a): básněnka | Básně » Ze života

Dík za pochopení :-D Obaluješ mistrovsky, a tyhle pocity se pak těžko těsnají do slov, aby to znělo stále inovativně... Tvoje obrazivost je totiž nádherně mimo svazující rámec racionálního světa... ;-)

03.04.2014 11:02:22 | Amonasrreagovat

NAD VĚCÍ Publikoval(a): Amonasr | Básně » Filozofické

:-) vybízí to až k tanci… když promneš si oči …objevíš novou, hezčí šanci …poté co něco končí… životem brouzdat dál s elegancí… mám podobnou zkušenost, děkuji… ;-)

03.04.2014 10:56:18 | Amonasrreagovat

O UMĚNÍ Publikoval(a): Amonasr | Úvahy » Filozofické

ano, "hezky" ruku v ruce...

03.04.2014 10:55:41 | Amonasrreagovat

O UMĚNÍ Publikoval(a): Amonasr | Úvahy » Filozofické

Tohle z Tebe xoxoxo vyjelo opět s nádhernou živelností a má to fakt šťávu - jo, tak se má psát o umění, smekám... ;-) A díky... :-)

03.04.2014 09:25:08 | Amonasrreagovat

O UMĚNÍ Publikoval(a): Amonasr | Úvahy » Filozofické

To je dobře, je fajn, že jsme si to vyjasnili - člověka vždycky nenapadnou různé možné interpretace, od toho tu komentáře jsou :-) A jelikož nejsem kunsthistorik, nepodávám žádnou obecně platnou definici umění - jen vysvětluju svůj přístup a pohled na věc a sám si při takové diskusi uvědomuju, jak jsou věci mnohem složitější, než by na první pohled mohly vypadat... :-)

03.04.2014 00:23:27 | Amonasrreagovat

Matoděj... Publikoval(a): básněnka | Básně » Ze života

To se tak krásně čte - ale komentovat to neumím... Jen se u toho usmívám a kulím oči :-D Ale něco konkrétního přece - matoděj, to je neskutečně výstižné, to by mělo vejít do jazyka českého jako třeba Čapkův robot ;-)

02.04.2014 23:55:35 | Amonasrreagovat

O UMĚNÍ Publikoval(a): Amonasr | Úvahy » Filozofické

Ani já Robine nedám dopustit na poctivé řemeslo, řemeslníků si vážím, tím spíš, že já jsem manuálně levý jak šavle. Navíc řemeslo je nezbytná součást i každého umění – umění bez zvládnutého řemesla je nesmysl, i když se dnes už objevují i hlasy, že vlastně zvládnutí řemesla není k umění vždy nezbytné – s tím ale já osobně nesouhlasím.

Rozhodně jsem tedy nechtěl stavět řemeslo a umění proti sobě. Jenom, aby se řemeslo stalo uměním, musí mít ještě něco navíc. Vysvětlím: někdo může napsat čtivou knížku, která se bude dobře prodávat, protože bude plná kýčovitých klišé, bude se podbízet většinovému, tj. pokleslému vkusu, bude tam jeden laciný košilatý vtip za druhým a půjde to tím pádem na dračku. Něco jako soudobá červená knihovna. To není umění, ale musí to být dobře řemeslně zvládnuté – ten někdo musí umět napsat prodejní trhák, to z něj ale nedělá umělce, byť si na něj hraje a je z něj celebrita, kterou média budou samozřejmě vydávat za umělce. Ale s uměním to nemá ve skutečnosti nic společného. Aby byla kniha uměním, musí v sobě obsahovat nějaké závažnější myšlenkové poselství. Například Švejk je sice bžunda, ale není to samoúčelná bžunda, je to mistrně podaný výsměch šosácké společnosti. Naopak mnohé současné české filmové komedie jsou jenom laciná bžunda – jsou třeba i řemeslně dobře odvedené, ale uměním nejsou ani co by se za nehet vešlo. Takže vlastně mnoho z těch, co se dnes vydávají za umělce jsou „jen“ třeba i dobří řemeslníci, ale nikoliv umělci… A tím, že si hrají na něco jiného, než jsou, tak jsou to vlastně nepoctiví řemeslníci. Kdežto truhlář, který se za umělce nevydává, ale dělá špičkově své řemeslo, je naopak poctivý řemeslník. A umělecký řezbář může být dokonce i umělec, když je mistrem svého oboru.

A se vším, co jsi napsal, souhlasím, vlastně jsi i vystihl jinými slovy podstatu mé úvahy. A mimochodem, nikde není psáno, že na Literu nejsou umělecká dílka - myslím si naopak, že se tu najdou v množství větším, než malém /sebe tím samozřejmě nemyslím :-D/ Děkuju za zajímavý komentář :-)

02.04.2014 23:37:26 | Amonasrreagovat

O UMĚNÍ Publikoval(a): Amonasr | Úvahy » Filozofické

S tím se dá těžko polemizovat, tak to je… Pouze dřív mělo umění ve společnosti větší vážnost, tak jako měly vážnost morální hodnoty, které se s uměním vzájemně podmiňují… Je to samozřejmě složité, ale platí podle mne přímá úměra – jak se trivializuje a vyprazdňuje duchovní kvalita společnosti, úměrně tomu ztrácí společenskou prestiž i sféra umění. Ale trochu to je i o tom, že současné umění je v podstatě ve slepé uličce a nedokáže patřičně reagovat na společenské procesy, je v těžké defenzívě, navrch mají konjunkturalisté a je to takový začarovaný kruh. Ovšem každé kyvadlo, které se příliš vychýlí na jednu stranu, se jednou začne vracet na opačnou stranu. Je to jen otázka času… I já děkuju za Tvá slova :-)

02.04.2014 23:04:32 | Amonasrreagovat

O UMĚNÍ Publikoval(a): Amonasr | Úvahy » Filozofické

Díky, Juliene, za zastavení i za názor. Jsem rád, že ač o dvě generace mladší člověk, to vnímáš podobně, jako já. Nejsem historik, takže nejsem odborník na zánik civilizací, ale když poslouchám třeba diskuse na ČT2 v Historii.cs, tak myslím ty symptomy civilizačního rozkladu formulují ze svého pohledu zřetelně i historikové. Nejsem kunsthistorik, ale jako člověk , který se o umění v nejrůznějších podobách vždy zajímal, dokážu vycítit, jak pokleslá současná většinová produkce vesměs je. A poměr mezi pokleslým a kvalitním se bohužel zvyšuje ve prospěch pokleslého geometrickou řadou – stačí se podívat, co vyprodává kina, ale už i divadla. Jsem ale vzděláním teoretický ekonom a můžu tak docela dobře posoudit, kam se současný globální kapitalismus řítí. Bez radikální systémové změny spěje skutečně ke globálnímu ekonomickému kolapsu – ne ke krizi, k definitivnímu kolapsu… Stávající způsob redistribuce většiny zisku do kapes zhruba 1% nejbohatších skutečně tento systém už není schopen v dlouhodobé perspektivě unést. A poslední roznětkou toho globálního kolapsu bude neudržitelné procento nezaměstnanosti, která se za stávajících podmínek a za jinak žádoucího obrovského tempa zvyšování produktivity práce bude už jen zvyšovat – tak dlouho, až to rupne… Pak přijde katarze, nový globální ekonomický systém a spolu s tím i nový rozkvět umění. To budou strašně silná témata, kterých se bude moci umění zmocnit, abych končil něčím pozitivním… :-D Já to možná ještě zažiju, Ty ale téměř určitě… ;-))

02.04.2014 17:40:34 | Amonasrreagovat

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel