Komentáře odeslané

Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.

Nalezeno 572 záznamů. Zobrazuji 151-165.

netrvalá skutečnost Publikoval(a): Jort | Miniatura, hříčka » Ostatní

Skvělý text. Skvělý proto, že se dá číst stále dokola a pořád v něm něco je, co se dá "odhalit". Ta figura pozorovatele a zároveň účastníka je nesmírně zajímavá. Hezká aluze na život.

13.02.2018 08:08:33 | tall&curlyreagovat

Čti... Publikoval(a): Stela | Experiment » Láska

Čtu mezi řádky a nic tam nenacházím. Těch teček je tam příliš!

13.02.2018 07:56:57 | tall&curlyreagovat

*** Publikoval(a): 8Zdenek | Básně » Ze života

Po dlouhé době jsem si u tebe docela početla, posledních pár tvých básní se mi zdá fajn. Dalo by se nad nimi hovořit a kritzovat, ale oceňuji, že mají myšlenku a zajímavé básnické momenty. Škoda, že tipy nejsou výš (možná že od teď budou :), určitě si tvý texty zaslouží být tu víc vidět. Budu se těšit na další čtení.

13.02.2018 07:55:09 | tall&curlyreagovat

Převtělený Publikoval(a): Jezero | Romány » Fantasy

Přečetla jsem to (a pak ještě třikrát), tak zkusím pár poznámek, přestože prózu obvykle moc nekomentuju a jsem tady ovčividně mimo žánr. Navíc to jsou první dvě kapitoly, takže těžko soudit v tuto chvíli:
1) jsem zvědavá, zda to celé udržíš, když píšeš spatra :)
2) nejsem nadšená z úvodního odstavce, mám pocit, jako bych ho v jistých obměnách už četla několikrát, při prvním čtení jsem měla dojem, že se budeš snažit napsat něco ve stylu brakové literatury.
3)„Jdi pracovat. Otec nemá náladu. Ozývá se mu staré zranění z války, tak ho nerozčiluj,“ volala žena na tu dívku. Teď tedy na něj. - dala bych pryč poslední větu, je nadbytečná. Čtenář už v tuhle chvíli ví, že hlaví postava muž je ženském těle. Navíc ukazovací zájmeno "tu dívku" naznačuje jasnou distanci mezi "duší" hlavního hrdiny a tělem, ve kterém se nachází. Následující odstavec pak v tom duchu plynule navazuje.
4) líbí se mi pasáže, ve kterých hlavní postava přemýšlí o možnostech/limitech nového těla, je to docela nosná myšlenka, na které se dají vystavět zajímavé věci (budu se těšit, jak se to dál vyvine
5) mám trochu problém s imaginací času, ve kterém se to celé odehrává, byť je to čas fiktivní - máme tady krále, sedláka, kamizolu, Rolanda, Kaspara, Annu a Marii, učně ze mlýna, moc tomu nerozumím, ale myslím, že jsem tady asi omezená horizontem toho, co mám obecně načteno
6) totálně se mi tam nezdá slovo chýše - tam, kde to slovo poprvé použiješ: "Muž ho čapl jednou rukou za krk, druhou za rameno a surově ho odtáhl před chýší; honosněji se tomu zavšivenému brlohu říkat ani nedalo." - se mi zdá, že jako vypravěč zbytečně emocionálně hodnotíš, je to mimo vypravěčský styl ve zbytku textu. Navíc se mi to označení vůbec nehodí do kontextu - chýše se dvorem, kde se zametá? Ta chatrč, co tam máš předtím, do toho zapadá lépe, dle mého.
Je ale možné, že všechno, co jsem napsala, bude dále nějak rozvinuto a hraje to svou roli, těžko hodnotit něco, co je v procesu.

A poznámka pod čarou - hodnotit tady dost ostře ostatní a sám se schovat za to, že text pořád předěláváš a nemá pro tebe cenu ho vychytávat, je lehce pokrytecké.

19.01.2018 18:52:33 | tall&curlyreagovat

Jak vypadá schopná kritika Publikoval(a): Jezero | Ostatní próza » Akční, detektivní, dobrodružné, válečné

Já bych se k tomu vyjádřila, přestože jsem se k té citaci vyjadřovala už poprvé, kdy se objevila, a ten můj starý komentář stále platí.
Dělat cokoliv kreativního/uměleckého(?) je určitě super a do té míry s citací souhlasím, ale tady na literu se ocitáme ještě v jiném rozměru, ten je dle mého nejzajímavější, a to je akt zveřejnění. Čeho tím aktem zveřejnění chceme dosáhnout?
Podle mě je to tu na literu obrazně situace "podívej, maminko, namaloval jsem obrázek" - "jé, ty jsi ale šikovný chlapeček". A ani nevadí, že obrázek je ve skutečnosti šílená patlanice. Ale to jak úzkostlivě si tu úzká skupina lidí brání ten píseček, kde všechno bude pozitivní, krásné a milé, podle mě nesmírně devalvuje to, o co tu jde, a to je psaní textů. A tahle úvaha, pod kterou diskutujeme, vlastně jen zase ukazuje na stav, kdy nikdo není schopen kriticky číst, třeba právě proto že se tu takový způsob čtení dost krutě nevyplácí ;) A kdo není kritický, podlehne kýči. A kýč je nástrojem lži a manipulace. Neplatí pak, že ten kdo (tady) tvoří, účastní se něčeho lepšího, než je dívání na televizi. Stokrát omletý rým láska-páska je z mého pohledu stjná blbost jako sledovat Ordinaci v růžové zahradě.

05.01.2018 12:06:33 | tall&curlyreagovat

Jak vypadá schopná kritika Publikoval(a): Jezero | Ostatní próza » Akční, detektivní, dobrodružné, válečné

To je ale dojemné vyznání v první větě :D Musím přiznat, že je tu už těžké najít texty (v mém případě hlavně poezii), kvůli kterým se vůbec namáhat komentovat, bohužel. Dobří jsou pryč, nebo - logicky - nepublikují tak často, protože dobrá báseň si žádá práci a čas. Převládl tady konzum jako kdekoliv jinde.

04.01.2018 17:04:07 | tall&curlyreagovat

Jak vypadá schopná kritika Publikoval(a): Jezero | Ostatní próza » Akční, detektivní, dobrodružné, válečné

Myslím, že jsi to v těch pěti bodech vyjádřil docela přesně. Takový typ kritiky se tu ale málokdy objeví, protože tady jde hlavně o srdíčko a taky o to, abychom se měli rádi, a kdyby ani to nevyšlo, tak se můžeme spolu aspoň (ironicky) zasmát. Proto tady tak bují klišé a kýč, nad těmi se všichni můžou mít rádi a můžou si rozumět.
Obvykle, když napíšu kritický komentář, tak se mi dostane vysvětlení, že jsem záštiplná, že mám smutný život, a nebo obligátní "to je tvůj názor, já to chtěl/a napsat takhle" (dokonce i v případě hrubek). O reakci "tak to nečti" asi škoda hovořit. A tady jsme zpátky u toho srdíčka - jako kdybych kritickým komentářem rvala autorovi vnitřnosti zaživa. Neexistuje tu distance mezi autor-text, oboje splývá, zřejmě proto, že je to tu víc sociální síť a deníček a málo literární web. Z mé zkušenosti mohu říct, že autoři, kteří to myslí s psaním vážně, moje komentáře nejvíc přijímají a naopak.
Já naprosto respektuju to, že si sem chodí někdo odpočinout a něco sepsat bez jakýchkoliv ambic. Co mi ale vadí, jsou soustavně publikovaná klišé, protože ta ohlupují. A na taková klišé je, dle mého, potřeba kritických komenářů. Každý nechť si vybere, co z toho je jeho myšlení bližší. A vím, že je tu dost lidí, kteří si moje komentáře (rádi) čtou.

04.01.2018 09:17:56 | tall&curlyreagovat

Rozhodnutí Publikoval(a): kudlankaW | Ostatní » Ze života

Hlavně nepřestávej zapisovat, co vidíš a žiješ, protože to má smysl.

18.12.2017 08:46:09 | tall&curlyreagovat

Jen tak bez cíle Publikoval(a): kudlankaW | Poezie v próze » Ze života

Tahle role pozorovatele ti zkrátka jde :)

15.12.2017 13:57:07 | tall&curlyreagovat

Zrána Publikoval(a): Anděl | Poezie v próze » Ostatní

Podle mě ten text nefunguje - koně, slzy, svoboda, srdce, to spojení je stokrát omletý kýč a nepomůže tomu ani song z odkazu.

14.12.2017 14:36:33 | tall&curlyreagovat

Dívka, která pila horkou čokoládu Publikoval(a): Elisa K. | Povídky » Ostatní

V případě E. to tak nějak je. Myslím, že psaní bere vážně a trochu v technice a obsahu těch textů vidím sebe, když jsem byla v jejím věku, proto sem tam napíšu komentář. Toť vše.

06.12.2017 09:58:41 | tall&curlyreagovat

Dívka, která pila horkou čokoládu Publikoval(a): Elisa K. | Povídky » Ostatní

Tvoje hlavní postavy jsou obvykle nesmírně patetické, tuhle povídku nevyjímaje. Myslím, že tenhle typ "lyrické" hlavní postavy, která se zjeví, ukáže čtenáři, jak je uzavřená a raněná, a zase zmizí, nikam moc nevede, hlavně proto, že tam schází nějaká nosná pointa, proč se to celé odehrálo a proč nám to jako čtenářům předkládáš. Klasický vánoční kýč.

05.12.2017 14:49:01 | tall&curlyreagovat

O víře Publikoval(a): Alda | Úvahy » Bůh, víra

To je hrách na zeď. Klidně si nepodporuj, co uznáš za vhodné. Já se třeba rozhodla nepodporovat hulvátství, proto ti taky píšu, že jo...

20.11.2017 12:40:17 | tall&curlyreagovat

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel