Komentáře odeslané

Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.

Nalezeno 1454 záznamů. Zobrazuji 211-225.

Kritika Publikoval(a): Semisek 48 | Básně » Filozofické

ideální kritika by měla vypadat takto:
autor něco zplodí, kritik to pochopí a napíše, kde jsou slabé a silné stránky. Autor to pochopí a a příště udělá věc lépe.

... problémy můžou nastat hned na několika místech. Kritik to nemusí pochopit. Autor to nemusí pochopit. A i když i na to dojde, autor příště nemusí napsat lépe. Myslím, že i Beatles byli slavnější, když byli spolu (nevím, tedy jestli byli kriticky přijímanější).
Celá věc ale není takto jednoduchá, každý si věc může brát víceméně osobně, a pak z toho vzniknou takovéhle básně. :)

Je třeba si odpovědět na několik otázek: píšu abych psal, nebo píšu abych psal dobře? A pak třeba i: píšu spíš pro sebe nebo pro ostatní?

Autor nemůže očekávat, že napíše o svých pocitech a bude všeobecně lidsky a umělecky přijat, to by chtěl po čtenáři příliš. (tím neříkám, že si to u sebe taky nepřeju).

Pokud to navíc dávám na server veřejně v šanc, je jistá šance, že to někdo bude mít potřebu kritizovat. Obecně tu ale moc kritiky nevidím. Spíš vidím, že nikdo nereaguje na nic anebo velice skromně. Nebo když už si reakcí všimnu a jsou delší, je to spíš flamewar, ale to je spíš moje bulvární povaha. :-)

Jinak osobně tvou tvorbu neznám, píšu spíš obecně, co mě napadne. A že se tu téma kritiky pravidelně vynořuje ...a zase zanořuje.

19.05.2018 18:28:23 | ewonreagovat

politická analýza Publikoval(a): ewon | Ostatní próza » Humor

ono je nejspíš úplně jedno, co říká.

18.05.2018 20:08:23 | ewonreagovat

Za dobrotu na žebrotu Publikoval(a): Jeněcovevzduchukrásného | Úvahy » Ze života

Jevevzduchuněco:
"Dnes se toto uplatňuje všude ve světě, nejvíce v USA(černošská geta), jelikož místo cikánů tam mají problémy s černochama. "

Nejsem expert na menšiny v Americe... Ale zhruba řečeno, segregaci v jižních státech chtěli odstraňovat v 60. letech, protože segregace je zkrátka proti lidskejm právům. (ale co to ty lidský práva jsou, žejo...)
Byli lidi tuším jako Martin Luther King... Ti něco říkali.

Tvoje řešení aspoň tak mu rozumím, stojí na několika předpokladech:
1) tvoje "olej a voda": jisté kultury se nesnášejí. To, které to jsou většinou určuješ ty, ale to nebudeme řešit. Je to zkrátka předpoklad.
2) řešení, aby nedošlo ke konfrontaci je pak izolace (to vlastně asi nebude předpoklad, spíš důsledek předpokladu jedna). Což zní vpodstatě rozumně, ale opět musíš stoprocentně věřit tezi "olej a voda". Pokud olej a voda neplatí nebo platí jen někdy, proč segregovat?

K segregaci:
Ač s tím nesouhlasím, neumím to ani vyvrátit, nicméně si myslím, že tohle jde aplikovat např. na Černochy v Africe, těžko to aplikuješ na obyvatelstvo v jedné zemi, to naopak povede k prohloubení problému, který ve společnosti je. Bude z toho větší rasismus, větší nezaměstnanost, víc vyloučených komunit, víc nezaměstnanosti. Tj. myslím si, že řešení segregace je špatné i v případě platnosti teze "olej a voda". Ale připouštím, že moje teze není zcela logicky čistá. Píšu to spíš narychlo.
Co bys v případě segregace musel vybudovat je národní stát té dané menšiny. Aby byla skutečně plnoprávná, ne to že je někam uklidíš, aby "nevadili".

05.05.2018 11:05:37 | ewonreagovat

Za dobrotu na žebrotu Publikoval(a): Jeněcovevzduchukrásného | Úvahy » Ze života

Mě taky naštval... s jevevzduchu má jednu výhodu, dá se s ním aspoň trochu mluvit. Někteří jiní si to napíšou a tím to hasne. :-)

tohle by tě možná mohlo bavit... btw. je to součástí širší diskuze na blistech o tom, co by se v ČR mělo:

https://blisty.cz/art/90841-lidi-nejsou-racionalni-bytosti-jednaji-na-zaklade-emoci.html

Byl tam i jeden takovej rasistickej:

https://blisty.cz/art/90803-zrusme-neziskovky-omezme-vliv-lidi-se-zahranicni-zkusenosti-a-zavedme-prisnou-ostrahu-hranic.html

Ale nechci to zcela rozebírat, bych se v tom moc utopil.

05.05.2018 10:53:04 | ewonreagovat

Komentáře komentářů Publikoval(a): ewon | Ostatní » Kultura

Jasně, díky za opravy. Jocha nebudou řešit, když píše česky. :)
Ale nešlo mi v první řadě o to, kdo je slavnější, spíš o to, co říká.

24.04.2018 20:16:46 | ewonreagovat

Pár odstavců na téma talent Publikoval(a): Fík | Úvahy » Filozofické

jistě na tom něco bude, co říkáš. Např. podle

https://cs.wikipedia.org/wiki/Talent_(schopnost)

bys spíš místo talentu mluvil o vlohách. Nicméně, myslím, že jsi vystihl podstatu lidového přístupu k věci talentu. "Nejde mi to, nedělám to". To v jistém smyslu je pragmatické řešení. Na druhou stranu to negativní: "na to nemám talent, nebudu to dělat" není úplně dobré. A ještě větší problém může být: "nemám talent vůbec na nic.
"
Pak jsem se musel zamyslet nad svým matematickým "talentem". Kolik času jsem proseděl nad olympiádami z matematiky? Jinými otázkami: kolik času jsem té matematice věnoval: pravděpodobně přinejmenším víc než ostatní ve třídě. Pravda, nemusel jsem věnovat tolik času samotné přípravě na školní matematiku, tady bych byl nejspíš podprůměrný...

Asi to bude velice nepřesné, ale zase mě "matematicky" napadá toto: IQ*čas věnovaný určité disciplíně= schopnost(v té disciplíně). Jenomže je to pofidérní vzorec. Zhruba by měl naznačovat to, že i "hloupější" zvládne s dostatkem času to, co "chytřejší". A snad ještě lepší je ukázka, jak to bude vypadat, když nevěnuje čas žádný...
A jsou tu další faktory: paměť, styl učení, strategie učení, motivace (zásadní, baví mě to nebo nebaví), odměna... Atd. atp. A je dost možné, že s talentem v matematice se pracuje jinak než s talentem v hudbě... Literární talent: někdo toho napíše hodně a nejde vidět příliš zlepšení. Někdo píše "rovnou". Možná je to dané způsobem myšlení, takže řekněme, že trénuje od útlého věku. Nevím, jestli třeba Rimbaud psal od pěti let. Z druhé strany třeba Mozart byl pod vedením od mládí.

Pak mě ještě napadlo, jak moc velkou roli má učitel. Prosté napodobování. Napodobujeme někoho, kdo je talentovaný průměrně, nebo někoho, kdo je talentovaný silně nadprůměrně. Hraje to roli v rozvíjení našeho talentu? A ač jsem to myslel neurčitě: je podstatnější "IQ*t" u učitele nebo jen "IQ" nebo třeba, jestli to učitele baví?

20.04.2018 07:02:12 | ewonreagovat

SMUTNÉ PROZŘENÍ - DOBŘE UŽ BYLO Publikoval(a): vandule | Úvahy » Ostatní

srovnávat rodinu a stát je poněkud zcestné... Nicméně mě v tomto duchu napadlo něco v tom smyslu, že socialistická vláda je rodina s malými dětmi. To můžeš, to nemůžeš, postarám se. Současná vláda je rodina s velkými dětmi, zařiď se jak chceš. Dělej si co chceš. (samozřejmě, tohle by asi žádný rodič neřek...)
Jsem si nakonec řek (nejspíš to samozřejmě nikdy neudělám), jak by vypadala společnost teď kdyby se zaved socialismus. Bude to neskutečně naivní a vtipné.

16.03.2018 09:28:20 | ewonreagovat

Rozhovor věřící s bezvěrcem Publikoval(a): pocit | Úvahy » Bůh, víra

ano, já ho fakt neznám (Mihála). Stejně jako nemám načtenou celou Bibli. I když si to dávám do plánů... až jednou. :-)
Tj. berte mě s rezervou. Pro mě je občas zcela nepochopitelné, jak lidi uvažují. A to někdy počítám i sebe. :)

12.03.2018 19:35:12 | ewonreagovat

Rozhovor věřící s bezvěrcem Publikoval(a): pocit | Úvahy » Bůh, víra

Ok. Nevím, na co peníze používá, může z toho platit sirotkům vzdělání v Americe. Patrně se unáhluju v jeho soudu. Pro mě je to spíš celý nepochopitelný. Z obou stran: jak to někdo může napsat a jak to někdo může číst. Ale to bude i u jiný literatury. :-)

Já to samozřejmě vnímám jen svým omezeným rozumem s omezeným množstvím informací. Když někdo píše o tom, (jak to chápu), že nastane konec světa a má to z Bible... tak by mě zajímalo: to na to přišel on sám. Proč to nenapadlo ty miliony lidí, před ním, co to četli?
Rozdílnost našeho pohledu je patrně v tom, že ty mu věříš a já ne. Pro tebe se to vytržení jednou stane, nebo jednou možná stane. Pro mě se buď nestane nikdy, anebo řekněme po smrti. Tím pádem pro tebe ten člověk co o tom mluví je věrozvěst. Pro mě je to někdo, kdo si to vycucal z prstu. Nebo to vycucal z Bible.

12.03.2018 19:26:15 | ewonreagovat

Rozhovor věřící s bezvěrcem Publikoval(a): pocit | Úvahy » Bůh, víra

Ber to tak, že jsem se špatně vyspal. :-)
Jak říkám, k tomu co jsem viděl:

https://www.youtube.com/watch?v=Vs7rc_qVsTo&t=2387s

(a to jen drobná část...) a tohle:

https://www.kosmas.cz/knihy/224819/vytrzeni/

Už jen ten obal mě dost děsí. Takže, ne nemůžu bejt v obraze, slyším to poprvý v životě. Ale pokud ten člověk naznačuje, že bude konec světa a část lidí pude do nebe a část do pekla... a naznačuje že to bude někdy teď. (nejspíš nenapsal jestli za deset let nebo za milion, nicméně jsem někde čet, že první pečeť a druhá pečeť už byly... a já nevim co všechno. Je jich sedm těch pečetí mimochodem?
Tak jak to sakra může vědět? Že zrovna on...

Tak se mi to nelíbí, to je všechno. Připomíná mi to situaci, když lidi kolem roku 1000 čekali příchod Krista, prodávali věci, lehali si do rakví... a ono nic. Tenkrát to asi pravda, bylo častější.
A jak jsem říkal, tomu Mihálovi buď Bůh telefonuje, nebo prostě kecá. Takovej je můj hrubej pohled. Klidně mi to můžeš víc vysvětlit. (ale pokud možno stručně).

12.03.2018 17:44:06 | ewonreagovat

Rozhovor věřící s bezvěrcem Publikoval(a): pocit | Úvahy » Bůh, víra

tvořilko, co k tomu já jako starej ateista mám napsat. Z toho, co jsem o tom člověku za 15 minut vygooglil soudím: Je to fanatik, co nelže. To není dobrá zpráva aspoň pro mě. Nebo je to psychopat, kterej lže. Tj. nevěří tomu, co sám říká. To je možná ještě horší zpráva. Každopádně tím, že ho někdo poslouchá, tak si na své knize, jíž nechci dělat reklamu, namastí kapsu. I když tvrdí, že žádné peníze nemá. Tvým jazykem bych řek, že to je typický falešný prorok. S čímž samozřejmě předpokládám, že nebudeš souhlasit. Kdyby to myslel vážně: proč ta kniha stojí 350 korun?
Ale jinak chápu, že to je věc vkusu. Já se občas taky upínám k duchovním vůdcům. Obvykle teda nekřesťanským (a ti na svém poselství patrně taky kasírují). Jinak mi přijde sympatický váš papež (teda jestli jsi katolička), kterého ale spousta křesťasťanů moc nemusí...

12.03.2018 10:08:07 | ewonreagovat

Komu lžu? Publikoval(a): JaJarda | Prozaická miniatura » Filozofické

když to člověk neví, tak to není lež, ale uvádění v omyl. ;-)

10.03.2018 12:33:53 | ewonreagovat

O násilí Publikoval(a): Mír v duši | Ostatní próza » Filozofické

já osobně si tyhle dilamata vůbec neumím představit. Teďka jsem někde čet, že Šimon Pánek, říkal, že mladý jsou vcelku informovaný, ale jsou neschopný co se týče akce.

Zase si nejsem jistej ani tou informovaností, ale za sebe říkám, že maximální akce je jít k volbám a jednou za x let demonstrovat. To není moc velká angažovanost.

Nejblíž antimilitaristický akci byl radar v Brdech, ale v tý době mi to asi bylo jaksi jedno. (a zas by mohlo být polemické zda demonstrovat proti nebo pro, ale to už jsme u té informovanosti.)

10.03.2018 12:30:32 | ewonreagovat

O násilí Publikoval(a): Mír v duši | Ostatní próza » Filozofické

Jedna věc je hate, druhá nesouhlas. :-)
Já když už tak spíš opravuju, nebo polemizuju. Svět bez násilí je hodně daleko... Nicméně rozlišoval bych to zhruba na: 1) násilí nemá žádný pozitivní výsledek. 2) pro někoho má pozitivní výsledek. Druhá část je pak morální oprávněnost. Nechci to zbytečně moc pitvat. Např. 1938 (nebo 39 přesně si ty roky nepamatuju). Měli jsme se bránit? Prakticky bychom nejspíš prohráli za 3 týdny. Mělo to morální smysl? Mělo by smysl prohrát? Nerad bych to rozhodoval. 1968 - tady to šlo asi ještě méně. Měli jsme něco dělat nebo jsme měli počkat? A asi by se našli méně významné příklady.
Z jiné strany: domácí násilí. Já ty čísla neznám, ale jsou mnohem větší než bych čekal. Šikana... atd...

10.03.2018 12:21:36 | ewonreagovat

O násilí Publikoval(a): Mír v duši | Ostatní próza » Filozofické

Tak jsou asi různé druhy násilí, různé formy. Války jsou asi taky z různých důvodů. Všechno mi to připadá moc složité, teďka.
A když vezmeme např. jen to, že se lidé slovně napadají. Stane se to raz dva. Proč? Třeba jen, že každý hájí svoji pravdu. Dá se tomu zabránit? Asi těžko. Samozřejmě sebeohavnější skutečný důvod musí být maskován nejlepšími morálními úmysly...

07.03.2018 21:51:45 | ewonreagovat

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel