Komentáře odeslané

Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.

Nalezeno 27229 záznamů. Zobrazuji 20446-20460.

Chtěla jen žít Publikoval(a): Tom Dvořák | Básně » Ostatní

Připadá mi to jako škoda, ale nic se s tím podle mě nedá dělat. Já bych třeba rád četl mnohem víc, ale nedokážu si na to najít čas. A ne proto, že bych nechtěl. Na komiks bych si sice asi už nezvykl, ale chápu, že to dnes už může být pro některé takřka plnohodnotná literatura. A skvělý filmový přepis Aloise Nebela to myslím jen potvrzuje. I na Literu se už v duchu někdy tvářím vyčítavě na své oblíbené autory, že aspoň trošku víc nezkracují. Nevím, kam až to zajde, třeba se to ještě nějak utřepe, protože kdyby to mělo jít takto dál, tak se z toho jednou všichni zákonitě zblázní :-D Ale cestu zpět už nevidím - ono celý společenský pohyb je zatím dost neuchopitelný a s tím informačním boomem, či jak to nazvat, to má zcela jistě souvislost. Tak aspoň poezie a literatura má řešení ve zkracování - možná je v zájmu nás všech se tomu příliš nebránit. Koneckonců jsi právě podal důkaz, že i málo slovy lze říct mnoho - a jiní tu takové důkazy podávají taky a častěji :-D

01.12.2014 19:10:33 | Amonasrreagovat

BŮH NENÍ MRTEV Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ostatní

Líp bych to sice neformuloval, jen bych nebyl tak striktní v tom "nevnímají". Třeba vnímají, ale mají potřebu si to nějak pojmenovat - uznej sám, že užívání sousloví "pocit přirozené spojitosti s energií světa" místo pojmu "Bůh" by třeba jen ve zdejších komentářích bylo děsně nepraktické. Ale jinak je to pro mne asi nejhezčí definice Boha, jakou jsem kdy četl, a píšu to i s vědomím toho, že jsem o kus níže možnost definice Boha sám popřel. Jsou s tím Bohem zkrátka jenom samé patálie, ale stejně mu nikdo neunikne, tak je lepší podle mne se s ním skamarádit, než s ním furt jenom válčit :-D
Ale "pocit přirozené spojitosti s energií světa" se mi fakt moc líbí - i když si to možná ke své škodě přesně nezapamatuju :-)

01.12.2014 19:00:24 | Amonasrreagovat

Chtěla jen žít Publikoval(a): Tom Dvořák | Básně » Ostatní

Geniální věci (zdaleka ne jen v umění) zpravidla bývají jednoduché - ale dospět k nim může být někdy pracné. Samotný nápad se sice může zrodit zničehožnic, ale i tak mu předchází většinou spousta dřiny, slepých uliček, zkoušení, životních zkušeností. Navíc se doba zrychluje, tak i pro sdělnost a oslovení druhých je možná lepší psát menší a formálně jednodušší útvary s pěknými nápady. Myslím si, že to je trend, který se nedá zastavit a odpovídá době, tak jako i dříve každé době odpovídala nějaká typická forma. I písničky už se neskládají a nehrají s dlouhými předehrami a mezihrami, jak to až do padesátých let bylo úplně běžné... ;-))

01.12.2014 18:52:08 | Amonasrreagovat

Chtěla jen žít Publikoval(a): Tom Dvořák | Básně » Ostatní

Umění ale není o práci :-D Ta práce, o které píšeš, to je řemeslo, nikoliv umění. /Robin mi to promine, už jsem si to s ním vysvětloval a i kvalitní řemeslo si zaslouží obdiv :-) / Ono i v tomhle malém prostoru je kvalitně odvedené řemeslo - ale není tak pracné, je to víc o nápadu. I tentýž nápad by se dal ale řemeslně pokazit. Můžeš si to i obrátit - je spousta řemeslně dobře odvedených veršovánek, zcela jistě velmi pracných, ale s uměním moc společného nemají. Umění se sice asi nedá definovat, ale lze ho víceméně rozeznat, vycítit...

A nemyslím si ani, že tohle je kýč - sice u takových věcí je to vždy tak trochu tanec na tenkém ledě, ale já z toho necítím snahu po levném dojetí či jen laciném šokování. Tohle není prvoplánové, málo slovy je toho řečeno poměrně hodně a dalo by se to slušně i dál různě rozvíjet, nalézat v tom další podtexty apod.

01.12.2014 18:33:44 | Amonasrreagovat

BŮH NENÍ MRTEV Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ostatní

Taky mám pocit, a nejen z dnešní diskuze, že tyhle záležitosti vnímáme hodně podobně. Jsem sice křtěný, ale to nebylo mé vlastní rozhodnutí ;-) a nikdy jsem katolickou víru nepraktikoval ani jsem k ní nebyl nikým veden, takže se za katolíka ani nepovažuju. Nicméně se považuju za věřícího, který dospěl k přirozené víře v nekonfesního Boha sám od sebe na základě životních zkušeností. A vím, že kdo skutečně v Boha věří, nemá potřebu stavět kolem sebe konfesní ploty, i když je příslušníkem nějaké konkrétní církve. Sám za sebe s tím nemám nejmenší problém a myslím, že ani Ty ne :-)

01.12.2014 18:23:13 | Amonasrreagovat

Chtěla jen žít Publikoval(a): Tom Dvořák | Básně » Ostatní

Právě proto je to dobré :-)

01.12.2014 18:14:24 | Amonasrreagovat

BŮH NENÍ MRTEV Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ostatní

Vzdát se konkrétného náboženství, resp. konkrétní víry, a zabít v sobě či v druhém Boha jsou podle mne dvě různé věci. Já nejsem advokátem žádné víry, dokonce ani víry v Boha bez visačky či nějaké nálepky. Je spousta lidí, kteří se považují za ateisty a přesto věří v "cosi", řídí se jakýmisi přirozenými morálními imperativy, mají v sobě pevně zakotvenou samozřejmou lásku k lidem, k přírodě, tíhnou přirozeně k dobru, aniž by to museli nějak deklarovat nebo kodifikovat. To je ten můj Bůh, ať si to každý nazývá, jak chce. A toho může v sobě zabít jen každý sám - tím, že někoho dokážeš přesvědčit, aby se vzdal konkrétní víry, ještě z něho neuděláš z podstaty zlého člověka, který v sobě zabije lásku k bližním, resp. lásku vůbec. A opačně - je řada lidí, kteří třímají halasně prapor jakékoli víry a přitom Boha už v sobě dávno zabili. To jsou všichni ti, kteří vyzývají k nenávisti a nesmiřitelnosti k bezvěrcům, jinověrcům atd., ale nejen oni, prostě každý, kdo druhým programově škodí. Navíc i to je jenom podmínečná metafora - tohle není filozofické pojednání, ale literatura s filosofickým podtextem. Zabít Boha dle mého chápání ve skutečnosti nelze - všichni jsme součástí vyššího systému, který nás přesahuje, vyšších zákonitostí, které nedokážeme do důsledku ani poznat. Bůh jako takový je tudíž nedefinovatelný a nepoznatelný a bude tady i poté, co tu už nebude lidstvo. Skončí tedy jako lidský pojem, ale nikoliv objektivně jako věčný princip, o kterém nevíme prakticky nic - jen, že "něco" takového, čemu absolutně nerozumíme, všude kolem nás i v nás samotných je. Tahle diskuze je věčná, nemá žádné řešení a nikdy se všichni na žádném ani nedomluví, právě pro tu nepoznatelnost - přesto asi všichni intuitivně tušíme, co je dobro, láska atd. a řešíme neustále dilema, zda je správné se jim tu a tam zpronevěřit či nikoliv a všichni se jim tu a tam i zpronevěřujeme, t.j. hřešíme proti Bohu, ať už to tak nazýváme či ne. Pouze fanatici nic takového neřeší - každý fanatik tak v sobě zabil Boha, tak jak to metaforicky chápu já. Omlouvám se - nehledej v tom žádný ucelený ani logický systém, mně jde jen o zamyšlení se každého u sebe sama a děkuji, že jsi se i Ty zamyslil a nejspíš ještě i zamyslíš ;-)

01.12.2014 18:08:51 | Amonasrreagovat

Chtěla jen žít Publikoval(a): Tom Dvořák | Básně » Ostatní

Zrovna tohle bych do Tebe neřekl - dobře jsi překvapil :-) Jinak tedy drsné, ale život se neskládá jen ze samých radostí a i tohle je bohužel o něm...

01.12.2014 16:33:26 | Amonasrreagovat

DOTEKY Publikoval(a): Amonasr | Aforismus, citát, říkanka » Ze života

Ano, jsou i tací :-D

01.12.2014 16:27:36 | Amonasrreagovat

BŮH NENÍ MRTEV Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ostatní

Ale já opravdu nemám vůbec nic proti žádnému náboženství a prostým věřícím, to bych nerad, aby to tak vyznělo. Dokonce si myslím, že pro obyčejné lidi může být účast v jakékoliv církvi, hlásající a uplatňující nenásilí, dobrým způsobem, jak se nějak ukotvit, najít svůj pevný bod. To, že vysocí preláti se z velké části už sami o Boha nestarají (mnozí v něj podle mne ve skutečnosti ani v hloubi duše nevěří), ale spíš o vlastní dobré bydlo, podíl na moci a majetku, to už je mimo tohle moje zamyšlení. To už je věc samotných věřích, aby se s tím v té které církvi popasovali, i když např. případ bývalého trnavského arcibiskupa Bezáka svědčí o tom, že to není až tak jednoduché. Zvlášť, když mu nůž do zad vráželi i jeho čeští kolegové, kteří si nijak nelámou hlavu s tím, aby aspoň trošku líp zastírali svůj hlad po majetku. Ale to už jsem fakt někde jinde. Já si vážím prostých křesťanů, židů, muslimů, hotentotů i nevěřících úplně stejně, hlavně když jsou dobrými lidmi. A nijak nepochybuju o tom, že Ježíš takovým byl. Jinak jako produkt zdejšího kulturního prostředí mám samozřejmě nejblíž ke křesťanství, ovšem čistě v kulturním slova smyslu. Jakákoliv nevraživost vůči "produktům" jiných kultur je mi ale hluboce cizí, pokud se samozřejmě neuchylují k náboženské nenávisti a podpoře násilí. Takoví se ale najdou téměř ve všech náboženstvích, křesťany nevyjímaje.

01.12.2014 16:05:20 | Amonasrreagovat

BŮH NENÍ MRTEV Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ostatní

:-)

01.12.2014 15:09:32 | Amonasrreagovat

POZITIVNÍ MYŠLENÍ Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ostatní

Budu doufat s Tebou :-)

01.12.2014 15:03:51 | Amonasrreagovat

BŮH NENÍ MRTEV Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ostatní

Ano, tak jsem to myslel, děkuju :-)

01.12.2014 15:02:58 | Amonasrreagovat

BŮH NENÍ MRTEV Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ostatní

Moc děkuju za takové přijetí i za tu důvěru k mému hlasu :-) Já sám se tedy na záznamech slyšet moc nemusím, určitě mi jde líp psaní, než mluvení. On přednes je taky velké umění a pokud jsem měl možnost zatím slyšet, tak básníci samotní, včetně těch nejslovutnějších, ho nikdy zrovna moc neovládali :-D Vlastně si z těch mnoha, co jsem kdy v TV nebo rozhlase slyšel, nevybavím ani jednoho, s nímž bych v tu chvíli potichu za jeho přednes netrpěl :-D Tak je možná dobře, že si to v duchu spojíš raději s příjemným školeným hlasem a ne zrovna s tím mým skutečným ;-))

01.12.2014 15:02:31 | Amonasrreagovat

POZITIVNÍ MYŠLENÍ Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ostatní

No to je, nesporně :-)

01.12.2014 14:51:44 | Amonasrreagovat

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel