Komentáře odeslané

Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.

Nalezeno 27229 záznamů. Zobrazuji 4426-4440.

MASARYKOVA REPUBLIKA Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ostatní

Děkuji za takové přijetí :-)

07.01.2020 14:25:07 | Amonasrreagovat

MASARYKOVA REPUBLIKA Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ostatní

Naprosto s Tebou souhlasím, Jiří. Začetl jsem se znovu po letech do Hovorů s TGM a je to i teď pro mne ohromně objevné čtení, leccos vnímám i mnohem hlouběji než dřív. Škoda, že si žádný z našich politiků zřejmě tuto knihu nikdy nepřečte, a pokud třeba ano, nejspíš ho vůbec nenapadne zamyslet se při tom i sám nad sebou a vyvodit z toho nějaké osobní důsledky. Ovšem ani v současném mezinárodním kontextu asi takové osobnosti v politických sférách nejsou zrovna na skladě... :-)

07.01.2020 14:24:13 | Amonasrreagovat

CHAMTIVÉ ROKY Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ostatní

Každý čtenář vtiskne básni svůj vlastní výklad, jinak to snad ani nejde a je to v naprostém pořádku. Opakuji to tu poměrně často, ale na otázku "co tím chtěl básník říci" by mělo být skoro tolik odpovědí, co je čtenářů, žádný jednotný výklad si nemůže dělat nárok na ten jediný možný a správný (ani ten od paní učitelky či jakéhokoliv kritika). A hlavně ani nejde o to, co tím chtěl básník říci, ale o to, co si pod tím sám čtenář představuje. Hledat za slovy psychologickou sondu do duše autora je myslím dost ošemetné. Detektivky také zpravidla nepíší vrazi nebo kriminální radové, autor by měl být schopen se vcítit i do jiných postav, než jen do své vlastní, případně si umět dělat legraci nejen z druhých, ale i sám ze sebe. Ani v tomto případě se tedy autor necítí být nijak osobně dotčen čtenářovým úsudkem, za který tímto i děkuje... :-)

07.01.2020 14:16:41 | Amonasrreagovat

Sergej Rachmaninov: FRANCESCA DA RIMINI, LAKOMÝ RYYTÍŘ – trochu jiná recenze Publikoval(a): Amonasr | Recenze » Kultura

V dnešní opeře, a nejen už v těch nejprestižnějších domech, se hodně dbá nejen na pěveckou, ale i na hereckou stránku, dokonce i na vzhled představitelů, i když ne úplně na 100%, k výjimečným hlasům by to bylo asi někdy až moc diskriminační. Nicméně skoro pryč je už doba, kdy Rusalku mohla zpívat víc než metráková sólistka, jak jsem tomu byl kdysi v Praze coby středoškolák na školním výletě svědkem. A když pak běžela po pódiu, které pod její vahou při nadskakování úpělo a vrzalo a zpívala přitom něco o laňce, příliš reklamy to u nás skoro ještě puberťáků opeře asi neudělalo. I když to není zase tak dlouho (možná 10 let?), co jsem něco podobného zažil v ND v Děvčeti ze západu, kdy se jedna z našich slavných sopranistek svlékla do noční košile a zpívala opět cosi o křehké krásce - to se tenkrát hlediště ND smálo dokonce nahlas a mně té zpěvačky bylo opravdu líto, sám bych se hlasitě z vrozené slušnosti určitě nesmál. Ovšem soudný režisér by ji do podobné situace vystavit ani neměl, případně mohli aspoň změnit těch pár slovíček v titulkovači, když většina diváků by stejně jinak zpívanému textu nerozuměla. Pokud jde o šetření, naše divadla určitě neoplývají přemírou finančních prostředků a šetřit určitě musí, což ovšem šikovný tvůrčí tým umí tak, že to inscenaci neuškodí - výpravná opulentnost jako třeba v Metropolitní opeře není zpravidla ani nutná, u nás jde spíš o invenci, jak s minimálními prostředky dosáhnout maximálního účinku. Dnes k tomu hodně napomáhá třeba i videoprojekce, která umí nahradit nákladné kulisy a často je dokonce zajímavější a dává větší možnosti, než kdysi ty statické kulisy. Ale k Tvému konkrétnímu dotazu - v ostravském Osudu byly kostýmy opravdu bohaté a ve stylu počátku 20. století, na nich se evidentně nijak nešetřilo a byly přitom vkusné, nijak kýčovité. Ani kostýmy v liberecké inscenaci rozhodně nepůsobily nijak nouzově, i když nebyly tak výjimečně propracované, odpovídaly víc běžné produkci. Nicméně nepůsobily nijak nepatřičně a nesourodě, jako např. kostýmy v silvestrovském Revizorovi ve Vinohradském divadle, o nichž jsem se také zmiňoval ve své "recenzi". :-)

Díky za milé zastavení, Anděli :-)

07.01.2020 14:03:09 | Amonasrreagovat

Sergej Rachmaninov: FRANCESCA DA RIMINI, LAKOMÝ RYYTÍŘ – trochu jiná recenze Publikoval(a): Amonasr | Recenze » Kultura

A mě těší, Jiří, že ses nechal takto inspirovat :-)

07.01.2020 13:33:02 | Amonasrreagovat

Leoš Janáček: OSUD – trochu jiná recenze Publikoval(a): Amonasr | Recenze » Kultura

Díky za empatické čtení, Jiří :-)

07.01.2020 13:28:44 | Amonasrreagovat

Leoš Janáček: OSUD – trochu jiná recenze Publikoval(a): Amonasr | Recenze » Kultura

Přesně tak :-)

07.01.2020 13:28:07 | Amonasrreagovat

Leoš Janáček: OSUD – trochu jiná recenze Publikoval(a): Amonasr | Recenze » Kultura

Díky za znělou reflexi, šerý :-) Přiznám se, že ani já jsem dřív nemohl přijít Janáčkovým operám dlouho na chuť, ačkoliv třeba jeho Sinfonietta patřila už od mládí k mým nejoblíbenějším skladbám vážné hudby, daleko dřív, než ji zpopularizoval Havel na Hradě... :-) Jako první mi otevřeli cestu k opernímu Janáčkovi opavští Její pastorkyní před lety právě na festivalu Opera (však taky za ni dostali oprávněně cenu Libušku od diváků) a od té doby už ho mám čím dál raději a chápu, proč je i celosvětově tak vysoce ceněný a často uváděný i na nejprestižnějších scénách. Ne snad, že by to každému muselo trvat tak dlouho jako zrovna mně, ale k určité hudbě musí podle mne člověk i dozrát. Nejdříve "zabírá" to líbivější a lépe stravitelné, později člověk vyhledává složitější věci :-)

05.01.2020 15:31:18 | Amonasrreagovat

BEZBRANNOST Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ostatní

Ano - jako by pocit štěstí byl nepřímo úměrný bohatnutí společnosti... :-)

05.01.2020 15:20:30 | Amonasrreagovat

Važ slova! Publikoval(a): R.K. | Miniatura, hříčka » Humor

Skvělé :-D

05.01.2020 12:23:14 | Amonasrreagovat

Vesmírní ptáci Publikoval(a): Helen Zaurak | Úvahy » Sci-fi

Omlouvám se za vmísení, ale tato reakce mi připadá poněkud prvoplánová. Krahujec podle mne neodsuzuje vědecký pokrok jako takový, jen upozorňuje na jeho možné následky, a to bychom měli mít na paměti vždy. Právě proto, abychom těm negativním dokázali nastavovat různé mantinely, i když je to samozřejmě sysifovský a nikdy nekončící úkol. Při podobné logice by bylo zbytečné uzavírat různé mezinárodní smlouvy o nešíření jaderných zbraní, zákazu nášlapných min, hledat právní prostředky k zamezení možného zneužití genetických úprav nejen rostlin, ale i člověka jako takového. Podotýkám, že fandím různým ekologickým aktivitám, sám se snažím chovat přiměřeně dnešním hrozbám a nepřispívat zbytečně k jejich prohlubování, ale zároveň jsem velkým příznivcem jaderné energetiky a vědeckého pokroku vůbec. Ve všem je zkrátka třeba hledat potřebné korektivy a snažit se zmírňovat možnosti zneužití dnešních vědeckých poznatků, které by v nesprávných rukou a nezodpovědném přístupu vlivných politiků (kterého jsme bohužel i stále častěji svědky) mohly už snadno vést k fatálním existenčním rizikům pro celé lidstvo. Diskuze k těmto tématům je čím dál nutnější a potřebnější - ovšem skutečná diskuze s nasloucháním i těm druhým a hledáním nezbytných kompromisů, nikoliv nesmiřitelný souboj do sebe zahleděných monologů, odmítajících šmahem vše, co nám nezapadá do vlastních konstrukcí. A je koneckonců známo, že mnozí slavní vědci se možného zneužití svých přelomových objevů často i děsili. Bez potřebných etických norem, i právně a smluvně kodifikovaných a také všemi dodržovaných, v zacházení s těmito objevy už to dnes zkrátka jít nemůže...

05.01.2020 12:16:00 | Amonasrreagovat

BEZBRANNOST Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ostatní

Nádherná metafora, šerý - díky za ni. U takových vždy jen trošku lituju, že zůstávají pouze v komentářích... :-)

05.01.2020 11:40:11 | Amonasrreagovat

Jaké básně dokáže skládat umělá inteligence? Publikoval(a): Helen Zaurak | Experiment » Kultura

Drahá Vesmířanko, děkuji za odborný výklad, ale abych mu opravdu porozuměl, musel bych se asi přihlásit ke studiu kybernetiky a to se mi nechce, ani kdyby ji otevřeli na univerzitě třetího věku :-)) Ale intuitivně snad tuším, co nám chceš naznačit. Protože mám ale ve zvyku přijímat všechno s určitou dávkou skepse, kladu si otázku, zda to té umělé inteligenci neusnadňujeme sami tím, kam se umění postupně posouvá. Vůbec by mě třeba neudivilo, kdyby i méně sofistikovaný počítač dokázal sekat třeba nová Pollockova plátna jako Baťa cvičky, jako že jsem si to už kdysi na internetu sám na nějakém prográmku zkoušel a ani odborník by si asi nebyl jist, zda je to dílo pravé. Už kdysi jsem tu také vzpomínal, jak před jednou vernisáži v Národní galerii uznávaný kunsthistorik zasvěceně hovořil o výtvarných kvalitách jakéhosi objektu poskládaného z různých zbytků materiálů, načež přišla uklízečka a tento svůj výtvor zametla do igelitového pytle a odnesla kamsi do odpadu. Byl jsem tomu osobně přítomen, to nemám z doslechu. Se současnými básněmi to bude možná něco podobného. Ostatně sama to poznámkou o úrovni mnohých zdejších děl potvrzuješ také - a neomezoval bych to jen na Liter, vztáhl bych to i na současnou tvorbu sbírající různá oficiální ocenění :-)) Ať je to, jak je to, ať si AI klidně poráží v šachových partiích mistry světa v šachu, já se jí ale ani tak dobrovolně nepoddám a budu k ní i nadále stát sveřepě v opozici! Píšu to samozřejmě s nadsázkou, nechci vypadat jako nějaká strnulá nehybná konzerva, ale trošku oponentury nikdy ničemu a nikomu přece neškodí... Na nekritický obdiv k čemukoliv jsem už přeci jen dost starý ;-))

05.01.2020 11:24:17 | Amonasrreagovat

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel