Komentáře odeslané

Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.

Nalezeno 44 záznamů. Zobrazuji 1-15.

Post-pohanská Publikoval(a): Žiťa | Básně » Ostatní

... dík :-)

19.09.2008 12:04:00 | Žiťareagovat

O světě Publikoval(a): Žiťa | Básně » Smutné

Děkuji ;)

02.07.2008 21:09:00 | Žiťareagovat

O světě Publikoval(a): Žiťa | Básně » Smutné

Děkuji ;)

02.07.2008 21:09:00 | Žiťareagovat

O světě Publikoval(a): Žiťa | Básně » Smutné

Děkuji vám, za chválu ;)

12.06.2008 23:42:00 | Žiťareagovat

O našem pánu Kristu Publikoval(a): Žiťa | Básně » Bůh, víra

:-) Tak když si to budeš takhle přetvářet a vždycky, co napíšu objedeš nečím novým, tak to asi nemá smysl...
Bůh stvořil člověka k obrazu svému? ... Člověk stvořil boha podle svých obrazů...

02.06.2008 21:41:00 | Žiťareagovat

O našem pánu Kristu Publikoval(a): Žiťa | Básně » Bůh, víra

dharmbay:
Jistě, souhlasím, pokud se na to díváš takovým pohledem, tak jistě.
A taky souhlasím, že "obdivuju" jen symbol. Ale to jsem psal. A ani bych neřekl, že ho obdivuju... jen ho využívám a používám.

Thoric:
No vždyť jsem to už psal, ne? Pro svou nadřazenost, sadismus a malichernost. Pokud vše "řídí" a je vševjedoucí (zná i budoucnost), tak vlastě člověk nemá svobodnou vůli, ale vše co udělá je (z)vůle boží. Podívej se na lidi, na svět... co uvidíš? A bůh to všechno musí vědět, a jen pro své potěšení toto vše praktukuje dál...
Nevím už, jak jinak to napsat...

02.06.2008 09:30:00 | Žiťareagovat

O našem pánu Kristu Publikoval(a): Žiťa | Básně » Bůh, víra

Jsem moc rád za tento dotaz...

Jestli tomu věřím? Já nevím. Nevím, jestli bůh existuje, či nikoli. Ale nevěřím v něj.
Ale ano, věřím tomu, že bůh (křesťanský... a nejspíše jakýkoli jiný), z hlediska jakým je prezentován, je egoista, z jiného pohledu soudi nemohu, protože jej osobně neznám.
Předsudky si nevytvářím, jelikož satana nepovažuji za boha, nýbrž za můj osobní symbol. Vybral jsem si jeho, protože lidé moc dobře chápou, že význam je vždycky PROTI (ať už čemukoliv). A pukud někdo, jak ti např. ti, co regovali na mou básničku, začli mluvit o bohu jako o nějakém nadřazeném "tvorovi", tak považuji za povinnost jim osvětlit můj názor.
Bavit se o bibli je asi v tomhle případě vedlejší, je to pouze něco jako "zákoník", který sepsal někdo, kdo si vymyslel pravidla...
Bůh není vůbec žádný prevít, s tím souhlasím!!!!
Bůh totiž NENÍ! A je třeba rozlišovat symboly a realitu!
Ale tím nechci říci, že realite je to, co vidíme, či můžeme nějakým způsobem dokázati.
Tohle je má odpověď....

Jinak tuhle mou báseň nepovažuji za nějaké velkolepé dílo, spíše (můj osobní názor) takový můj velmi velký podprůměr.... Pouze provokace :-)... A velmi vydařená, jak vidím...

31.05.2008 22:15:00 | Žiťareagovat

O našem pánu Kristu Publikoval(a): Žiťa | Básně » Bůh, víra

Promiňte, že jsem to rozdělil na dvě části ale do jedné se mi to nevešlo. Jo a byla to reakce na Itaura.

Thoric:
Nebudu se už nějak rozepisovat. Řekl jsem, co si zhruba myslím a na tom trvám. Stejně to nemá cenu. A rozhodně jsem se nechtěl hádat o tom, kdo toho ví víc o náboženstvích, vy jste s tím začli.

Jen nechápu proč si pořád myslíš, že bych nechtěl pochopit proč věříte? Chtěl. A jak můžeš vědět, že já jsem ateista? Báseň byla jen odsouzením náboženství, nic víc...

Ale bránil jsem se, protože jste psali, že o tom nic nevím, že to neznám, atd... Moje báseň byla věcná, "fyzická". To o čem se bavíme teď je metafyzika. O pravdách se taky rozepisovat nebudu. Mám na to své jasné názory a bylo by to na dlouho.

Vůbec se nedivím, že se ozval někdo jako vy. Naopak, čekal jsem to. A jsem rád. Rád se o takových věcech pobavím...

Takže díky... a AVE SATAN, ET MAJOREM SUO GLORIAM :-)(a neberte to tak vážně, bůh je nanejvýš milosrdný)

27.05.2008 23:17:00 | Žiťareagovat

O našem pánu Kristu Publikoval(a): Žiťa | Básně » Bůh, víra

Přeháňka?Pořád nechápu proč?Už jsem mnohokrát napsal mnohem"expresivnější vyjádření"mého názoru ohledně křesťanství:-)

Satanismus-když někdo věří v Satana,tak v boha věřit nemusí,může si myslet,že je jen zlo,ale ten,kdo v něj věří tak to"zlo"za zlé až tak považovat nemůže.Ale tohle je spíše už taková extrémní rituální stránka satanismu.
Pro mě je SATAN symbolem revolty,svobody,sám si ho přetvářím k obrazu svému,ne on mě.A samozřejmě je pro mě Satan(jak jsi psal Lucifer-Světlonoš,převzato do křesťanství z římské mytologie,v které je ztotožňován s jitřenkou)symbolem protikřesťanským(antikrist,a pokud se nepletu je to padlý anděl,kterého svrhl bůh)a jím personifikovaně vyjadřuji svůj nesouhlas s tímto náboženstvím.Jinak se Satan objevuje i v Islámu a jiných náboženstvích.
Křesťanství a satanismus spolu souvisejí,protože by jedno bez druhého nemohlo existovat.Vždycky musí být "ten špatný",na kterého můžu ukázat prstem(jak jednoduchá je lidská závist..)Bůh bez Satana je mrtvý bůh.

Myslel jsem,že podle bible zahrnuje křesťanská víra šířit křesťanství..tudíž nevytýkat(nebo alespoň nepřesvědčovat)někomu jeho pohanství je hřích..(viz. křesť. misionáři).

"uctíváme protože víme jak to je dobré a víme, že si to naši úctu zaslouží!"-Tohle nechápu?Jak to víte?Taky bych to chtěl vědět..Ale asi to nezasluhuji..Bůh(a to jakýkoli)je egositický ze své podstaty,jakožto neomylná autorita,ale to jsem psal již výše.Jak jsem napsal,tak mě"bůh"uráží.Nepíšu to v těch úvozovkách nadarmo.Bral jsem to tak,jak je prezentován.Pouze jsem připustil,že kdyby byl,tak mě to uráží.(ne,ve smyslu,že bych v něj věřil,ale že v něj věříte vy).Takhle mě samozřejmě uráží ta myšlenka,význam toho naprosto ničí svobodu a podstatu člověka ve prospěch stádní ovce.

Já jsem ve své básni přímo žádnou nadávku na křesťanství nevznesl.Jen trošinku ironie a sarkasmu.

27.05.2008 23:07:00 | Žiťareagovat

O našem pánu Kristu Publikoval(a): Žiťa | Básně » Bůh, víra

Budu se bavit,na tvé úrovni a tedy s tím,že připustím,existenci"boha"(i když nevěřím).

Čeho mám litovat?Že nevěřím v boha?On mě stvořil a pokud je vševědoucí, tak musel vědět, že nebudu věřit. V podstatě si se mnou jenom hraje,pro svou samolibost,sadismus a egoismus.V životě jsem neviděl nikoho jiného,kdo by se chvástal víc,než bůh.A mimochodem pokud on je"vševědoucí stvořitel"tak za všechnu bídu světa může on,a že jí není málo.A výmluvy tipu:"lidé si to zaslouží svým chováním a svými hříchy",neberu.Vždyť to musel vědět..Takže to udělal jen pro své zvrhlé sklony?
Já se ničeho nedržím,v boha nevěřím a nic mě nepřesvědčilo a jsem(nejsem)živ, stejně jako ty..

Bibli beru pouze jako"uměleckou, historickou knihu",jak jsi řekl.Morální - dobrá pokud chtějí lidé takvouto(židovsko-křesťanskou morálku)prosím..já se od ní tvrdě distancuji.Jistě jsou tam jisté kodexy,s kterými souhlasím,ale to je jen tím,že je to přirozené a bible nebible,bylo to i předtím,žádnou souvislost s křesťanskou morálkou to nemá(až na to že ji autoři bible přebrali přirozeně ze života).Nechtěl bych se už pouště do nějakých větších rozborů,protože tomu víc nerozumím,ale jestli tam jsou"moudrá slova, která nečekaně říkají pravdu a popisují řešení"tak na tom není nic"božského",takovouto,a často jistě mnohem větší,funkci má kdejaká jiná kniha.
Doporučuji skvělou recenzi na bibli od Arnošta Procházky,opravdu na úrovni od někoho,kdo o tom opravdu něco ví(z roku 1922): http://cs.wikisource.org/wiki/Bible_(Arnošt_Procházka)

27.05.2008 23:06:00 | Žiťareagovat

O našem pánu Kristu Publikoval(a): Žiťa | Básně » Bůh, víra

WAYWARD:
Děkuji.

THORIC:
A ty snad o bohu víš víc, než já? To bych se rád něco dozvěděl...
Pravda? Kdy se přiblížila, kde? Pravda není. A taky souhlasím s tím, že se lidi určitých "pravd" bojí, a právě proto si vytvořili toho "BOHA". A jakmile se tohoto výmyslu chopila církev, tak si z něj udělala svou egoistickou psychologickou zbraň! Já se boha nebojím, JÁ JSEM BŮH :-)
A co mám pochopit? Rád bych to chápal...

ITAUR:
Souhlasím, nadávám a ani nevím na co. A vy "věřící" zase uctíváte a ani nevíte co. Je třeba pochopit, že s úplně stejnými argumenty se dá hrát na obou stranách.
Vidíš, ty pochybuješ už jen o tom, jestli něco vím o těch ostatních náboženstvích. Já zase pochybuji o bohu.
Vy nám ateistům vytýkáte, že jsme nevěřící. Já si jen napíšu básničku, což mi dělá radost, stejně jako vám věřit, a hned mi to vytýkáte. Ano, přiznávám, urážím tím "boha", ale mě uráží "bůh", svým bezbřehým, a to je jediné, co bezbřehé má, egoismem!
Tolerance? Já ale nikomu nic neberu, jen jsem ukázal jiné možnosti a udělal si srandu z toho, co nemám rád. Pro mě za mě si věřte třeba v... anebo něco jiného...
HMMMMM?

Ad Buddhismus:
Troufám si tvrditi, že o buddhismu toho vím více, než vy... samozřejmě se můžu mílit... (a návíc buddhismus nepovažuji za náboženství, uznávám pouze Malou buddhistickou cestu, kde nebyl Siddhártha Gautama uctíván jako bůh, ale jako člověk s jistým filosofickým smýšlením. Do básně jsem to použil jen protože je to za náboženství obecně považováno.)

Ad Slovanská mytologie: O tom toho vím jistě také více, než většina běžných lidí. (doporučuji knihu "Svět slovanských bohů a démonů" napsal prof. Zdeněk Váňa)

Ad Křesťanství: Uznávám, nečetl jsem celou bibli, vy ano? Ale to dle mého není vůbec podstatné, pokud bych chtěl věřit. (Zajímavá literatura: Antikrist - Nietzsche, a i do té bible jesm už párkrát nahlédl, ale jen tak zlehka...)

Ad Islám: O tom, přiznávám, toho vím velice málo. Spíše jen takové obecné věci. Ale hodilo se mi to do rýmů :-)

Ad Satanismus: Dle mě jen filosofie, s něčím souhlasím, s něčím ne. Použil jsem to pouze jako protiklad ke Kristu. A vlastně díky satanismu jsem se toho dozvěděl více o křesťanství, protože vždy, když satanismus něco odsoudí, tak si to rád ověřím - díky tomu se občas do té bible podívám...

No ale jsem jen člověk a bůh mi jistě odpustí...
In nomine patris et Filli et spiritus sanctus, deus Ametn...

Prosím o zpětnou reakci a nebrání mi vlastního názoru. Já taky nic nikomu neberu, jen říkám jak to vidím já...

A omlouvám se za delší rakci, ale musel jsem...

27.05.2008 20:41:00 | Žiťareagovat

Profanum Publikoval(a): Žiťa | Básně » Bůh, víra

No... to je pravda :-)
Ale tak jsem to prostě jednou napsal a asi to tak i nechám... Nerad měním věci, co jsem už udělal.

04.04.2008 12:23:00 | Žiťareagovat

Profanum Publikoval(a): Žiťa | Básně » Bůh, víra

Že je to gramaticky nesprávně vím :-) Ale když už jsem to napsal, tak to asi měnit nebudu...
Řídím se tezí Ladislava Klímy: I kdybych napsal "kobila", tak to tak nechám, protože takové bylo tenkrát mé psychické rozpoložení. (Ten citát není doslova, ale podstata je stejná)

02.04.2008 16:29:00 | Žiťareagovat

Pochyby Publikoval(a): Žiťa | Básně » Ostatní

...pravda neexistuje, protože stejně jako nic jiného existovat nemůže.

25.03.2008 16:12:00 | Žiťareagovat

Mimobytí Publikoval(a): Žiťa | Básně » Ostatní

Velmi děkuji za chválu :-)
Želsatanu jsem si tu knihu nepřečet... nějak jsem na to pozapoměl a už jsem se k tomu nevrátil. Asi jsem takový neotesaný samorost...
Ale pokud bych měl někdy příležitost, rád bych si to přečetl...

17.03.2008 22:35:00 | Žiťareagovat

Stránky: 1 [2] [3]
© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel