Komentáře odeslané

Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.

Nalezeno 836 záznamů. Zobrazuji 226-240.

Proč by se měla KSČM přejmenovat? Publikoval(a): Aťan | Úvahy » Politické

Když se na to podívám ryze pragmaticky, tak je název Komunistické strany jejich jediná vábnička, která jim zbyla. A zřejmě jsou si toho vědomi. Nemají ve svých řadách žádnou skutečně známou nebo všeobecně uznávnou autoritu. Nemají vlastně žádný opravdu nápad, jak pro tuhle zemi něco udělat, řekl bych dokonce, že se hoši každý den večer modlí směrem ke Kremlu, aby náhodou neyvhráli volby a nemuseli ukázat, že taky jen kradou a nic neumějí.
ODS má svoji neoliberální doktrínu, ČSSD naopak že dluhy nevadí, TOPka zase že se musí škrtat a škrtat. Komunisti jen ten název na který slyší spousta flustrovaných důchodců a pracujících vyhozených těsně před důchodem. A ti by naopak chtěli, aby to tu komunisti zase vzali pevně do rukou. Těm by vůbec nevadila nesvoboda, možná dokonce naopak.
Kdyby se komunisti přejmenovali, nebudou mít už nic. Nikdo je nebude volit. A to se partajníkům v čele ještě nechce, do důchodu je daleko...

25.10.2010 09:04:00 | Daniel S.reagovat

Ruku na srdce, kdopak obdivuje čínský ekonomický "boom"? Publikoval(a): Aťan | Úvahy » Politické

Aťane, děkuji, že ve svých úvahách nejsem sám. Ano, toto je ta konkurence, ke které jsme tlačeni. A o Amishech něco vím a líbí se mi jejich pohled na život. Ale sám bych taky raději měl trochu elektřiny.

Nicméně věřím, že je možné mít život, který je blíž těmto amishům a nemuset se vzdát všech vymožeností světa. Ale také není třeba mu podléhat.

13.10.2010 11:36:00 | Daniel S.reagovat

Ta naše povaha česká... Publikoval(a): Aťan | Úvahy » Politické

Aťane, přidal bych jednu věc... ano nadávají, spolupracují, ale až se to zase otočí, pošlou celou garnituru s klidným svědomím na smětiště dějina ještě jim škodolibě zapějí na rozloučenou... Nadávají, spolupracují, odboj nedělají, ale také za tyhle elity nenasadí krk... A to bude nakonec docela dobře stačit...
Ostatně pořád lepší než když všichni němci na začátku pětačtyřicátýho věděli, že je to v řiti, ale za svého "fírera" dál umírali...

14.09.2010 12:21:00 | Daniel S.reagovat

Jihlavanka, píchá hezky Publikoval(a): Klarksonn | Povídky » Ostatní

Mýlíte se... jen mizerní autoři píší nepodstatné věci. Dobrý autor nopak píše jen to, co má smysl pro děj, atmosféru, náladu, vyznění, apod. Ano, děj mpže mít víc rovin, může mít vedlejší příběhy, pararelní děje, odbočky, popisy. To je běžně využívaný prostředek. Ale tohle všechno Váš děj neobsahuje.
Je dlouhý, přičemž se odehrává jen jeden dloudý děj, který nemá souvislost. Jako když s evyprávějí tři vtipy v sobě a ani jeden není dokončen.
Zkuste to jinak. Třeba Ernest Hemingway psal metodou, že psal zpatra a pak škrtal všechno, co ho nezaujalo. Já si třeba děj nejdřív promyslím a pak píšu.
Každý děj, aby byl zajímavý pro čtenmáře má mít úvod, který čtenáře naladí, nějaký děj, který graduje - buď se napětí stupňuje nebo vytrácí, pak nějaký zvrat, aby to nebylo očekávané jako telenovela, nakonec nějaké vyvrcholení, největší drama před koncem, pak nějaká pointa, která tomu dá smysl a důvod a nakonec nějaké ponaučení, něco co si čtenář odnese, nad čím se může zamyslet. Pokud ději tohle chybí, je neúplný, nezajímavý.
Zkuste to jinak, psát umíte, slovní zásobu taky... tak teď si promyslete děj a to udělá z pisálka slušného autora...

06.08.2010 15:44:00 | Daniel S.reagovat

Jihlavanka, píchá hezky Publikoval(a): Klarksonn | Povídky » Ostatní

Jo, opravdu trochu jako Bukowski... ale mám trochu obavu, že tenhle žánr se moc rozvíjet nedá. Pokud budeš psát podobně, začne to být velmi rychle na jedno brdo.
Celkem závažný autorský prohřešek je to, že tam máš spoustu naprosto zbytečných informací, které jsou pro děj naprosto nulové. Z povídky se dá škrtnout 3/4 textu a pořád to ještě bude mít stejný smysl i stejné vyznění. Je to jako kdybys psal placený za řádek.

No a samozřejmě ten pravopis... abych řekl pravdu, zaujala mě před čtením především ta omluva, že nedbáš na pravopis. To je v podstatě totéž, jako když řidič autobusu řekne, že nedbá na dopravní značky a všem se předem omlouvá. Člověk má právo občas udělat chybu, ale vysloveně programově se o tom šířit a vlastně se přiznat, že si to po sobě ani nezkontroloval... Kolik času tedy tedy tomu psaní věnoval?Kolik umu a řemesla do toho vložil? Nebo prostě jen splácal co mu slina na jazyk přinesla bez ohledu na stavbu, gradaci, pointu?

Jedno dílko ja málo na nějakou hlubší analýzu, proto jsem zvědavý na další.

05.08.2010 09:04:00 | Daniel S.reagovat

Jseš mrtvý maso? Publikoval(a): xjohykx | Úvahy » Ze života

Váš osobní postoj zpochybňovat nemíním... Stejně jako mají lidé právo věřit v Boha a svou etiku upravit podle toho, mají právo nejíst maso, když je to pro ně etická záležitost.
Mám známou, která nejí maso ani ne tak, že by jí nechutnalo, ale nesnese utrpení zvířete při porážce. A tady bych řekl má svět další velké mínus... když už musejí jíst maso, měli by ty krávy zabíjet alespoň humánně.

05.08.2010 06:36:00 | Daniel S.reagovat

Jseš mrtvý maso? Publikoval(a): xjohykx | Úvahy » Ze života

Nemínil jsem Vás urazit ani nějak zpochybňovat Vaši úvahu. Nicméně pár Vašich údajů bych zpochybnil. Všechny Vámi vyjmenované osobnosti, které mají být vegetariány (nebo rovnou vegany) měly období, kdy maso jedly. Dokonce i Ghándí se v několika dopise zmiňuje, že je sice příznivcem veganství a vegetariánství, ale sám že nevydržel a maso občas jedl. O ostatních ani nemluvě. Takový J.B. Shaw zase neviděl jako maso ryby. Jak vypadá po letech Brigita Bardotová, to vidíme na fotkách, nicméně v době, kdy byla šťabajzna, tak maso normálně jedla. O ostatních toho moc nevím, samozřejmě uznávám, že chudáci ve středověku byli vegetaráni, ale ani tak z přesvědčení, jako z nutnosti. A taky se mnoha let nedožili. Ani velký Leonardo nezemřel jako důstojný kmet.
Zato takoví Japonci, kteří jedí hodně rostlinnou stravu, ale maso také, jsou na tom jinak, stejně tak Izraelci, kteří maso jedí, ale dodržují trochu jinak formulované stravovací návyky.
O vyváženosti rostlinné stravy se napsalo už opravdu hodně knih, ale o yetim také a skutečně neznám žádný popsaný případ, kdy se nějaká skupina vegetariánů dožila vyššího věku než obdobná skupina masožroutů. Neznám žádný národ, který by měl díky vegetariánství delší život, ale znám několik národů, co mají delší život díky vyvážené stravě, ovšem včetně masa... Skutečně nevidím žádnou výhodu vegetariánské stravy v její vyváženosti, když mi neumožní dožít se alespoň deseti let navíc, nebo více při síle.
Ale jak jsem už psal, nemluvím tady o nadměrné konzumaci masa, protože hodně masa je stejný extrém jako žádné maso.

04.08.2010 13:15:00 | Daniel S.reagovat

Jseš mrtvý maso? Publikoval(a): xjohykx | Úvahy » Ze života

Nemám nic proti vegetariánům, jen mi to připomělo jeden vtípek... A zde vítám v našem pořadu pana M. vegetariána, který nám prozradí, jak se dokázal dožít pětatřiceti let....:-)

A teď vážně...
Konzumace masa se bere jako první civilizační projev, kdy homo erectus jaksi zjistil, že ulovit nějakého sviště trvá kratší dobu než nasbírat tři kila semínek... Taky zjistil, že maso je kaloricky hutnější a stačí ho při stejném množství energie méně.
Maso se také rychleji a kvalitněji tráví, víc se zužitkuje a pokdu tomu nevěříš, podívej se do lékařského slovníku.
Pokud bude žena těhotná a bude přitom vegetariánka, přeji jí příjemné křeče, protože bude po devíti měsících vypadat jak stařena. To je vyzkoušené... i ty nejdůraznější vegetariánky nějak v těhotenství jedí maso.
Stejně tak bych chtěl vidět kulturistu vegetariána, nebo třeba jen desetibojaře vegeteriána. Chudák, osm hodin denně cvičí a pak deset hodin chroustá špaldu, aby vyrovnal kalorický deficit... ¨To jen tak, pár příkladů.

Jinak je samozřejmě pravda, že dneska se maso jí nadbytečně. Stravovací norma ze šedesátých let říkala 80g masa pro dítě a 150g pro dospělého na den. Denska v době kancelářských krys, které nedělají rukama je to zbytečně moc, jak říkají i odborníci. Takže pokud bude dnešní člověk jíst zhruba 100g masa denně a ne víc, nebude s tím mít žádný problém.
A s tebou vegetariáne si popovídáme za dvacet let...

04.08.2010 07:26:00 | Daniel S.reagovat

Vězení aneb Trestání v dnešní společnosti Publikoval(a): Ičnisan | Úvahy » Politické

Běžně s Vladanem nesouhlasím, ale v tomhle má naprostou pravdu... Naše společnost neumí a ani nemůže umět určit, jak velká je čí vina. A hlavně... jen od zavedení testů DNA se v UZSa ročně dostane z cely smrti několik desítek lidí, kteří byli odsouzeni nevinně. A už bylo prokázáno mnoho případů, kdy byl trest smrti udělen nevinným. Co je lepší? Tolerovat občasné zabití nevinného odsouzence při chybě v soudním procesu a nebo tolerovat to, že vrah není popraven, ale odsouzen na doživotí?
Smrt je trest absolutní. Nedá se zrušit ani odvolat, ani odškodnit. Naproti tomu věznění se zrušit i odškodnit dá. Je samozřejmě jiná věc, zdaje vězení nápravným zařízením a nebo sanatoriem. Vězeň má pracovat a svou prací alespoň trochu odškodňovat svoje zločiny. Má pracovat tvrdě, dlouho a pořádně, protože má co splácet. A nepotřebuje ani měkkou postel, ani labužnickou stravu.

30.07.2010 20:37:00 | Daniel S.reagovat

Od totality ke svobodě? Publikoval(a): Morsia | Úvahy » Politické

Můj táta yb zase třeba nesouhlasil s tvým hodnocením minulého režimu... Pracoval na dolech jako elektrikář a diskutovali o straně a vládě a jakej v tom mají bordel o sto šest. A nikdy na ně nikdo nevystartoval. Takže ono to není všechno tak jednoznačné... Ostatně můj strejda dostal zase naopak v roce 1988 "po tlamě" že řekl, že komunisti jsou idioti... A udal ho člověk, který se stal o rok později místním zakládajícím členem občanského fóra...

23.06.2010 11:17:00 | Daniel S.reagovat

Volby 2010 Publikoval(a): diciassette | Úvahy » Ostatní

Já bych řpidal ještě pár dalších pravicových receptů - práce na částečný úvazek - tedy jak se říká v zahraničí - neplnohodnotná práce, degresivní daně, daňové ráje... to pak nikdy nemůžeme mít dost peněz na zdravotnictví a důchody...

03.06.2010 14:18:00 | Daniel S.reagovat

Jugoslávie - sas Publikoval(a): BDA | Povídky » Akční, detektivní, dobrodružné, válečné

Opět stejný problém jako u předchozího komentáře... Všechno se povedlo, žádný problém nenastal, od začátku do konce je to jasné a samozřejmé, navíc mi ještě vadily pravopisné chyby.
Ais máš slušné znalosti ohledně zbraní a vojenské techniky, ale většina čtenářů tyto znalosti nemá a tak je lepší názvy a popisy zbraní buď zcela vynechat, poukázat na něco zajímavého, co pak bude s dějem souviset a nebo je popsat velmi podrobně. Ale pokud si vybereš třetí možnost, musíš se postarat, aby to nebylo nudné.
Mimochodem... mám zde také povídku "Střelec". Shodou okolností je také z Jugoslávie...

24.05.2010 10:38:00 | Daniel S.reagovat

střelec Publikoval(a): BDA | Povídky » Akční, detektivní, dobrodružné, válečné

Píšeš to jako když kafemlejnek mele. Žádné napětí, žádná gradace, žádné překvapení. Je to takový policejní protokol. Žádné emoce, žádný postoj. Zcela chybí stavba povídky - máme sice děj a zápletku, ale ta je od začátku do konce jasná, nedojde k žádné komplikaci, nestane se nic nepředvídaného, všechno se povede, střelec sám není nijak kontroverzní, ale ani lidsky přiblížený. Zcela chybí krize, rozuzlení i pointa. Kdbych hodnotil, dal bych 4 mínus...

24.05.2010 10:31:00 | Daniel S.reagovat

Úvaha na téma: Muži Publikoval(a): Anura | Úvahy » Humor

No nevím... Připadám si stejně jako předtím. Nevidím moc velký rozdíl v tom, že předtím jsem byl degradován jako neužitečná věc a teď jsem degradován na pouhého nositele spermií a někoho, kdo udělá cokoliv, když bude trochu stimulován hýčkáním.
Jiná pozitiva o sobě jsem se z úvahy nedověděl.

26.04.2010 11:37:00 | Daniel S.reagovat

Křesťanství je pro děti, bibli píší dospělí Publikoval(a): dead-head | Úvahy » Bůh, víra

Odejít odněkud nikdy není snadné. To neplatí jen o opuštění rodného hnízda, to platí i o změně práce, o změně smýšlení, změně postojů, změně politické orientace a jiných změnách, protože každá změna sebou přináší určitý prvek nejistoty, kterému se člověk většinou snaží vyhnout.
Další a to neméně důležitá věc je to, že musí být KAM odejít. Jen težko někdo bude odcházet z rodného domu od rodičů, když nebude mít kam jít. Málokdo odchází rovnou pod most. A samozřejmě čím lepší "mamahotel" takový syn doma má, tím spíše si vybírá zda a kam odejde. A čím horší jsou alternativy po odchodu, tím spíše se nehne.
Proč by měla být chyba církve, že si opečovává své ovečky? Proč by měla být chyba, že se stará a také to, že ke svým členům cítí náklonnost a jen nerada se s nimi loučí? Minimálně stejná chyba pak tedy je, že nejsou alternativy kde dospět a opravdu vydat se z rodičovského domu do feťáckého doupěte není to pravé ořechové. A dospět tím, že mi dají přes ústa, oberou mě, okradou, připraví o iluze a možná i psychicky zlomí, to je na můj vkus dost nevhodná škola života. Už jen proto, že ji mnoho lidí nezvládne. Na to se stačí koukat z domácího okna, některé kratochvíle prostředí mimo rodinu si člověk rád nechá ujít.
Odejít může jen ten, kdo je dost silný a shopný takový odchod ustát. Většinou se to projevuje tím, že je dostatečně sebevědomý, dostatečně schopný, nebojí se vlastních rozhodování, je ochoten do toho mamince i mluvit a hlavně - není hloupý a nekřičí jen pubertálně o tom, že ho fotr s matkou omezují, aniž by si sám uměl byť jen namazat chleba - o vydělání peněz na něj ani nemluvě.
Takový silný a sebevědomý člověk, ten se nezalekne ani těch možných církevních pomluv nebo snad konfliktů. Ten s nimi počítá a umí si dát dohromady, co mu za co stojí. To jen neschopná nula se nechá porazit hned první překážkou nějaké pomluvy. Tím spíš by také neměla vůbec přelézt práh z domu, aby jí někdo neublížil ještě víc. Člověk kterej se složí po hádce s maminkou, ten těžko vydrží hádku s mistrem, zaměstnavatelem, ten těžko ustojí sám sebe. A v církvi to platí úplně stejně. A protože vznikají nové sbory, nové církve i nové denominace a ty staré se mění a reformují, je vidět, že těch silných není zase tak málo a i přes nějakou tu pomluvu nebo církevní konflikt tu svoji odpovědnost ustojí a unesou tu váhu samostatnosti na svých ramenou. a ti ostatní? Ti by měli sedět doma a držet se máminy sukně, protože jejich zkušenost po odchodu z domu musí být zákonitě hrůzostrašná.

15.02.2010 11:56:00 | Daniel S.reagovat

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel