Komentáře odeslané

Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.

Nalezeno 836 záznamů. Zobrazuji 406-420.

Dalajláma a svět. Publikoval(a): Tanula | Úvahy » Politické

Já osobně bych nebyl tak hr...

Obzvlášť ne ohledně Dalajlámy. Většina toho, co řekne se k nám dostane přes třetí a čtvrtou ruku. Stačí vzpomenout na nedávné palcové titulky, že katolická církev změnila seznam smrtelných hříchů a přidala tam třeba i recyklování a tak... A po dvou dnech se ukázalo, že je to jen velká kachna... Ono s Dalajlámou to nebude jiné... A jeden novinář opisuje od druhého a třetího.
Novináři jsou ti, co vyrábějí masové poplašné zprávy o Tibetu a Číně a když si pak člověk přečte české cestovatelské blogy, tak zjistí, že se vlastně nic nestalo... V nějaké Tibetské díře někdo zapálil pár aut a pár domů. Přijeli policajti, co neměli ani přilby ani zbraně jen s bambusovým klackem a štítem a trochu se to tam pomlelo...
Jen tak namátkou, když na Pařížských předměstích došlo k demonstracím, shořelo 60.000 aut. Ano šedesát tisíc. Zatčeno a vyslechnuto pak následně bylo asi deset tisíc osob. A ejhle... nikdo nepálil francouzskou vlajku, nikdo nekřičel o bojkotu země galského kohouta...
A souhlasím... žádná země nedokázala tak rychle přejít ze středověku do moderní doby s tak malým počtem mrtvých. V roce 1900 ještě čínská armáda používala luky a oštěpy a dnes jsou na druhém místě. A brzy budou první. Nebál bych se... ti stejní, co dnes křičí proti číně, budou pěkně zasvěceně povídat, jak skvělá země Čína je a budou dšít síru na USA...

16.04.2008 13:48:00 | Daniel S.reagovat

Olympijská pochodeň bezpráví? Publikoval(a): SophieGreen | Úvahy » Politické

Hm... budu tě trochu buzerovat za neznalosti:

1. Čína není ekonomicky nezávislá a naopak je závislá na dovozu surovin a na odbytu svého zboží. Kdyby se Čína uzavřela, tak by se taky uzavřely její odbytiště.

2. Kjótský protokol nepodepsalo ani USA a taky ho nedodržují. A mimochodem USA vypouští do ovzduší 2x tolik CO2 než Čína...

3. V Číně je pácháno bezpráví... To jistě ano, ale v USA se také konala olympiáda a přitom země práškovala Vietnam bojovými plyny zakázanými ženevskou konvencí. V dalších letech zase provedla invazi v Panamě. Stejně tak dneska prakticky všechny "vyspělé" země válčí v iráku a Avganistánu. Kdo tedy víc porušuje lidská práva?
Staří Řekové, když dělali olympijské hry, tak přerušili všechny války. A když je nemohli přerušit, tak nedělali olympiádu.

4. Kdybychom opravdu dodržovali olympijsou chartu, tak by se olympiáda musela konat v Republice Kiribati v Tichomoří a soupeřila by tam tak Jamaika s Papuou.

Bylo by už načase říct zcela jasně, že olympiáda už dávno není o sportu, ale o penězích a v zájmu peněz je možné cokoliv...

15.04.2008 13:33:00 | Daniel S.reagovat

Rasismus a svět Publikoval(a): Tanula | Úvahy » Politické

Musím znovu říct své oblíbené přísloví, že co je dovoleno Jovovi není dovoleno volovi...

Něco jiného je, když Tanula fandí Teplicím a má rád svou Evropu, svou zemi, svůj národ, svou rasu, svůj kraj, svůj rodný dům, svou rodinu.
A něco jiného je, když by ve své domácí lásce upíral totéž jinému člověku, jinému národu, jiné zemi. Rasista není ten, kdo má rád ty své, ale ten, kdo nemá rád ty druhé. Rasista není ten, kdo je rád za úspěchy své země, ale kdo druhým přeje neuspěchy. Rasista není ten, kdo miluje svůj národ, ale ten, kdo ničí národ jiný.
Ten, kdo miluje svou zemi, ten není vinen. Ten kdo miluje svůj národ ten není vinen. To není rasismus.
Ale ten, kdo svůj národ rozděluje na bílé a černé, ten kdo svou zemi rozděluje na vhodné a nevhodné, ten, kdo jedněm dává a druhým bere, ten kdo si pod pojem národ schovává jen své bílé, křesťanské, ateistické nebo židovské soukmenovce, to je rasista.
Ten, kdo jedny vyzdvihuje a jiné posílá do plynu a nebo do otroctví kvůli směšnému důvodu barvy pleti, národnosti, rasy a vyznání, to je rasista. A takový člověk nemá svobodná práva. Svoboda je pro ty, co si ji zaslouží a co si jí váží. Láska k vlasti není totéž co rasová segregace a cikán v ghetu není totéž co černá verbež...

13.04.2008 20:32:00 | Daniel S.reagovat

Simonova pravda Publikoval(a): Básník lásky | Úvahy » Bůh, víra

A já jsem veverka s chobotem

13.04.2008 09:34:00 | Daniel S.reagovat

Víra a svět. Publikoval(a): Tanula | Úvahy » Bůh, víra

Tak teď už si rozumíme víc... pak to, co ty nazýváš vědomou přítomností, kdy hodnotíš a snažíš se žít, abys neublížil, tak přesně tomu já říkám přemýšlení o budoucnosti. Stejná věc - jiné termíny.

A duchovní vůdci? Ano, každý člověk má určitou tendenci nechat se zmanipulovat. Někdo větší, někod menší. A také je pravda, že občas tě spolek drží při zemi a neenechá tě jít nahoru. Ale to já neberu jako tragédii. Nemám rád ty, kteří přijímali od svého okolí a pak, jednou, když ho dorostli, tak ho opustili, že nemohou nadále růst. Jak už jsem psal, člověk není idividualista a nese odpovědnost nejen za sebe, ale i za celou tu svoji skupinku. To je právě rozdíl mezi křesťany a Budhisty. Křesťané vždycky preferovali růst společenství víc než růst jednotlivce. V Bibli také Bůh častěji promlouvá ke skupině lidí než k jednotlivcům a na mnoha místech Bible připomíná, že buď všichni, nebo nikdo... Křesťané občas nerostou tolik, prootže je společenství zdržuje, ale na druhou stranu mu nezpůsobí svým odchodem újmu.

09.04.2008 13:11:00 | Daniel S.reagovat

Neonacismus a svět Publikoval(a): Tanula | Úvahy » Politické

Co je dovoleno Jovovi, není dovoleno volovi... Ztotožňuji se s tímto příslovím. Heslo "nic než národ" není pro každého, ale pro toho, kdo pod českým národem vidí i ty Vietnamce a Romy. Lidé, kteří na svých stránkách mluví o "Asijské infekci", nebo o "světovém źidovském spiknutí", ti nemají nárok na vyslovování provokativních názorů.
Něco jiného je Tanula - liberál a něco jiného je skin, který nejprve vystřelil do davu plynovou pistolí a pak se strašně divil, že se na něj všichni vrhli. A to měl jediné štěstí, že nikoho neporanil, protože jinak ho tam ukopali.
Slůvko NÁROD je hezká věc, pokud ho vyslovoval Masaryk a Palacký, protože pro ně to neznamenalo nějakou bílou nebo intelektuální elitu. Pro ně to znamenalo všechny obyvatele české kotliny včetně Sudetských němců.

Něco jiného je poučený Landa, který ze svého života nakonec dokázal vyvodit správné závěry a dneska je svou minulostí pronásledován. Jemu není upíráno vlastenectví a právo na vroucí zájem o český národ. A něco jiného je systém, který by rád zotročil tu slabší půlku této země ve smyslu ideje, která zabila opravdu hodně lidí.

Když jsem byl ještě na střední škole, mohl jsem si v hodinách technického kreslení, když se zkoušelo číst. Prostě jsem si při hodině vytáhl román a dokud učitel zkoušel, četl jsem si. Směl jsem to proto, že jsem učivo zvládal bez problémů, nedělal jsem potíže a zkoušet mě nemělo smysl, protože to bylo vždycky za 1. A když jsem se někdy nepřipravil, nevadilo to, stejně už mi nadržovali.
Hesla o svobodě jsou pro ty, kteří dovedou svobodu používat a jsou na ni dostatečně vyzrálí. Těm pak může být dovoleno víc. Ale ti, co ve jménu svobody chtějí zřídit otroctví pod modernějším názvem, ti nemají žádné právo na výhody plynoucí z této svobody. Ani svobodné vyjádření, ani pochody, ani heslo "nic než národ".

09.04.2008 08:46:00 | Daniel S.reagovat

Víra a svět. Publikoval(a): Tanula | Úvahy » Bůh, víra

A ještě dodám:
Jsem křesťanem proto, že následuji Ježíšovo učení. A křesťanem je každý, kdo tak činí. Nemá to co dělat s příslušností k církvi. Znám křesťany, kteří nejsou v žádné církvi, ale znám i nekřesťany, kteří jsou v církvi.
Křesťanství se s církvemi nekryje až tak úplně... Ale dá se čekat, že ten, kdo následuje ježíše, nebude chtít být se svou radostí nad nalezeným smyslem života sám... a najde si podobné kamarády. A spolu tím začnou tvořit církev i když nebude zaregistrovaná u ministerstva kultury...

08.04.2008 21:27:00 | Daniel S.reagovat

Víra a svět. Publikoval(a): Tanula | Úvahy » Bůh, víra

Dharmabymu:

Víš s tou budoucností to není tak jednoduché. Já bych řekl, že je to naopak, dneska spousta lidí "nic neřeší" a chce žít jen přítomností. Kolik písniček zpívá, že nechce myslet na zítřek a žít ze dne na den...
A pak? nemyslí na budoucnost... a pak čeká dítě a necítí se na to, zratí práci, protože žije dneškem, někoho zraní, protože si neuvědomí, co tím v budoucnu způsobí. Když začneš žít jen dneškem, sice jsi chvíli svobodnější, ale brzy přestaneš nejenom přemýšlet o zítřku, ale zapomeneš, že nějaký zítřek bude. A rozhodnutí, které je dnes správné, nemusí být správné zítra.

Ne, ne.. Bible říká, že se nemáme bát budoucnosti a nemáme si dělat se zítřkem starosti. Nemusíme hmotařit, zajišťovat se a tak.
Ale máme se připravovat na "Kristův příchod". Máme myslet na "olej v lampách" aby nám nedošel, když bude nejhůř. Naopak, máme myslet dopředu, ptát se, přemýšlet a rozvažovat "dnem i nocí nad zákonem Božím". Máme cíl a známe cestu. Chceme dojít. Život není bezúčelná cestaa potulka... kdo chce najít, ten najde... ale kdo se jen toulá, ten sice hodně uvidí, ale mine se cílem...

08.04.2008 21:22:00 | Daniel S.reagovat

Víra a svět. Publikoval(a): Tanula | Úvahy » Bůh, víra

Mystik:

To bych si ani netroufal říct, že neexistuje láska bez přívlastků. Ale jedním dechem dodávám, že tak daleko nejsem. To nejde prostě jednou odpoledne vstát a říct si, tak teď už má tu absolutní lásku bez přívlastku a odteď už jsem zcela plný lásky. Lhal bych si do očí, kdybch něco takového tvrdil.
Ale stejně jako ty pojmenováváš lásku sluncem, já ji pojmenovávám Bohem. Bůh je láska a mým cílem je se k němu co nejvíc přiblížit. A až tam budu, pak teprve bdu umět říct, co ta láska v plnosti vlastně je.

08.04.2008 10:34:00 | Daniel S.reagovat

Víra a svět. Publikoval(a): Tanula | Úvahy » Bůh, víra

Dharmabymu:
Ano, máš pravdu, víra je v mysli, ale já si nemyslím, že člověk může být bez rozdělování a bez "takzvaně svého". Já chci být někde doma, chci být někde mezi svými. To, že mám někde rodinu ještě ale neznamená, že se budu dívat na jinou rodinu skrze prsty.
Nejsem křesťanem proto, že patřím do nějaké církve, jsem křesťanem proto, že jsem přijal Kristovo učení za své. Jsem křesťanem, protože jsem přijal Ježíšovy rady do života. A protože jsem křesťanem, proto jsem v církvi stejně založených.
Kdybych byl zahrádkářem, taky bych se asi dal do nějakého spolku, který by mi vyhovoval a nemyslím si, že bych se díval nevraživě na včelaře, protože dělají něco jiného nějak jinak.
Církev nevznikla proto, aby šířila ohněm a mečem svoji pravdu. Církev vzikla, protože ti, co věřili stejnému slovu, chtěli být spolu.
Doba náboženských válek snad už alespoň u nás v Evropě pominula. Stálo hodně krve, aby si člověk uvědomil, že různost není na závadu. A ćlověk který toto pochopí se může směle stát členem jakékoli strany, církve, denominace a kdo ví čeho ještě. A člověk, který toto nechápe, ten se pak stává novým Hitlerem, Stalinem, Maem a dalšími. Ale vina není v socialismu, ani v komunismu, ani v Budhismu ani v Křesťanství. Vina je v těch lidech.

08.04.2008 07:52:00 | Daniel S.reagovat

Víra a svět. Publikoval(a): Tanula | Úvahy » Bůh, víra

Mystikovi:
Víra - naděje - láska. Už je to hodně dlouho, co Pavel z Tarsu dal tyto tři věci k sobě dohromady. A ono je to logické... člověk potřebuje věřit v budoucnost v lepší svět, potřebuje mít ideály a Bůh to je synonymum těchto ideálů. Dál pak člověk potřebujemít naději, aby se nejen díval na svoje ideály, aby jim věřil, ale aby se do nich taky pustil. Potřebuje mít naději, že dojde zas o kus dál. A nakonec potřebuje lásku, aby nešel přes mrtvoly, aby se netlačil dopředu, aby mohl kooperovat, aby pomáhal a bylo mu pomoženo.
A ano, láska se žije, stejně jako víra i naděje. A i když je láska největší z této tojice, stejně je s těmi ostatními propojena. Láska nemůže existovat bez víry, víra bez naděje a naděje bez lásky. Kdo ztratil jednu z těchto vlastností, ztratil všechny tři.

08.04.2008 07:43:00 | Daniel S.reagovat

Srbsko a svět Publikoval(a): Tanula | Úvahy » Politické

Souhlasím...

07.04.2008 09:17:00 | Daniel S.reagovat

Víra a svět. Publikoval(a): Tanula | Úvahy » Bůh, víra

Souhlasím a nemám s tím problém. Stejně jako nemám problém s budhismem nebo jiným náboženstvím. Ale víra k člověku patří stejně jako jídlo a pití. Bez víry, naděje a lásky není společnost, není pokrok, není život. Člověk je tvor společenský a nemůže žít bez druhých. A stejně jako nemůže žít sám a nebo v malé skupině, tak stejně nemůže žít jako mravenec v obrovské skupině. Proto vznikají církve, denominace, sbory, frakce, sekty, apod. lidé tíhnou k jiným lidem, kteří vidí život stejně nebo podobně. To nemá co dělat s nenávistí. Já tíhnu k naší vlasti a ke svému městu a kraji, protože jsem tam doma, znám to tam a rozumí tomu. A nejsem naštvaný na Pražáky i když bych nechtěl žít jako oni.
Jako křesťan tíhnu k jiným křesťanům. Jako křesťan jsem protestant z českobratrské církve, západočeský seniorát, sbor Horní Slavkov. Je to moje krevní skupina a nedívám se skrz prsty na katolíky nebo třeba budhisty. Ale je to nepoměřitelné, stejně jako je nepoměřitelné velkoměsto Praha s vesničkou Loučky. Já a pražáci máme společné to, že jsme Češi... A s některými i to, že jsme křesťané. To otevírá dveře nejen do domu, ale i do srdcí. A víra tu není, aby rozdělovala, ale aby spojovala. Křesťanům trvalo, než to pochopili, než pochopili, že rozdíly nejsou problém, ale naopak obohacují.
A proto skřípu zuby, když někdo tvrdí, že víra rozděuje a od víry je krůček k nenávisti a násilí. Stejně jako není nenávist v uznáni filozofiského pragmatismu, tak není nenávist ani v uznání křesťanství nebo jiného náboženství...

07.04.2008 09:16:00 | Daniel S.reagovat

Víra a svět. Publikoval(a): Tanula | Úvahy » Bůh, víra

Dharmaby:

Nepotřebujeme víru? Zrovna nčera jsem koukal na stránky statistického úřadu, jak vypadá náš národ, který nejen že "nepotřebuje víru", ale také ji skutečně nemá... Vymírá. Stejně jako kdysi římská říše, stejně jako spousta dalších civilizací, vymírá na své neduhy vyspělosti. Vymírá, protože si myslí, že nepotřebuje víru, že ona sama je si už dostatečným Bohem, který se dokáže o sebe sama postarat.
Mimochodem, víš, co je hlavní rozdíl mezi křesťanstvím a budhismem? Budhismus se obrací k sobě, do sebe, k očištění sama sebe. Křesťanství se obrací k druhým lidem s pomocí a útěchou. Budhista hledá svého boha v sobě, kdežto křesťan svého Ježíše v druhých lidech.
Proto jakýkoliv pokus o věroučné srovnání dál musí nutně selhat, protože jablka a hrušky se porovnávat nedají. Dají se jedině vážit na soudu dějin. A opravdu, pokud by Budha přicházel do Tibetu a měl na rukách novou krev, byl by i celý budhismus shledán menším.

07.04.2008 06:35:00 | Daniel S.reagovat

Víra a svět. Publikoval(a): Tanula | Úvahy » Bůh, víra

Sám bych to lépe neřekl, spíš bych to řekl mnohem kostrbatěji a hůř. Souhlasím na 110%

06.04.2008 21:09:00 | Daniel S.reagovat

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel