Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.
Duhové kšandy Publikoval(a): Levandule | Básně » Ostatní
Je příjemné ráno kropené rosou a prozářené Tvou duhou . . .
Tak už je to tady Publikoval(a): Popelka | Básně » Ostatní
. . . ať je zdráv a dobře se mu žije . . . !
Sama Publikoval(a): Lucie Teru | Básně » Ostatní
. . . nějak slaně je nejen ve Tvém pokoji . . . ale po světě vůbec . . . sami mezi sebou (lidmi) . . .
Podoba víly Publikoval(a): Lucie Teru | Básně » Ostatní
konečně . . . ! . . . poslední naděje odsunuta do pozadí a podoba víly nutí k zadumání - jaké mají víly srdce - . . . ?
Pro pierota... Publikoval(a): Severka | Básně » Smutné
. . . mim v láhvi . . . skládanka mířící k Nilu . . . verš lehkčí motýlího letu . . . a nakonec odpuštění . . . jistě nejen mi jsi vyzdobila dnešní ráno těmito verši . . . děkuji
Stíny autismu Publikoval(a): Levandule | Básně » Ostatní
vlny vbíhají na břeh a zase mizí . . . svět zázraků - byť zůstává jim cizí - pro lásku jež uzamčena je někde v skrytu . . . v nich zůstává . . . nevím jak nalézt lávku po které na druhý břeh je možné jít . . . snad nezbývá než hledat . . . hledat . . . v naději . . . a věřit na zázraky . . .
Bolím Publikoval(a): spare | Básně » Smutné
. . . balady o bolestech . . . o smutku . . . a pak, že nemají být dny rozbité vichry a bouřemi,anebo naopak spalované žhnoucím slunečním žárem . . . bez konce krvácející rány . . . propast bez konce . . . ale kde zůstal život s jeho radostným dovádivým a zpěvným smíchem . . . ? . . .
Dvě polohy důležitosti Publikoval(a): Lucie Teru | Básně » Ostatní
. . . nenáviděti . . . jsou slova,která nemohou za to, co vyjadřují, či co označují . . . stejně jako lidé nemohou za to,zda jsou,či nejsou někomu sympatičtí . . . svět je ale jen jeden a my se musíme neustále učit tomu,jak vzájemně spolunažívat a vytvářet prostředí ve kterém by se všem mohlo dobře žít . . . jak to dopadne když začnou padat slova "nenávidím" je vidět všude tam,kde se střílí,umírají nezúčastnění a nevinní lidé;kde . . . a já myslím,že to platí obecně vždy a ve všem,ať už se to týká vzájemného vztahu skupin lidí,nebo vztahu jednotlivých osob . . . ale ne o tom je ta báseň . . . dělení světa hranicemi, závorami, ploty namísto utváření prostředí bez oněch omezení kde symbióza a splývání rozdílů je ve svém důsledku podnětná pro vzájemné obohacování vztahu a jeho růst . . . touto snahou musí být ovšem vedeni oba a pokud tomu tak není pak ani dvířka,ploty či závory nepomohou . . . bohužel
Tak jsem to dokázala Publikoval(a): spare | Povídky » Ostatní
Nemyslím,že by bylo třeba komentáře k této výpovědi.Ale po přečtení komentíků jsem neodolal.L Á S K A . . . je to,z čeho jsme ve své podstatě nejen zrozeni,ale je i to,čím je podmíněno naše bytí.Proto náš vztah k životu -nejen k tomu našemu vlastnímu, ale životu obecně by měl být tímto podmíněním veden a ctěn.Neúcta k životu je to,co vede mnohé do záhuby a co tak poškozuje naši modrou planetu vůbec.Život jako boj . . . proti komu . . . proti čemu .? . . omšelé fráze z dob komunizmu zafixované snad i v našem genomu - bohužel - namísto potřeby život ctít společně s usilovnou snahou o co nejlepší vzájemnou symbiózu všech a všeho se všemi navzájem . . . k tomu by měly být vedeny naše děti od samotného počátku jejich života . . .
Peřeje Publikoval(a): rolon | Básně » Ostatní
. . . levitace . . . jako "Přelet nad kukaččím hnízdem" . . . přes propast těla i duše . . . či jakoukoliv . . . ale nemyslím, že by to bylo nezbytné . . . myslím, že život lze prožívat i bez potřeby nějaké sebetrýzně . . . to mnohdy jen naše mysl vytváří obrazy utrpení a my se je z nedostatku jiné zábavy snažíme beze zbytku prožívat . . . myslím,že by asi každý člověk měl alespoň jednou přečíst knihu Viktora Emila Frankla - "Člověk hledá smysl" aby se dokázal soustředit na všechno,co je pro život podstatné a oprostil se od všeho,co ho rozptyluje a odvádí od podstatného . . . jsem o tom hluboce přesvědčen,protože sám jsem byl nucen tuto teorii na sobě a na svých dětech
s uplatnit s naprosto neuvěřitelným úspěchem . . . a za to jsem profesoru Fraklovi nesmírně vděčný . . .
Praha v létě Publikoval(a): Lota | Básně » Ostatní
Bravurní a silné !
Soňa Publikoval(a): Noc17 | Básně » Láska
Láska je DAR!A je důležité o tom psát tak, jak o tom píšeš Ty!A je požitkem si o ní potom číst . . . znovu a znovu . . . je krásné,že jsou takoví lidé . . . je krásné že píší takové verše ! ! !
Proč ? Publikoval(a): spare | Básně » Ostatní
KONFLIKT JE V ČLOVĚKU. Dokud není vyřešen tam, nemůže být vyřešen nikde jinde. Je v tobě politikaření, rozpor mezi dvěma částmi mysli.
Existuje tu něco jako můstek. Když je ten můstek nějakou nehodou či fyziologickým defektem nebo jinakl zlomen, stane se člověk rozpolceným a z jednoho člověka se stanou dva - fenomén schizofrenie neboli rozpolcenosti je na světě.
Když se můstek prolomí - a ten můstek je velmi křehký, jsou z tebe dva lidé, chováš se jako dva rozdílní lidé. Ráno jsi plná lásky a krásná, večer zuříš a jsi úplně jiná. Nepamatuješ se na své ráno... jak bys také mohla? Fungovala v tobě jiná mysl, stali se z tebe dva lidé. Jestliže se můstek zpevní natolik, aby zmizely dvě mysli, přichází integrace, krystalizace.
To, čemu George Gurdjieff říkal krystalizace bytosti, není nic jiného než proces splývání těchto dvou myslí, setkání mužského a ženského uvnitř, setkání jin a jang, levé a pravé, setkání logického a nelogického, Platona a Aristotela.
Osho Ancient Music in the Pines
Dvě tváře Publikoval(a): spare | Básně » Ostatní
Mysl je předchůdce všech dobrých stavů.Náš život je stvořením našich myslí.Pokud člověk mluví anebo jedná s čistou myslí,štěstí ho následuje jako vlastní stín, který vás nikdy neopustí . . . DHAMMAPADA . . . vím,že je složité navodit v sobě čistou mysl a nechat se jí unášet jako list spadlý do říčního toku . . . ale proč to alespoň nezkusit . . . ? . . . ujišťuji, že to stojí za to ! ! !
Té, která už nejsi Publikoval(a): spare | Básně » Ostatní
Ten, kdo přemůže ostatní je silný . . .
Ten, kdo přemůže sám sebe je mocný . . .
Ten, kdo je spokojený se svým vlastním osudem je bohatý!
napsal před více než dvěma a půl tisíciletím Lao Ć . . .