Komentáře odeslané

Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.

Nalezeno 1454 záznamů. Zobrazuji 646-660.

Manifest nadčlověka Publikoval(a): ProrokNovéhoŘádu | Ostatní » Ostatní

ještě to trochu vypiluj a... politika potřebuje novou krev :-)

03.09.2015 07:51:15 | ewonreagovat

Člověk a jeho stín Publikoval(a): Daniela | Úvahy » Ze života

Já myslím, že posmrtně nikomu nedávaj. Ale s tím Grofem je to pravda.

teď mě napadá, že o démonovi mluvil hrdina v Takový normální zabijáci- ale to je poněkud offtopic.

Tyhle témata jsou poněkud složitý- na tom se shodnem- a pak se i dost těžko popisujou, takže snadno dojde k nedorozumění.

Moje skeptická otázka je, zda nás víc ovlivňuje podvědomí, nebo naše víra v cokoliv- např. podvědomí.
Existujou bubáci nebo ne? :-)
Šlo by si z toho dělat srandu, ale veskrze to jsou vážný témata...

25.08.2015 19:19:59 | ewonreagovat

Člověk a jeho stín Publikoval(a): Daniela | Úvahy » Ze života

k otázce: zhruba to pochopitelný je, ale problém je, že patrně z podstaty tvrzení nelze ověřit jejich pravdivost.

Zkusím se zeptat, jestli jsem to pochopil. Negativní zážitky jsou ukryty ve stínu (obyčejně k nim nemá vědomí přístup). Např. nám někdo ve třech letech šláp na hračku a my to oplakali- teď si to už nepamatujeme- to dejme tomu beru.
Teď ale nechápu, jak funguje to prosvětlení. My jsme díky týhle zkušenosti jakoby horší nějak nás to ovlivňuje (jak?)- např. tak že se bojíme aby nám někdo nepoškrábal auto?
Budiž...
ale teď jak se to konkrétně napraví (jak se prosvětlí stín)- to si jako vzpomeneme, že nám někdo šláp na hračku, nebo si prostě někdy ráno řekneme, ale co je to jen auto, dřel jsem na něj dva roky a teď je na šrot (nebo poškrábaný)- vůbec mi na tom nezáleží, je to jen věc.

Ještě tu vidím jeden praktický konflikt- jedna věc je dokazovat nějakou (jakoukoli teorii) a druhá osobně mít pocit, že se mě daná věc týká. Tj. když mi to osobně "funguje" přijde většinou člověku zbytečné řešit pravdivost. (častý případ může být např. s nemocemi a alternativní léčbou, viz opět sysifos).

13.08.2015 19:22:05 | ewonreagovat

Člověk a jeho stín Publikoval(a): Daniela | Úvahy » Ze života

http://www.sysifos.cz/index.php?id=slovnik&act=zobrazit&idd=&pismeno=&vyraz=1209817256&heslo=Podv%ECdom%ED%20a%20nev%ECdom%ED

http://www.sysifos.cz/index.php?id=slovnik&act=zobrazit&idd=&pismeno=&vyraz=1189080471&heslo=Psychoanal%FDza

tohle je takovej spíš kritickej pohled.

13.08.2015 19:07:01 | ewonreagovat

Válka Publikoval(a): koblihaska | Úvahy » Ze života

možná budu znít moc kontroverzně...
ale kdo to nepochopil?
Ti co ty války plánujou vědí proč, řekl bych... Jim se to (obvykle) vyplatí. A proto ty války jsou. Lidi mezi sebou soupeří- a tím má válka živnou půdu.
Stačí najít nějaký drobný rozpor- a už je záminka.

Osobně taky doufám, že se jí nedožiju.

30.06.2015 20:20:18 | ewonreagovat

aktualitka Publikoval(a): ewon | Ostatní » Politické

po dvou letech...

http://www.novinky.cz/domaci/370924-istvan-vyrok-soudu-v-kauze-nagyova-je-v-rozporu-s-dukazy-ktere-jsme-predlozili.html

31.05.2015 09:15:38 | ewonreagovat

Taková jiná úvaha na ohraný téma Publikoval(a): Amelie M. | Úvahy » Ze života

přiznám se, že jsem nejdřív čet jen...
"jsem unavená a chtěla bych spát"
což je asi o něco lepší alternativa. :-)

Proč to udělala? Proč usla v obýváku. :)

30.05.2015 22:29:24 | ewonreagovat

Taková jiná úvaha na ohraný téma Publikoval(a): Amelie M. | Úvahy » Ze života

obdivuju lidi zodpovědné... sám moc nejsem.

30.05.2015 22:27:38 | ewonreagovat

HUMANISTÉ Publikoval(a): Amonasr | Miniatura, hříčka » Filozofické

Je pravda, že zjišťovat informace z různých zdrojů je asi nejlepší cesta (čímž si představuju asi to, že uvidím zprávy jiné televize). Ale osobně mi víc sedí napojit se na někoho, kdo to předává celé, což má samozřejmě svoje rizika. Je to jednodušší, ale dává to větší obrázek, než kusá fakta (a nutnost vlastního přemýšlení).

Stručně tedy (opět) Chomsky (nepřesná citace):. "Politické pojmy mají dva významy, jeden slovníkový a jeden technický.
Například: mírový proces.
Slovníkový význam je, že jde o politické kroky směřující směrem k míru. Technický význam je, že to je cokoliv, co momentálně prosazuje zahraniční politika USA. Zkoumat, jestli USA v dané konkrétní situaci podporují mírový proces je zbytečné, protože je to pravda z definice."

08.05.2015 08:56:44 | ewonreagovat

HUMANISTÉ Publikoval(a): Amonasr | Miniatura, hříčka » Filozofické

...taky jsem koukal na
http://en.wikipedia.org/wiki/Humanitarian_bombing

a překvapilo mě, že na wiki vůbec něco je. Moje osobní dojmy- vůbec bylo mi tehdy asi 14, vůbec si nepamatuju, co Havel říkal. Upřímně ani nevím, kdo koho bombardoval. Zajímavé je, že bez těchto znalostí si říkám, že Miloševič je ten špatnej... (to jméno si pamatuju z té doby). A že se tam vlítlo proto, že byl na někoho zlej (na koho to přesně taky nevím)...
... tj. dodávám: je dobře, že tam vlítli. (to že to není pod OSN, jsem tehdy vůbec neřešil).

Nemyslel si totéž i Havel? :)
Proč si oba myslíme podobnou věc? Je to náhoda?

Tj. v jistém smyslu naznačuju, že televize člověka, který letmo sleduje zprávy zformuje přesvědčení, kdo je dobrej a kdo zlej.
Dospělý člověk- byť se o věci nezajímá (=nezná fakta) může mít takovou tu kontrolku: oni můžou kecat (v TV) a dějiny píšou vítězové...

dodám jinou věc: Taky si vzpomínám, že jsem byl pro válku v Iráku, protože ten Sadám je přeci zlej a protože tam má ty jaderný zbraně... Tj. není to zrovna hodnej hoch. Tak si to vlastně zaslouží... (to už jsem byl o něco starší). Taky si vzpomínám, že po 11. září jsem čekal nějakej brutální antraxovej útok.

už radši mlčím- je to zas odbočka od tématu. (i když možná jen zdánlivě, když jsou oba dramatikové :).

07.05.2015 21:22:40 | ewonreagovat

HUMANISTÉ Publikoval(a): Amonasr | Miniatura, hříčka » Filozofické

Je to takovej citát nejspíš od věci:

" Other countries which condemned the bombing were Russia, Belarus, China, India, Iraq, Syria, Libya and Algeria. Iran also condemned the bombing by calling the campaign 'illegal'"

http://en.wikipedia.org/wiki/Legitimacy_of_the_NATO_bombing_of_Yugoslavia

Říkám si, která z těch zemí není nepřítel USA. :) Indie?

07.05.2015 13:35:07 | ewonreagovat

Čekání na déšť Publikoval(a): Annie the wolf | Básně » Ostatní

ten deštník to zabíjí :)

26.04.2015 23:26:33 | ewonreagovat

Václav Havel - proč pro něho netruchlím? Publikoval(a): Stalker | Úvahy » Ostatní

aravara: v jistém smyslu chápu stalkera a stejně tak Tebe. Ano, úvahu psal v devatenácti letech- přijde, že i kdyby byla zcela zcestná je za ní kus práce a znalostí. Spíš bych řekl, že to je plus.
Jsou podle mě dvě věci: faktické skutky- které přiznejme si mnohdy neznáme a jejich následné hodnocení. (po bitvě je každý generál).
Pro mě osobně je Havel nebo aspoň byl 2. hned za Masarykem. Možná bych před ně ještě dal Komenského a Husa- ale to je poněkud jiná kategorie postav. Právě Stalkerova úvaha mě nutí zamyslet se, jestli tam je až tak právem. A v podstatě s ním souhlasím, že tam je jako modla, že tam je jako svatý s heslem "láska a pravda zvítězí nad lží a nenávistí" je tam jako jakýsi symbol naděje (alespoň já ho takto chápal a upřímně nedokážu říct proč-- škola, média,...?) .(atd. vcelku na tom nezáleží).

Současně chápu, že proti některým jiným českým politikům (natož některým zahraničním) byl holubičí povahy (což si asi stalker nemyslí). Úvaha podle mě, může působit dojmem, že tvrdí, že Havel byl stejně špatný jako Stalin. (přijde mi ale že toto netvrdí)...

první věc by měla být fakta... druhá věc je pak naše hodnocení osoby (to už je často subjektivní). Je to, že použil Havel v nějakém kontextu "humanitární bombardování" věc hlouposti nebo cynismu? Je to věc pochopitelná a odpustitelná nebo naopak? ...to si netroufám rozhodnout.
(z mého pohledu je to tím, že nekriticky obdivoval Ameriku, a pokud kriticky, nedával to nikdy najevo). (a to říkám s vědomím, že nevím, jestli tehdy humanitárně bombardovali USA Jugoslávii, i když myslím, že ano). (a humanitární bombardování jsem slyšel poprvé v přednášce od Koukolíka, takže poněkud jiný kontext).

25.04.2015 21:10:36 | ewonreagovat

Václav Havel - proč pro něho netruchlím? Publikoval(a): Stalker | Úvahy » Ostatní

vzhledem k tomu, že si moc z komunistického temna nepatuješ to neplatí zcela; ale opět by mě zajímalo, v čem je podl tebe úvaha demagogická.
Plíst se můžeme všichni, otázka je kdo a v čem.
I když z určité tradice souhlasím s tím, že když např. nesahám ani po kotníky, neměl bych se plést... jenže pak zase můžu vyrábět modly.
Čistě hypoteticky byste mi mohli za komunismu říct, ať nekritizuju Gottwalda, protože mu nesahám po kotníky...
Na druhou stranu netoužím po nějakém flamewaru; příspěvků je tu i tak dost. :)

09.04.2015 19:22:24 | ewonreagovat

Václav Havel - proč pro něho netruchlím? Publikoval(a): Stalker | Úvahy » Ostatní

tato úvaha se vynořila víceméně náhodně díky úpravám systému...
Přesto by podle mě stálo za to uvést důvody, v čem je demagogická.
Každé politické téma má v sobě prostor pro spory...

05.04.2015 22:30:54 | ewonreagovat

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel