Komentáře odeslané

Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.

Nalezeno 368 záznamů. Zobrazuji 121-135.

Odpovědi na otázky Publikoval(a): Mišpule | Úvahy » Ze života

Myslím, že zlo ve světě si způsobil člověk sám. Sami lžeme, podvádíme, krademe a zabíjíme. Jen se zamysli nad tím, kolikrát jsi to již udělal. Schválně, zapřemýšlej nad tím. Vsadím se, že ti vyvstane v mysli tisíc obrazů, kdy jsi do očí lhal, podváděl nebo pomlouval.

Takže tohle můžeme asi těžko svalit na Boha. Ono je jednoduché říct: je tady zlo, Bůh tedy není. Je tady smrt, Bůh tedy není. A hotovo! Zlo způsobil člověk. Bůh je láska, člověku pomáhá a hledat Boha, znamená najít smysl života a jeho náplň. Hledej a najdeš odpovědi na své otázky.

S požehnáním

05.10.2007 17:14:00 | Hippyreagovat

Bůh a víra Publikoval(a): Regnator | Úvahy » Bůh, víra

V tom případě je to v pořádku. To jsem tě opravdu špatně pochopil. Nicméně nejsem si vědom, že by křesťané v současné době někomu něco cpali. Tím nemyslím nejrůznější sekty. Já o své víře občas mluvím, ale nikomu ji nenutím. Často se spšíe stává, že přijde někdo jiný a zajímá se o víru a chce, abych o ní mluvil. Jestli ho pak má slova obrátí, aby se stal věřícím, za to již nemohou:-)

04.10.2007 13:25:00 | Hippyreagovat

Bůh a víra Publikoval(a): Regnator | Úvahy » Bůh, víra

A proč víra jednotlivce? Ne nadarmo se říká, že v jednotě je síla. To platí i pro Církev. Na tom nevidím nic špatného. Znamená to podle tebe, že když více lidí věří v jednu věc, je to fanatismus? To je přeci nesmysl. Naopak - je úžasné, že se takové mnžoství lidí dokáže shodnout a najít společnou pravdu.

02.10.2007 20:45:00 | Hippyreagovat

Bůh a víra Publikoval(a): Regnator | Úvahy » Bůh, víra

Velmi zkreslený názor. V podstatě se vším souhlasím s Danem, jen bych dodal.

V Novém Zákoně je psáno:"Ty jsi Petr, Skála. Na té Skále zbuduji svou Církev a brány pekelné ji nepřemohou."
Zde se mluví o tom, že Petr stojí na vrcholu. A všichni jeho pokračovatelé jsou potom legitimními papeži. Tak obrovskou organizaci přece musí někdo řídit, jinak by nastala absolutní anarchie. Je to stejné jako s prezidentem.

Nevím, kde jsi četl to o tom zabíjení. Křesťané mnohokrát v historii zabíjeli, ale všichni si jejich dnešního postoje. Křesťané na celém světě pomáhají, vydávají životy. Jen vzpomeňme na nedávnou dobu komunismu, kdy u nás křesťané doslova bojovali o holé životy. A často vydávali svědectví víry. Dnešní křesťané jsou jiní než křesťané středověku.

Tolik jsem chtěl jen říci. Dříve jsem byl nevěřící a tyto věci jsem také nechápal. Musíš proniknout do Boží přítomnosti, abys pochopil. Musíš se stát opravdu věřícím a proniknout také do společenství Církve. Jedině pak je možné všemu porozumět.

S požehnáním

02.10.2007 13:09:00 | Hippyreagovat

Odsuzování - Církve i druhých Publikoval(a): Hippy | Úvahy » Bůh, víra

Dane, přemýšlel jsem nad tím a asi máš pravdu. Nevěřící si často potřebují potvrdit, že jsou stejní jako ty a Boha k tomu nepotřebují. Spousta křesaťanů se chová špatně, ale ti, kdo to myslí vážně, jsou opravdu jiní.

Křesťan dokáže vydat svůj život za jiné, pochybuji, že to dokáže nevěřící. Možná ano, ale motivace je úplně jiná.A tak můžu mluvit vlastně o většině věcí.

Mystik: plně souhlasím s Danem. Zase se dostáváme k tomu, že soudí někdo, kdo do toho prostě moc nevidí. Je lepší, aby Církev byla chudá a tudíž materiálně nemohla pomoci nebo je lepší, aby byla bohatá (ne ovšem závisla na mamonu) a toto bohatství rozdávala plnými hrstmi do celého světa?

02.10.2007 12:53:00 | Hippyreagovat

Čtyři dohody Toltéků Publikoval(a): Aťan | Úvahy » Ostatní

Pořád asi nechápu. Mám cestu, o níž vím, že je správná. Ale nerozumím tomu tvému guláši:-) Jak lze smíchat více cest dohromady? Je to, jako bych do jídla hodil fazole, cukr, granko, chilli a brambory a pak se to pokoušel jíst. Asi to moc chutné nebude. Myslím, že více cesta přináší jen větší zmatek. Pro každého je jen jedna cesta, ne více cest.

Sedím v tichu a medituji každý den. Modlím se k Bohu. Opravdu se mi nezdá, že bych něco špatně pochopil:-) Spíše jsem to pochopil dobře! Ale ty ses možná přidal k tomu, co je dnes aktuální a cool. Fičet na budhismu, i když tomu nerozumím. Dělat, že medituji, i když ve skutečnosti nejde o nic jiného než sedění v klidu, kdy se snažíš všechno vyhnat z hlavy (ptám se, k čemu to vlastně je dobré?). A do toho namíchat nějaké Toltéky a k tomu ještě dva tisíce hinduistických bůžků. To podle není cesta a ani nemůže být.

28.09.2007 15:06:00 | Hippyreagovat

Potrat Publikoval(a): Hippy | Úvahy » Bůh, víra

Díky bassmanovi za vyčerpávající a poučný komentář. Aspoň jsem si zase trochu doplnil znalosti:-)

Andrea: Ano, pořád si myslím, že je lepší, když je dítě špinavé, zanedbané a já nevím co ještě, než aby bylo mrtvé.

27.09.2007 22:48:00 | Hippyreagovat

Ožehavá témata - sexualita Publikoval(a): Hippy | Úvahy » Láska

Longing - jsem rád, když je někdo kritikcý. Aspoň to ukazuje, že opravdu přemýšlí a hledá slabiny v myšlení toho druhého. To se mi líbí:-)

S těmi chromozomy jsi mě tedy pěkně dostala:-) Prostě mám na tuto věc opravdu vyhraněný názor. Rozhodně neodsuzuji člověka proto, že je homosexuál, jen mi vadí určitý přístup k nim (co se týče adopcí dětí apod.)

Jaký je můj názor na to, jestli člověk může být svobodný i bez víry? Domnívám se, že z velké části ano. Ale aby se člověk oprostil úplně, k tomu je skutečně potřeba vyšší síly (moci). Čímž samozřejmě nepopírám, že mnohý věřící, který si víru špatně vykládá, může být spoutaný daleko více než nevěřící. Ale to je už na dlouhé povídání. Obecně se domnívám, že opravdově věřící člověk může být dokonale svobodný (respektivě osvobozený).

27.09.2007 22:42:00 | Hippyreagovat

Církev Publikoval(a): Hippy | Úvahy » Bůh, víra

Chancer - naprosto souhlasím. Ale nabízí se otázka. Jak by taky novináři mohli psát o tomto setkání něco hezkého, když sami těmto věcem vůbec nerozumí a připadáme jim jako blázni? :-)

27.09.2007 22:35:00 | Hippyreagovat

Čtyři dohody Toltéků Publikoval(a): Aťan | Úvahy » Ostatní

Dharmaby: myslím, že v životě je jen jedna cesta. A tu si musíš vybrat. Nemůžeš frčet na budhismu, míchat do toho Toltéky, cvičit jógu a chodit do kostela. U tebe jsem si všiml, že spoustu věcí mícháš dohromady. Ale cesta je pro každého jen jedna. Musíš si vybrat.

27.09.2007 21:59:00 | Hippyreagovat

Čtyři dohody Toltéků Publikoval(a): Aťan | Úvahy » Ostatní

Kdysi jsem tuto knihu četl. Poté, co jsem se stal křesťanem, vidím, že tato kniha je hodně, hodně zvláštní!! Spíše do člověka zasévá nerozhodnost. Nevíš, jestli pomoci nebo ne. Jestli něco říci nebo ne. Vždyť Miguel říká, že máš držet jazyk za zuby a mlčet. Opravdu se tím dá pěkně pohnojit život.

26.09.2007 08:46:00 | Hippyreagovat

Jak jsem obhajovala skauting... :-D Publikoval(a): Želwice | Úvahy » Ze života

Moc se mi to líbí. Je to upřímné a zajímavé. Skauty mám moc rád. Zvláště proto, že jsou to výjimeční lidé, kteří uznávají jiné hodnoty než většina společnosti. Hodnoty krásnější a hlubší. Ať se ti daří:-)

S požehnáním

15.09.2007 13:37:00 | Hippyreagovat

Existence slušných lidí Publikoval(a): come-past | Úvahy » Ostatní

Neboj se, možná to vypadá, že slušný člověk prohrává. Ale nakonec vyhraje. Grázl se má údajně líp, ale nikdo už nevidí, jaký hnus se skrývá v jeho nitru. Kolik toho musí vytrpět za lži, podvody, krádeže a pomluvy.

Slušný člověk prožívá svůj život v lásce, pravdě a pomáhá druhým. A za to dostává odměnu. Je to možná skrytá odměna, ale o to šťastnější takový člověk je. Stojí to za to žít dobrý život.

S požehnáním

28.08.2007 12:50:00 | Hippyreagovat

USA, Bush a téma svoboda Publikoval(a): Hippy | Úvahy » Ze života

Zdravím Kávového Poutníka. Přesně tak. Nechci z toho dělat jasnou záležitost. Všichni v tom mají jasno. Bush je viník, Bush je americkej kovboj, Bush je zabiják amerických vojáků atd. Neříkám, že na tom není kus pravdy. Ale také je to člověk, který se snaží jako jeden z mála bojovat proti terorismu, i když ne vždy užívá adekvátních prostředků.

27.08.2007 11:42:00 | Hippyreagovat

O smrti Publikoval(a): Hippy | Úvahy » Ze života

Dharmaby: tělo je sice schránka, ale pokud mám k druhému člověku úctu, je chození na hřbitov nebo modlitba za zemřelého právě výrazem úcty. A navíc mám tuhle schránku docela rád. Proč ne?

27.08.2007 11:38:00 | Hippyreagovat

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel