Komentáře přijaté

Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.

Nalezeno 22122 záznamů. Zobrazuji 20866-20880.

BÁSNICKÉ STŘEVO 2 Publikoval(a): Amonasr | Úvahy » Kultura

přesně tak :D
Pro mne byl Liter zpočátku seberealizace + archív, ale pak mě Liter bavil víc jako prostor pro virtuální setkávání se s lidmi, ze kterých saju (dobře míněno:) informace, zkušenosti + nadstavbou je relaxační humor :) Pokaždé ale není posvícení, dobří holubi se občas nevracejí a je mi po nich smutno.

06.12.2013 14:32:35 | Aťanreagovat

BÁSNICKÉ STŘEVO 2 Publikoval(a): Amonasr | Úvahy » Kultura

řekla bych, že ano :)

06.12.2013 14:27:12 | Anjesisreagovat

BÁSNICKÉ STŘEVO 2 Publikoval(a): Amonasr | Úvahy » Kultura

:D
Aťo, víš ty, že máš docela dar vždycky z jakkoliv dlouhé úvahy vypíchnout tu jednu konkrétní nejvíc ošemetnou věc a zrovna tu potom člověku předhodit? :D

dobře, přiznávám, že ti to tu přidává na jedinečnosti ;)

mno, víš, svým způsobem máš pravdu, objektivita jednoho jediného komentáře se určuje dost špatně,
proto se tedy opravím, když se ti takovýchto "kritik" dostane víc, tak už si z nich nějaký objektivní názor udělat můžeš, a to je to, o čem myslím, že může pomáhat potom autorovi autorovi ještě růst.

hlavně teda,já kritiku nevnímám ani tak jako součet chvál a odsouzení
za nejlepší konstruktivní kritiku považuju spíš rady, pohledy, vyjádření svého postoje ve stylu "nerozkazuju, ani neodsuzuju, ale mě konkrétně nesedí to a to, já bych se zamyslel nad tím a tím, já bych udělal to a to" ... dovolit autorovi nahlédnout z vašeho úhlu, nechat ho zamyslet se nad tím, co konkrétně považujeme za "nedostačující" my... bez urážení

stejně tak u chvály by bylo úplně nej, podtrhnout to konkrétní, co se mi líbí (ale přiznávám sama, že tady to nedodržuju často ani já, zvlášť, když na mě zapůsobí dílo jako celek, nebo když v té první chvíli třeba nevím ani tak docela přesně, čím mě věc zaujala, ale vím, že zaujala :)... jo, tady své chyby taky nepopírám)

a myslím, že tohle je právě i ta zmiňovaná "dobře míněná" kritika, o níž se zmínil Asmo (pokud se nepletu, což je samozřejmě možné taky :))
čím více se takových kritik ale objeví, tím více přispějí k objektivitě, a tím lepší povědomí autorovi dají... a právě to by tu bylo podle mě nejlepší :)

... jinak, já osobně beru za cennější právě ty kritiky, co i upozorňují na chybu, než ty, co jen chválí :)

06.12.2013 14:12:56 | Anjesisreagovat

BÁSNICKÉ STŘEVO 2 Publikoval(a): Amonasr | Úvahy » Kultura

Josef, myslím že to chápeme podobně. Ale zastavím se u pojmu "dobře míněná kritika". Když "dobře míněnou kritiku" napíše např. nějaký autor bez talentu, jen s vnitřním přesvědčením, že svůj um má i na rozdávání - tak se objektivní odezvu na své dílo kritizovaný autor stejně nedozví.

Zvědavě kliknu na báseň, osobně se mi zdá špatná, hrozný kýč o ničem - ale tipů se třeba sejde dost a komentáře nešetří chválou. Kolikrát mám nutkání se zeptat: "to myslíte vážně?" :D jenže proč bych kazil radost a trapně zahustil příjemnou atmosféru, co když se mýlím a pravdu mají oni? Nemám patent na objektivitu, jen na subjektivitu - a to má každý. :)

Téma kritika, nekritika, od koho a proč - to je na literárních webech myslím nejčastěji otevírané téma, ..a kolik lidí, tolik názorů.

06.12.2013 14:00:31 | Aťanreagovat

BÁSNICKÉ STŘEVO 2 Publikoval(a): Amonasr | Úvahy » Kultura

chjo, jako na jednu stranu máš pravdu, jenomže i tak...
je pravda, že já třebas nerozděluju lidi na ty s talentem a ty bez talentu, páč, podle mě, i když je talent hodně důležitej, tak pílí se dá spousta věcí dohonit, někdy i předehnat :)

o tom, že třeba u mě se konstruktivní kritiky nebojíš, vím, a cením si toho (asi by se mě spíš dotklo, kdyby ses mě kritizovat bál :))

máš pravdu, že tu jsou i povýšenější osoby, které kritiku nesnesou, jenže ani tak mi to prostě nepřipadá správné. Kde jinde, než tady by se měl začínající spisovatel (a nejenom začínající) nejen projevovat, ale i učit a zlepšovat? A to prostě bez objektivní kritiky nejde... myslím, že je tu spíš třeba zdůraznit důležitost toho, a pomoci to změnit,než od toho ve strachu upouštět ;)

06.12.2013 11:58:26 | Anjesisreagovat

BÁSNICKÉ STŘEVO 2 Publikoval(a): Amonasr | Úvahy » Kultura

když dovolíte, taky se sem vcucnu, páč mám čas - hodil jsem se dnes marod :D
Anjesis, píšeš: "jak bysme potom mohli růst bez toho, abychom se na sebe měli jak podívat objektivně?"
A v tom je na internetových literárních webech právě ten kámen úrazu, že objektivně zjistit fundovaného kritika nelze. Subjektivně jako místního kritika uznávám např. hanele m. a pár dalších, ale je to jen můj pocit, který ten druhý nemusí přijmout. Myslím, že objektivita se ve virtuálním prostředí dá dohledat velice těžko, spíš to je nemožné.

06.12.2013 11:39:48 | Aťanreagovat

BÁSNICKÉ STŘEVO 2 Publikoval(a): Amonasr | Úvahy » Kultura

dala jsem ST, protože jsi to napsal parádně, protože je to od srdce, a protože je to pravdivé... ale, s tou dobře míněnou konstruktivní kritikou (i tou nepozitivní) to nevzdávejte, pane, upřímnost je sice kritizovaná vlastnost, ale je jí potřeba... i u těch méně hezkých věcí ;)

06.12.2013 11:17:09 | Anjesisreagovat

BÁSNĚ JSOU JAKO LIDÉ Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ostatní

asi tak :)

06.12.2013 11:14:25 | Aťanreagovat

BÁSNICKÉ STŘEVO 2 Publikoval(a): Amonasr | Úvahy » Kultura

přátelé,
smím-li se vám do toho vsocknout :)
vím, dobře míněná, nicméně nepozitivní, kritika je běh na dlouhé lokte se spoustou klacků vhazovaných pod nohy, ale nevzdávat! =)
Pravda, ne vždy je tu přijímaná dobře, a pravda, úplně začínající autoři potřebují především pozitivní ohlas, k rozletu, ale bez pravé konstruktivní kritiky potom nemáme takovou šanci se nějak zvlášť lepšit a vyvíjet - což je podle mého hodně důležité. A i když jsou i lidé, co to nechápou, neměli by nás odrazovat... jak bysme potom mohli růst bez toho, abychom se na sebe měli jak podívat objektivně? ...tedy alespoň, pokud chceme třeba psát jednou "doopravdy" ..... pokud se chceme i zlepšovat?

06.12.2013 11:12:57 | Anjesisreagovat

BÁSNĚ JSOU JAKO LIDÉ Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ostatní

došli :) ..ono je to individuální, jsou rozdílní lidé i situace, a umět se v tom v mžiku orientovat je kolikrát moc složitý. Dávám přednost variantě: víc hlav, víc rozumu (už jsem zase zabrousil do politiky, musím si s tím zajít k doktorovi :D

06.12.2013 11:05:38 | Aťanreagovat

BÁSNĚ JSOU JAKO LIDÉ Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ostatní

Upřímně řeknu zkušenost z první ruky, viz klik na Prózu / Tipy
http://www.liter.cz/proza?sort=tipy
5 let "ve vší skromnosti" :) jsem se uhnízdil nahoře se čteností 1614, tipů 156. V roce 2007 jsem tam měl i "Dědu Bohouše" než mi sletěl na nulu. Vysvětluju si to tím, že když máš kliku hned při startu vyletět úplně nahoru, jsi těžko k přehlédnutí. Má to své výhody (postupem let občas přiletí další bodík a klik za čtenost), ale má to i své nevýhody - stane se z tebe fackovací panák, protože tam nahoře moc fouká a dost umělců se diví, proč taková kravina má neprávem tolik bodů. Bíšu to semlelo, ..já nebyl tak hodný jako on. Ke slušným a korektním negativním kritikům se chovám slušně, k dobytkům se chovám neslušně. Tak to dělám celý život i mimo Liter. Mnozí mi to sice vytýkají, ale já s tím mám zatím jen tu nejlepší zkušenost, grázlům se (podle mne) nesmí ustupovat, ale nikomu tuhle filozofii nechci vnucovat, ani vlastní otec se mnou v tomto nesouhlasil - na grázly byl podle mě trestuhodně slušný. ..a taky to odnesl.. musí se na to jinak.. (ale to už zase žvaním o politice :D

06.12.2013 08:55:40 | Aťanreagovat

LIDÉ JSOU JAKO BÁSNĚ Publikoval(a): Amonasr | Satira, epigram » Ostatní

párkrát si mě spletli se zavařeninou...červené řepy...vždycky se zapomenu...sundat ten štítek...

05.12.2013 22:42:03 | enigmanreagovat

LIDÉ JSOU JAKO BÁSNĚ Publikoval(a): Amonasr | Satira, epigram » Ostatní

Jojo, kór v dnešní době... Aby si člověk bral lupu na ty pidipidi písmenka ;))

05.12.2013 20:25:44 | Elisa K.reagovat

LIDÉ JSOU JAKO BÁSNĚ Publikoval(a): Amonasr | Satira, epigram » Ostatní

mezi řádky jsem našel,
že ti na epigram
dal štempl enigman :)

05.12.2013 20:23:13 | Aťanreagovat

BÁSNĚ JSOU JAKO LIDÉ Publikoval(a): Amonasr | Básně » Ostatní

Musím se bez "poetova mučení" :) přiznat, že momentálně je Liter uživatelsky v dobré kondici, přestože nemáme editory, jako jsou u konkurenčních literárních webů. Tímto vzdávám hold bývalému adminovi Pavlu Kotalovi. Jen mnohé z nás mrzí, že při změně systému tipování jsme byli všichni v roce 2007 vynulováni. Proto v archivu moc bodíků u nikoho do r. 2007 nenajdeš, i když tam bude hromada čtenosti i komentů.

05.12.2013 20:04:57 | Aťanreagovat

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel