Komentáře přijaté

Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.

Nalezeno 22122 záznamů. Zobrazuji 7486-7500.

MÍ STRÁŽNÍ ANDĚLÉ Publikoval(a): Amonasr | Básně » Láska

a já je hladím též, pokud si na ně vzpomenu ... to jsi t y ... úsměv.z

23.02.2018 18:21:07 | zdenkareagovat

HIC SUNT LEONES Publikoval(a): Amonasr | Básně » Láska

:-) to bude jízda :-))! ST

23.02.2018 13:49:21 | Fanyreagovat

MEDIÁLNÍ DIKTATURA Publikoval(a): Amonasr | Aforismus, citát, říkanka » Ostatní

:-))

23.02.2018 13:37:48 | Fanyreagovat

MEDIÁLNÍ DIKTATURA Publikoval(a): Amonasr | Aforismus, citát, říkanka » Ostatní

Ty věci se bohužel akcentují a dohánějí se do absurdních rovin. Předvolední debaty na diskusních fórech se nedaly číst – slušné příspěvky se totálně ztrácely v záplavě čehosi, pro co momentálně nenacházím slušné pojmenování. A kupodivu bylo úplně jedno, o jak staré lidi a s jakým vzděláním šlo. Tady nejde o „hyperkorektnost“ – hyperkorektnost dnes je, když někdo začne pokřikovat, že ve Šmoulech převažují postavičky modré barvy pleti a Šmoulinka je jen jedna :-)

Tady jde o to, že je veřejnosti (statisticky) podsouvané rovnítko mezi něco, kde podle mě nemá co dělat. Naučil jsem se spoustu věcí od lidí vyučených a zrovna tak od vysokoškoláků. A jako bývalý kantor i od dětí. Každou z těch věcí jsem považoval za důležitou – a bůhví, kolik věcí jsem přešel bez povšimnutí. Tak asi proto. Nestresuji se tím, prostě to mám takhle nastavené.

Sledovanost a návštěvnost některých webů či televizních stanic, mno. Zase je to na delší debatu – nejsem psycholog ani žádný znalec, ale třeba znám lidí hovořící o tom, že mají televizi puštěnou jen jako zvukovou kulisu, aniž by jim šlo o nějaký obsah. Návštěvnost webu – jestli je to jako tady na literárním serveru, kde rozkliknuté dílo rovná se přečtené dílo, můžeme o tom zase vést polemiku. Někdo najede na web, projde si názvy článků a zmizí. Potom tam máš trolly, kteří se chodí do tamních debat prostě odreagovat, jakkoliv je to dost zvláštní způsob zábavy. Máš tam multiusery - jen odtud bych Ti mohl z minulosti předhodit pár takových. Nějaké Blesky a podobně – ano, lidé to čtou na cestě do práce nebo z práce, aniž by to v nich zanechalo nějaké stopy v podobě názorového klínu vraženého do hlavy.

Abys mi rozuměl, já se to nepokouším zlehčovat. Samosebou tam je jistá skupina lidí, která tím žije. Nedovedu ale říci, jak velká ta skupina je, natož abych si troufl odhadovat její složení a obávám se, že statistický průzkum mi na to uspokojivou odpověď nedá.

Vždycky si nechávám něco pro sebe, a domnívám se, že tím nejsem nijak výjimečný. Oba tu, myslím, mluvíme o odvaze mentální, Luky. Není projevem odvahy někomu natlouci, protože někdo má určité fyzické či technické dispozice. Ono se to někdy projeví jinde a časem, a bývá to celkem zajímavý zážitek :-)
Já sám se hlásím dostatečně otevřeně k hodnotám, které považuji za podstatné – no, aspoň si to myslím. Okolí to ovšem k ničemu nezavazuje :-)

Používáš v tom závěru slova trochu zavánějící patosem (bez urážky) – někdy stačí pomoct mamině s kočárkem do autobusu, starému člověku s taškou či do schodů nebo pomoci slepci přejít ulici. Já už se asi vizionářem nestanu :-)

22.02.2018 21:00:52 | reagovat

HIC SUNT LEONES Publikoval(a): Amonasr | Básně » Láska

...stále je co objevovat.....Ji.

22.02.2018 20:29:26 | jitoushreagovat

MEDIÁLNÍ DIKTATURA Publikoval(a): Amonasr | Aforismus, citát, říkanka » Ostatní

Aha tak teď už tomu rozumím. Nezaznamenal jsem, že by se v téhle konkrétní věci šlo až tak do hloubky a někdo se nimral v těchto podrobnostech. Chápu, kam míříš a svým způsobem máš i trochu pravdu, možná se tyto věci opravdu akcentují víc, než je třeba. I když já osobně mám spíše pocit, že lidé s průměrným vzděláním, příjmem a nevím čím ještě na tyto informace reagují přecitlivěle a to co chceš, (nespojovat výsledky analýz se sociálním statusem, věkem, vzděláním atd.) je tak trochu pokus o jakousi mediální hyper-korektnost a o vykrádání reality. Ve skutečnosti totiž nejde o nic, za co by se měl někdo stydět, nebo to nějak více řešit. Každý z nás má přeci jiné schopnosti a pochopitelně i limity. Občas je fajn si jejich existenci připustit a říct si: Dělám, co můžu, na víc prostě nemám, nebo jsem třeba i trochu pohodlnej, ale to co mám, nebo čeho jsem dosáhl, mi prostě stačí. Můj život mi vyhovuje a tečka. Není žádný důvod se tím nějak více stresovat. Jenže tuhle úvahu svede málokdo a tudíž je jen minimum lidí, kteří nalézají ve svém životním způsobu rovnováhu a spokojenost. Navíc je spousta politiků, zvláště z levé části spektra, kteří v lidech nespokojenost podněcují, dráždí závist a následně vzniklou frustraci používají jako nástroj nátlaku a politickou sílu.

Ano, souhlasím s tím, že polarizovaná společnost je neschopná vést věcný dialog. Je to určitá forma paralýzy. A to je to, o čem píšu (viz závěr mé dnešní reakce na Josefa) a z čeho mám obavu nejen já, ale všichni ti lidé, kteří ukazují prstem na Aeronet, parlamentní listy a další. Když si totiž Aeronet otevřeš a přečteš si pár článků, tak ti z toho obsahu a způsobu jakým je servírován musí běhat mráz po zádech. Schválně si to zkus. Věřím, že nejen tobě, ale ani Josefovi se to, co tam najdete, moc líbit nebude. A teď si představ, že opravdu velká část populace na tyto informace slyší, přikládá jim váhu a stávají se každodenní součástí jejich světa. Těch lidí je už vážně hodně. Pokud nevěříš průzkumu, tak se podívej na sledovanost Blesku, Novy, Barrandova… a bude ti jasné, že těch 25% není vycucaných z prstu.

Ano, ale potom nechápu, proč na tu schopnost „nechat si něco pro sebe“ upozorňovat. Přijde mi to přinejmenším zvláštní. Z tvé reakce mám navíc pocit, že jsem se špatně vyjádřil, nebo jsi nepochopil, o jaké odvaze jsem psal. Tahle odvaha totiž nemá s fyzičnem pranic společného, jde o odvahu mentální, o schopnost přihlásit se otevřeně k názorům, hodnotám a činům, prostě k sobě samému, byť to někdy znamená, jít s kůží na trh, nebo se postavit obrovské názorové, mocenské, mediální, nebo jiné přesile. A tahle odvaha nám Čechům bohužel chybí…

PS: Mám chuť k tomu připsat (zatím?), ale až takový optimista nejsem. ;-)

22.02.2018 20:10:05 | Luky-33reagovat

HIC SUNT LEONES Publikoval(a): Amonasr | Básně » Láska

ten nápis...

22.02.2018 18:33:54 | Philogyny1reagovat

HIC SUNT LEONES Publikoval(a): Amonasr | Básně » Láska

Ami...okamžitě se mi vybavil film Ostře sledované vlaky...razítka...pár zbylých míst...ajajaj...hlavou mi krouží kde ony místa jsou...asi nedáš nápovědu, že? hmmmmmm.....**ST**

22.02.2018 17:52:57 | Andělreagovat

MÍ STRÁŽNÍ ANDĚLÉ Publikoval(a): Amonasr | Básně » Láska

...tak to ti v dobrým závidím...poučit se tím je těžký, člověk-zvláště ve vztazích-stále dělá stejný trapný chyby...;-)

22.02.2018 17:41:05 | bogenreagovat

MEDIÁLNÍ DIKTATURA Publikoval(a): Amonasr | Aforismus, citát, říkanka » Ostatní

Otázka vzorku a jeho vztažení na celou populaci nás zrovna nespojuje :-)

K tomu vzdělání a věku: je možná dobré je znát z hlediska statistického, ale rozhodně bych to nepublikoval například v podobě, že pana Zemana volili hlavně lidé se základním vzděláním či výučním listem a lidé ve vyšším věku, zatímco pana Drahoše volili zejména mladí vysokoškoláci. To je totiž, podle mého názoru, jeden z faktorů přispívajících k rozdělení společnosti způsobem ne zrovna nejvhodnějším a podporuje ve společnosti jevy, které při nejlepší vůli nemohu označit za pozitivní.

Odprosti se od představ, že vytvářím nějaký vztah mezi Tebou a lidmi, jejichž chování jsem použil jako příklad. Hovoříme tu o probírání se dezinformacemi a já poukazuji na to, do jakých absurdních rovin se tyto záležitosti mohou dostat (a v reálu dostávají). Nejde tu o nesouhlas jako takový; je normální s někým nebo něčím nesouhlasit - jde o jeho formu. My dva spolu kupříkladu nemusíme souhlasit, až se hory budou zelenat, ale pokleslá argumentace není to, co bychom přitom použili.

K tomu poslednímu - zase to řeknu jinak: přes 30 let se dosti aktivně věnuji bojovým uměním. Přesto, pokud se mohu vyhnout fyzickému konfliktu, udělám to s naprosto klidným svědomím a celkem mi nezáleží na tom, jak na to kdo nahlíží. Jsou případy, kdy to nejde. Nedomnívám se, že by šlo o projev nějaké zbabělosti – ale možná jsem měl mít jiné učitele… A v diskusích je to určitá paralela – některé věci je lepší si nechat pro sebe.

22.02.2018 16:17:17 | reagovat

MEDIÁLNÍ DIKTATURA Publikoval(a): Amonasr | Aforismus, citát, říkanka » Ostatní

Nechci se opakovat, přesnou formulaci otázky a výsledná čísla najdeš v komentáři výše. Výzkum řešil řadu témat a jeho zadavatelem byl Think-tank Evropské Hodnoty.

Já jsem položil poměrně jasně formulovalnou otázku na kterou se dá celkem snadno věcně reagovat. Ty tvrdíš, že dezinformační kampaň je vedena oboustranně, já připouštím, že je to možné, jen neznám ony západní zdroje a dezinformační media, proto jsem tě požádal, abys na nějaké konkrétní poukázal. Načež jsi zmínil patnáct let starou kauzu, kterou mimochodem nijak nezpochybňuji, ale nepřipadá mi až tak aktuální ji teď nějak více řešit a dále jsi velice obecně zmínil současné konflikty v Sýrii a na Ukrajině. Josefe, nemám pocit, že by šlo o nejapnou debatu. To co dělám já, je naprosto přirozená věc, prostě se pídím po konkrétních aktuálních argumentech, jimiž podložíš svá tvrzení a názory. Já zcela konkrétní, hmatatelné a ověřitelné argumenty předkládám a jedinou rekcí na ně bylo, že jim Paull nevěří, ačkoliv nijak blíže nevysvětlil proč. Respektive, velice vágně a obecně relativizoval počet respondentů a k dalším mnou navrženým možnostem ověření sledovanosti se nijak nevyjádřil. Ano je to jeho názor a přesvědčení, ale kriticky myslící člověk si s pouhou nevírou přeci nemůže vystačit.

Já říkám stále to samé, a sice že Ruskem vedená dezinformační kampaň je skutečná, že jí věnuje velkou pozornost značný počet obyvatel ČR, že tato věc ohrožuje nejzákladnější pilíře demokracie, že to není nic k smíchu a že je naprosto v pořádku, když se o tom hovoří ve veřejném prostoru. Je tedy legitimní, když na tento jev reagují oficiální instituce a pokoušejí se ho nějak analyzovat, popsat a navrhují konkrétní řešení.

Skutečným cílem dezinformací totiž není proměna našich postojů vůči Rusku a jeho aktivitám, ale právě snaha a podkopání důvěry obyvatel, tedy každého jednoho z nás, v naše tradiční instituce, ve veřejnoprávní média, v justici, parlament, ve vzájemné spojenecké vazby a v konečném důsledku ve svobodu a demokracii jako takovou. Demokracie je totiž postavená pouze na důvěře, která vede ke kooperaci obrovského množství drobných entit, tedy každého jednoho z nás. To co nyní opakuje spousta lidí včetně tebe, je, že všechno je ovládáno zvenčí, že je to hra velmocí, oligarchů, globálních korporací atd. Já tvrdím, že toto není pravda, že žádní ONI ve skutečnosti neexistují, je to iluze, vnitřní blok pramenící z historických zkušeností a především z nedostatku sebevědomí a iracionálního strachu.

Mám dojem, že bychom se mohli shodnout na tom, že Česká společnost je velice rozdělená, že její důvěra ve výše uvedené atributy demokracie není velká a tato důvěra neustále klesá.

Položme si tedy základní otázky a pokusme se na ně racionálně odpovědět:

1. Proč se to děje?
2. Odpovídá tato nedůvěra skutečnému stavu věcí u nás?
3. Co může následovat, když se tento trend nepodaří zvrátit?
4. Komu tento stav vyhovuje?

22.02.2018 11:18:30 | Luky-33reagovat

MEDIÁLNÍ DIKTATURA Publikoval(a): Amonasr | Aforismus, citát, říkanka » Ostatní

K tomu průzkumu se už asi nemá smysl nějak více vracet, jen jsem moc nepochopil ten obsah závorky. Jak to myslíš s tím vzděláním a věkem? Podle mého musí statistik tyto informace o respondentech znát, protože musí oslovit určitý vzorek z každé skupiny lidí a celkově to pak aproximovat a napasovat na skutečné složení obyvatelstva, jinak by mu vyšlo naprosté hausnumero. Proto je potřeba aby to dělal někdo, kdo má prověřenou metodiku, ví co, a hlavně proč to dělá právě takhle.

Asi jsem se nevyjádřil přesně, ale já považuji za nesmysl řešit tady způsob, jakým s tebou polemizuje někdo jiný, někde jinde, nijak to totiž nesouvisí. Ty možná vidíš paralelu v tom, že ti lidé s tebou také nesouhlasí, ale to jsou jiní lidé. Není fér, když se pokoušíš vytvářet nějaký vtah mezi mnou a jimi. Každý jeden z nás je tu přeci sám za sebe. Pokud se nepletu, tak tu diskutuji já, ty a Josef.

Pokud si to slovo zbabělec vztahuješ na sebe, pak je něco špatně. Já jen tvrdím, že svoboda je podmíněna odvahou a odpovědností. A tato odvaha a odpovědnost se týká nás všech, tedy i mě. Kdo se bojí o svobodu přichází, respektive se jí sám vzdává. Chtěl jsem tě spíše povzbudit a ukázat ti, že není čeho, koho ani proč se bát. Ikdyž… možná ti jen nerozumím, občas se mi to stává. Mám dojem, že tahle má neschopnost tyto věci pochopit, pramení právě z toho, že já jsem to nikdy nezažil. Nemám žádnou takovou zkušenost, nikdy v životě jsem neměl opravdový důvod k tomu muset mlčet. Těžko říct, jestli je to výhoda, nebo naopak handicap. Prostě to tak mám a vím o tom.

21.02.2018 21:48:53 | Luky-33reagovat

MEDIÁLNÍ DIKTATURA Publikoval(a): Amonasr | Aforismus, citát, říkanka » Ostatní

Ami..moc hezky! Víš, dějiny neustále zkoumáme...čekám, kdy se objeví výsledky nějakého výzkumu, které zcela převrátí roli Jana Husa a třeba i Žižky, a vůbec mne to nepřekvapí...ano - církev. to by byla debata! ještě se budeme divit! jéje..média mají zapotřebí hlavně šokovat...pro sledovanost cokoliv. a nastupující generace? já mám takové obavy, že nic z toho řešit nebude...vidím svoje děti, jsou v práci do večera nejméně do šesti, pak nějaké cvičení či koníček a to je vše. televizi vidí málokdy...moc jsi mne potěšil s čt dvojkou....šíleně ráda poslouchám nedělní pohádky...to se nezměnilo od mého dětství. jak já se těším! udělám si kafe a poslouchám pohádku...je mi špatně z toho, když si uvědomím, jakou média mají moc...využívají toho, že lidi spolu moc nekomunikují. vše nahrává tomu, aby manipulace byla co největší. hospody tady na vesnici. co tam se vše rozebralo! teď jsou zavřené. Lidi nikam nechodí. koupí si lahvové domů, zamknou a nic víc. to je to! nemluvíme spolu. mediální masáž v každé domácnosti...já tomu říkám - matrix. pokud jsi viděl film...v reálu - právě teď...

21.02.2018 21:33:58 | Andělreagovat

MEDIÁLNÍ DIKTATURA Publikoval(a): Amonasr | Aforismus, citát, říkanka » Ostatní

Vycházím ze syrové reality, Luky. Tady debatujeme na určité úrovni (s úctou smekám) a upřímně, mám tyhle debaty rád, když je na ně čas (tedy, ne, že bych je neměl rád, když nemám čas, ale prostě se jich potom neúčastním). Přestože některé věci vidíme jinak.

Já třeba důsledek těch dezinformačních záležitostí pocítil v tom, že jsem v jiné debatě na jiném místě od jiného člověka na základě pouhé zmínky o ruštině obdržel nálepku "rusofila" a nestačil zírat, jak absurdní argumenty je někdo schopen použít. Prostě dotyčný to celé uchopil jinak, a podle mě špatně.

21.02.2018 21:10:20 | reagovat

MEDIÁLNÍ DIKTATURA Publikoval(a): Amonasr | Aforismus, citát, říkanka » Ostatní

Psal jsem, Luky, že takový průzkum je založený na předpokladech a určitém vzorku lidí. Paušalizovat podle toho způsob myšlení ostatních mi nepřijde relevantní. Já ta čísla STEMu nevyvracím, pouze říkám, že pro mě z výše uvedených důvodů nejsou směrodatná – a ty důvody považuji za závažné. Někdo jiný je za závažné nemá, je to každého svaté právo.
Ano, pokud STEM uvede, že – dejme tomu – 1000 účastníků odpovědělo tak a tak, tudíž že se u toho vzorku lidí pohybují procenta tak a tak, nemám absolutně problém (pokud tam nebudou kupříkladu uvádět věk a vzdělání těch lidí, s tím bych už problém měl).

Ve Tvé zmínce ohledně reality si všimni, že když jsem se ji pokusil přiblížit, označil jsi ji za „nesmysly“. To, co jsi napsal ohledně přehodnocení postoje, Ti klidně podepíšu a ještě zatleskám, v tom punktu jsme na jedné lodi, i když ty věcné důvody vidíme každý trochu jinde – my dva bychom byli velmi zajímavý vzorek, domnívám se.

Tu závěrečnou impertinenci klidně přejdu, byly i horší :-D

21.02.2018 20:58:41 | reagovat

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel