Komentáře přijaté

Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.

Nalezeno 47 záznamů. Zobrazuji 1-15.

Sedm kroků a pak.......zeď Publikoval(a): Regnator | Básně » Ostatní

Ta kniha byla komunisty lehce "korigována" a některé pasáže z ní byly vypuštěny. Pohled na J. Fučíka byl tak poněkud zidealizován. Nic to ale nemění na tom, že vyšetřovací praktiky tehdy užívané byly zvěrstvo, a ještě horší je, že v některých zemích jsou užívány dodnes.

03.05.2008 15:04:00 | CorrimsonTomreagovat

Na pomoc vlasti! Publikoval(a): Regnator | Básně » Ostatní

Zdařilé, pěkné.
možná bych měl malou výtku k tomu:

"V naší zemi nikdo s nikým není,
však přijde někdo kdo to změní.
On přijde pomoct zachvíli
a lidskou zlobu roptýlí.."

Jednak si nejsem jist, že někdo za chvíli přijde, to mi zkazilo trochu ten nasazující pocit, který ve mě vyvolaly předchozí řádky. A myslim, že spíš než zlobu tak lhostejnost by měl rozptýlit.

Jinak se mi to líbilo.

12.04.2008 19:11:00 | Orichireagovat

Temná doba pobělohorská. Publikoval(a): Regnator | Básně » Ostatní

Těžko se mi to čte - rytmus není intuitivní - když tam chceš nějaký rytmický break, tak to v textu víc odděl (buď interpunkcí nebo sladit rýmy). No a že by se v Čechách před bílou horou žilo líp, kdo ví, to by pak vlastně ani nebyla ta 30ti letá válka:)

07.04.2008 19:19:00 | dead-headreagovat

Cvak, cvak Publikoval(a): Regnator | Básně » Ostatní

Měl bych nějaké výhrady, ale ten konec s tím autobusem je v celku povedený...

09.02.2008 09:32:00 | Miro Sparkusreagovat

Cvak, cvak Publikoval(a): Regnator | Básně » Ostatní

ta neuteče:-)1*

16.11.2007 11:33:00 | cevertreagovat

Čas. Publikoval(a): Regnator | Úvahy » Ostatní

Musíš ale rozdělovat-je chronologický čas a psycholický,
vnitřní čas můžeš zastavit tím, že budeš žít v TED´..

11.10.2007 12:55:00 | Weylinreagovat

V přítomnosti Publikoval(a): Regnator | Básně » Ostatní

To je zajímavá myšlenka... připomíná mi to jednu ze scén dvojice Voskovce a Wericha... kde je vlastně Novověk? Vždyť je starověk, pak středověk, a pak náš novověk, ale čas plyne a novověk se stává středověkem a pak starověkem... takže vlastně, kde žijeme... ??... a stejné je to i s tímhle... Jak se můžem těšit na budoucnost, když to už bude přítomnost... stejně tak nemá smysl, těšit se na zítra, když se ráno probudíš a je dnes... Tudíž, měli bychom se snažit o to, aby lávka přítomnosti pro nás byla co nejpříjemnější... =)

09.10.2007 22:57:00 | Miro Sparkusreagovat

Čas. Publikoval(a): Regnator | Úvahy » Ostatní

Zdravím... mě nepřijde, že bych byl otrokem času... jde o to, umět s ním být pokud možno v rovnováze a tudíž se stát jeho pánem a ne otrokem... samozřejmě... každý spěcháme, někdy nestíháme, nebo naopak čekáme, poněvadž je času moc... ale to se v životě stává a kvůli tomu se necítím být otrokem nějakého časového úseku... i když je pravda, že je trochu na hlavu postaveno, že hodina je dlouhá tak, jak je dlouhá a že sekunda trvá tak dlouho, jak trvá... kdo to určil... ??... na základě čeho... ??... a je náhoda, že pravé poledne je ve 12:00 nebo to tak má být... a je náhoda, že je právě 12 hodin stejně jako měsíců v roce... ??... (nepočítám naše určení času jako je např. 22:00 atd.)... jen se tím snažím říct, že bez času by to nešlo... vždyť bychom neslavili ani narozeniny, vlastně nic... nebyl by řád...
A hlavně jde prostě o to, že se nesmíš stávat otrokem času, ale jeho pánem... o ničem jiném to není... čas je tu od pradávna a známé filosofy nikterak neovlivňoval v jejich pohledu na svět... (jmenoval bych toho jednoho, ale nevzpomenu si na jeho jméno=D)

09.10.2007 22:53:00 | Miro Sparkusreagovat

Bůh a víra Publikoval(a): Regnator | Úvahy » Bůh, víra

Většinou k Danielovi S. - v podstatě jsi napsal jen kritiku na svou kritiku, nic víc... i tvé názory jsou v podstatě "Jedna babka povídala a tohle jsem si přečetl a tak to je"... nic víc...

K té samotné víře. Ano, přesně jak je psáno... Milion lidí, milion náboženství... nic víc... víra je v člověku... každý ji musí najít sám v sobě a cítit ji srdcem... SÁM (do hajzlu!), ne že mu ji někdo předdiktuje (papež nebo konklávy, na tom nesejde... to je jenom debilní politika, co nemá s vírou nic společného, což jste všichni tak zaslepení a "pitomý"?) a on tomu pak věří... takový člověk nemá svůj ucelený názor, pouze je naučen, aby věřil tomu, co se komu hodí a tudíž se stává jenom ubohou figurkou v divadle našeho reálného života...

Nevěřim v Ježíšovo zázraky... věřím, že to byl jen genius své doby... nevěřím v bibli, i když souhlasím, že v ní jsou věci psány hezky, ale i tak je to jenom souhrn názorů a pohledů na svět, které jsou podány "osvícenecky" a na člověka působí až magicky, ale i tu bibli musel někdo napsat... nenapsal ji "bůh" ale člověk, a proto je to pro mě jenom kniha jako každá jiná a nic víc...

Mám svou víru a nikomu ji nenutím a nepotřebuji zástupy milionů lidí, kteří se mnou souhlasí, abych byl spokojený... to je k smíchu až to hezký není a osobně nechápu, jak je možné, že si tohle normální rozumně myslící člověk, neuvědomí.
Pak jsou zřejmě všichni jen "fanatici, neschopni ucelit si svůj názor, kterému věří srdcem a ne z přesvědčení. Souhlasím, že se mohou s některými názory v bibli a papeže ztotožnit, ale brát je jako modlu a bezmezně věřit všemu... Ježiši Kriste tomu se musím smát až mi slzy tečou z očí...

Už ani nemá smysl o tom hovořit... jednoduše stačí říct, že hlásat... chovej se tak, tak, a tak a dostaneš se do nebe... je blbost a můj osobní názor je... že ti, co věří blbosti jsou jen a jen blbci...

09.10.2007 15:09:00 | Miro Sparkusreagovat

Bůh a víra Publikoval(a): Regnator | Úvahy » Bůh, víra

Díky Regnatore, oba víme, že těch možností jak to přeložit je více.
Souhlasím, že v jednotě je síla, proč tedy existuje tolik církví. Na počtu církví je krásně vidět, jak každý má potřebu náboženství svou myslí přetvářet a utvářet si ho k obrazu svému. Když v křesťanství existuje tolik církví a všichni mají pocit, že ta jejich je ta pravá, vůbec se nedivím, že ještě větší rozdíly lidé vidí mezi ostatními náboženstvími. Ty rozdíly tam opravdu jsou, ale jsou pouze povrchní a bohužel lidé chtějí vnímat a bohužel vnímají jen ty povrchní věci. Když by každý šel do hloubky, pochopil by, že je rozdíl v cestě, ale ne v cíli. Potom by přestali náboženské války a rozbroje. Hledání dialogu je správné, ještě správnější je však správné pochopení.

05.10.2007 08:59:00 | Dao dereagovat

Bůh a víra Publikoval(a): Regnator | Úvahy » Bůh, víra

V tom případě je to v pořádku. To jsem tě opravdu špatně pochopil. Nicméně nejsem si vědom, že by křesťané v současné době někomu něco cpali. Tím nemyslím nejrůznější sekty. Já o své víře občas mluvím, ale nikomu ji nenutím. Často se spšíe stává, že přijde někdo jiný a zajímá se o víru a chce, abych o ní mluvil. Jestli ho pak má slova obrátí, aby se stal věřícím, za to již nemohou:-)

04.10.2007 13:25:00 | Hippyreagovat

Bůh a víra Publikoval(a): Regnator | Úvahy » Bůh, víra

A proč víra jednotlivce? Ne nadarmo se říká, že v jednotě je síla. To platí i pro Církev. Na tom nevidím nic špatného. Znamená to podle tebe, že když více lidí věří v jednu věc, je to fanatismus? To je přeci nesmysl. Naopak - je úžasné, že se takové mnžoství lidí dokáže shodnout a najít společnou pravdu.

02.10.2007 20:45:00 | Hippyreagovat

Bůh a víra Publikoval(a): Regnator | Úvahy » Bůh, víra

Velmi zkreslený názor. V podstatě se vším souhlasím s Danem, jen bych dodal.

V Novém Zákoně je psáno:"Ty jsi Petr, Skála. Na té Skále zbuduji svou Církev a brány pekelné ji nepřemohou."
Zde se mluví o tom, že Petr stojí na vrcholu. A všichni jeho pokračovatelé jsou potom legitimními papeži. Tak obrovskou organizaci přece musí někdo řídit, jinak by nastala absolutní anarchie. Je to stejné jako s prezidentem.

Nevím, kde jsi četl to o tom zabíjení. Křesťané mnohokrát v historii zabíjeli, ale všichni si jejich dnešního postoje. Křesťané na celém světě pomáhají, vydávají životy. Jen vzpomeňme na nedávnou dobu komunismu, kdy u nás křesťané doslova bojovali o holé životy. A často vydávali svědectví víry. Dnešní křesťané jsou jiní než křesťané středověku.

Tolik jsem chtěl jen říci. Dříve jsem byl nevěřící a tyto věci jsem také nechápal. Musíš proniknout do Boží přítomnosti, abys pochopil. Musíš se stát opravdu věřícím a proniknout také do společenství Církve. Jedině pak je možné všemu porozumět.

S požehnáním

02.10.2007 13:09:00 | Hippyreagovat

Bůh a víra Publikoval(a): Regnator | Úvahy » Bůh, víra

Pro dharmaby:

Promiň... ale ty jsi četl v aramejštině otčenáš? To jsi docela drsňák... a asi jediný na světě. Otčenáš je z evangelií a ta byla napsána v řečtině.
To by mě doopravdy zajímalo, co jsi vlastně četl, z jakého překladu a od koho... A kromě toho, ty umíš aramejsky? Nebo alespoň řecky? Fakt by mě zajímalo, co jsi vlastně četl...

02.10.2007 09:38:00 | Daniel S.reagovat

Bůh a víra Publikoval(a): Regnator | Úvahy » Bůh, víra

Je nutné mít nálepky typu "křestan,věřící apod?Nestačilo by být jenom člověk..?Nevypovídá to o něčem?

01.10.2007 15:09:00 | Weylinreagovat

Stránky: 1 [2] [3] [4]
© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel