Komentáře odeslané

Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.

Nalezeno 238 záznamů. Zobrazuji 151-165.

Zamyšlení nad pravdou.... Publikoval(a): Šišmon | Úvahy » Bůh, víra

Siorak:
to bylo trošku jinak, Kristus jako člověk v sobě probudil božský princip, který je v každém z nás. Podobně to udělali Buddha, Lao c´, Rúmí, Sri Brahmam, Drtikol, Tomáš a desítky dalších mystiků a jogínů napříč historií, kterým bylo dáno poznat, kteří na sobě duchovně pracovali a kteří se nespokojili s tím, co jim hlásala dogmatická víra.

12.03.2008 08:19:00 | Dao dereagovat

Zamyšlení nad pravdou.... Publikoval(a): Šišmon | Úvahy » Bůh, víra

Siorak:
Nejsou, pořád mu dávají vlastnosti: "je hodný, spravedlivý, dobrý, milující, atd."
To jsou všechno lidské personifikační vlastnosti, které používají k popisu boha. Představy jsou někdy prevít, jako když si děti představují, že to je vousatý dědeček sedící na obláčku, kouříci fajfku a pozorně se dívající. Dospělým se jen o trošku změní pohled, ale jinak se to od bujných představ příliš neliší.

12.03.2008 08:13:00 | Dao dereagovat

Zamyšlení nad pravdou-2 část Publikoval(a): Šišmon | Úvahy » Bůh, víra

Otázka jestli víra vůbec existuje. Víra je myšlenka vložená do mysli tisíckrát znásobená a tolikrát v hlavě potvrzovaná, že se stane dogmatem a my jí začneme věřit. Stále je to ale jen chatrná myšlenka a přece jí lidé tolik věří a fanaticky se někteří za ní bijí.
Zbytek mých komentářů o bohu je u tvé starší úvahy. Zbytečné to pořád omílat dokola.

11.03.2008 16:30:00 | Dao dereagovat

Zamyšlení nad pravdou.... Publikoval(a): Šišmon | Úvahy » Bůh, víra

bůh, Tao je jen pozorovacím principem, jen jakým si svědkem nad tím vším a zároveň tím vším prostupujícím. Co by měl dopouštět? To není žádná bytost, myslící jako my. My si vytvořili co je dobré a co není a pokud říkáme to není dobré, jak to může bůh dopustit. To je ale hloupost, všechno se děje jak se dít má a naše egoistický pohled na věc, jak by to podle nás mělo být, nám brání pochopit, že vše má řád. Karma funguje spolehlivě, pokud někdo umírá, pokud někdo trpí, lítovat toho druhého a naštvanost na boha není řešením. Sami sebe obelháváme, když bohu dáváme lidské vlastnosti a říkáme, co by měl a co by neměl. Jaká by to musela být spravedlivá bytost aby se odvděčila všem. Někdo něco myslí jako dobré, někdo to bere jako špatné. Jak by to bůh vyřešil? Vysvětli mi to. Ta entita je i v nás, je to netknutá energie, která nikomu nestranní, protože pokud by to dělala, někomu by náležitě musela něco odpírat. Proto je jen svědkem. Nehledej v tom složitosti a nevkládej své představy do představ Taa. Když budeš plavat po proudu a ne proti, bude se ti lépe žít. Dokázat přijímat vše co ti osud nachystá je nejtěžší věcí, která ti ale přichystá klidný a vyrovnaný život.

11.03.2008 16:18:00 | Dao dereagovat

Zamyšlení nad pravdou.... Publikoval(a): Šišmon | Úvahy » Bůh, víra

Šišmon:
Máš pravdu, pokud slovo bůh vyslovíme, je to jen slovem, myšlenkou. Je to stejné jako věta z Tao Te Ťing: "Tao, které lze popsat slovy, není věčné a neměnné Tao." Tahle věta je nejmoudřejší a dá se převzít i na boha. Tao je neměnné, netknuté, věčné, ale i z této věty je patrné, že i když dlí na tím vším, je zároveň součástí tohoto projeveného Taa. Proto i vyslovené (projevené) Tao vychází z Tao a zároveň je Tao tímto vysloveným (projeveným) Taem netknuté. Takový malý paradox. ;)
A tak je to s bohem. Dokud budeme o bohu přemýšlet, nedotkneme se ho, pokud se utišíme mimo toto projevené, sjednotíme se s ním

Hippy:
Upřímně bych rád zažil tento dialog, protože musí být veden jen na myšlenkové úrovni, tedy opět to není Tao, tedy bůh ;)

11.03.2008 10:27:00 | Dao dereagovat

Uzdravení Publikoval(a): Hippy | Úvahy » Ze života

pokud dovolíme, aby nás někdo ranil, raní nás. Tak komu bychom měli odpouštět?
Měli bychom především odpustit sami sobě, jsme jací jsme. Pokud to uděláme, nikdo nám vnitřně neublíží.
Některé nemoci jsou karmické, těžko malý kojenec, který leží s rakovinou někomu mohl ublížit v tomto životě. Podíl viny má, ale samozřejmě z předchozích životů. Vše se děje jak má a každým z nás se děje, co si zasloužíme. Pokud tuhle skutečnost víme, není třeba někoho litovat a ten který je nemocný by se neměl litovat a smířit se s danou skutečností. Bojovat proti chorobě nejde, jde se jen smířit se s ní a ona může odejít.
A co se týče psychických nemocí, je až neuvěřitelné, jak lidé dokáží připustit, aby jim ubližovaly vlastní myšlenky. Taková hloupost, když se nad tím zamyslíme, tak je to přece absurdní :) Ale bohužel se to děje a lidé si to ani neuvědomí.

Jinak hezká úvaha ;)

07.03.2008 08:04:00 | Dao dereagovat

Inteligentní Shazovač proti teorii gravitace Publikoval(a): Ylly | Úvahy » Bůh, víra

K něčemu to je, alespoň se dá podívat na vědu jako snůžku pojmů, které se jen opakují neustále dokola.
Předmět prostě padá, neřešil bych co to zapříčiňuje. Jestli je to gravitace nebo něco jiného. Začali jsme komplikovat věci, které jsou velmi prosté a děláme to pořád.
Co se týče Noemovi archy. Největším nebezpečím jsou dogmatici, kteří neustále přemýšlí o bibli a snaží se jí uchopit myslí. I sám jeden významný biblista řekl, že nemáme pátrat kdy byla potopa. Potopa se skutečně nemusela stát, máme si z toho jen vzít poučení. To je z bible nejdůležitější, spousta metafor nelze brát jako fakt. Bible je tu pro duchovní praxi, ne pro teorii, ale dnes bohužel většina lidí jen teoretizuje.

03.03.2008 14:30:00 | Dao dereagovat

Chcete se zasmát, nebo si zabrečet? Publikoval(a): Aťan | Úvahy » Politické

a není to náhodou obráceně? Island na prvním místě?
Asi to bude opravdu obráceně ;)

20.02.2008 08:36:00 | Dao dereagovat

gnose Publikoval(a): Básník lásky | Úvahy » Bůh, víra

A jé, chanelling ;)
další bhagavan a nebo jsi jen kouřil travku ;)

20.02.2008 08:33:00 | Dao dereagovat

Pýcha předchází Publikoval(a): Dao de | Básně » Bůh, víra

Mystik:
od tebe to beru jako poklonu ;) neb vím, jak to myslíš, i když taky málo myslíš ;)

19.02.2008 22:47:00 | Dao dereagovat

Intimita subjektu, intimita ega.... Publikoval(a): A.N.D.Y. | Úvahy » Ostatní

nemyslím si, že ego má něco společného se vzpomínkami. Ego je jen další myšlenkou, stejně tak i vzpomínka. To, že vzpomínka je asociována s egem a to že říkáme, že je naše, je jen dokonalé propojení a hluboce zakořeněná myšlenka já. Při bližším zkoumání zaniká i subjekt. Náš život nám ukazuje tolik náznaků, kterých si nevšímáme a které naznačují, že je možná všechno jinak.

18.02.2008 09:14:00 | Dao dereagovat

Osud Publikoval(a): Alex3700 | Úvahy » Ostatní

těžko říci.
Pravda je, že s pocitem daného osudu (karmy) se lépe žije, lépe se vyrovnává s životem. Lidé, kteří si myslí, že si osud tvoří, těm se špatně žije, protože jakékoli "špatné" rozhodnutí si dlouho, někdy i celý život vyčítají, žerou se tím. Já věřím v karmu, takže cokoli se mi děje, se neděje náhodou a přijímám, co mi život dá. Ať se rozhodnu jak se rozhodnu, už je stejně rozhodnuto.
Není to příjemnější život, i když to nemusí být pravda? :)

14.02.2008 08:47:00 | Dao dereagovat

Proč?? Publikoval(a): kamich | Úvahy » Ze života

také tomu nerozumím, takže už jsme dva. Ale to je málo. :)
Až lidé pochopí, že si svým nemorálním chováním podřezávají vlastní větev, na které sedí, potom se to zlepší. Jenže ani to nestačí. Bát se nestačí. Musíme uvnitř nás udělat malou revoluci. Až na všechno živé i neživé budeme pohlížet jako na sebe, potom nebudeme chtít ubližovat sami sobě, takže ani druhým. Ale dokud tu bude pýcha, hrdost, ego, nikdy klam naší individuality neprohlédneme. A jelikož se to všude po světě stupňuje, tak vymřeme na hrdost. Ta je příčinou všeho negativního. Ačkoli se to zprvu nezdá.

12.02.2008 09:27:00 | Dao dereagovat

Úvahy zatracence v poušti Publikoval(a): Demedalex | Úvahy » Ostatní

Protože nejsem historik, rád si počkám na vyjádření Daniela k tvému historickému povídání.
Z povrchního hlediska máš pravdu.
Bible, tedy hlavně nový zákon, má ale sloužit hlavně k praxi křesťanství. Vždyť právě slova Ježíše jsou tím nejlepším vodítkem. I když se třeba něco pozměnilo, přesto lze číst mezi řádky a když se odprostíš od dogmat, které tu kolem nás neustále plavou, tak pochopíš mnohem větší hloubku učení než co předvádí církev a "křesťané".
Učení se přizpůsobuje době a z toho plyne jeho povrchní praktikování. Skutečnost a hloubka je podstatně šokující a pro mnohé neakceptovatelná.

Co se týče neřesti. Neřest je vše, co ruší od klidu a nepřipoutanosti "srdce" a to je téměř vše, okolo nás :)

07.02.2008 10:34:00 | Dao dereagovat

Děkuji Publikoval(a): Charentan | Básně » Smutné

Opět krásná,
smiření v životě = klidný život
pokorně děkovat, to se prostě neokouká :)

02.02.2008 10:31:00 | Dao dereagovat

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel