Komentáře odeslané

Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.

Nalezeno 583 záznamů. Zobrazuji 301-315.

óda na jaro.. Publikoval(a): vílí křídla.. | Úvahy » Příroda

Taky se těším:-)

12.03.2009 12:58:00 | Weylinreagovat

O moudrosti. Publikoval(a): ota.pé | Úvahy » Ostatní

A ještě taková maličkost-všechno může být taky ůplně jinak.

12.03.2009 12:51:00 | Weylinreagovat

O moudrosti. Publikoval(a): ota.pé | Úvahy » Ostatní

Vladan-nejsem mudrc a netvrdím že jsem moudrý,tím bych to hned popřel.Zkusím to takhle:Pro materialistu je život od narození do smrti něco,z čeho musí vydolovat co nejvíc cestou nejmenšího odporu.To je celkem normální u většiny lidí,na konci svého života mají prázdné ruce stejně jako na začátku.Pouze plný batoh vzpomínek,emocí,představ apod.které zmiznou zároveń s nimi.Moudrost je pro ně získat co nejvíc za nejmenší cenu.Potom jsou tady tzv.věřící-ti jsou podobní,pouze to skrývají za slova o bohu,lásce,pokoře,soucitu atd.Snaží se být dobří protože jim za to někdo něco slíbil-za víru nebe,ráj,místo vedle boha nebo něco podobného.Pro ně je moudrý ten který následuje někoho nebo něco (nějakou svatou knihu,ideál)a dostane odměnu v nebi.Tedy zase kšeftování.Zbytek jsou lidi které to vůbec nezajímá a žijí všelijak. A pak jsou na světě lidé které zajímá jak to všechno vlastně je.Jdou stylem pokus-omyl,a to jsem snad já-možná.Mají někde hluboko v sobě zvláštní neklid který je "nutí" všelijak zkoušet a snažit se poznat jak to vlastně všechno je.Jaký má tento cirkus zvaný lidský život smysl-jestli nějaký má.Jestli je něco takového jako bůh,co znamená smrt,jestli je to opak života nebo jeho součást a mnoho dalších.Pro mě je moudrý ten který se víc ptá než odpovídá,protože po každé odpovědi se vždy objeví další otázka.Jedno je vždy obsažené v druhém.A taky si myslím že moudrost je v jednoduchosti,inteligentní mysl nabitá informacemi je posedlá sama sebou,svým chytrým vysvětlováním jak co je nebo není.Takže si dovede všechno oddůvodnit a vysvětlit.Tedy je lapena ve své vlastní pasti toho jak to je podle ní.Nejsem žádný mudrc který hledí na svůj pupek a čeká na osvícení,snažím se-někdy nesnažením- vnímat věci tohoto světa bez toho aby mi do toho kecala moje mysl a ego.Jak se mi to daří nebo nedaří je druhá věc.Ale ty jsi neodpověděl co je moudrost podle tebe,protože jenom kritizovat je lehké.

12.03.2009 12:49:00 | Weylinreagovat

O moudrosti. Publikoval(a): ota.pé | Úvahy » Ostatní

Vladan-Ano,to je jasné že moudrost znamená pro každého něco jiného,záleží na jeho prioritách,ale pokud považuješ za moudrého někoho koho si ty vážíš,je to jen tvůj pohled na to co je pro tebe "váženíhodné" tady byl názor na moudrost a já jsem vyjádřil svůj,to že je to pro tebe blábol,který se nedá použít v praktickém životě jen ukazuje na tvoje materialistické zaměření.To není kritika,jen konstatování které ukazuje na to že chceš ze všeho něco získat.Já si myslím že blábol je výraz "praktický život".myslím že život není něco praktického co se dá jen využít pro lidské ego-myslím že život jen je.To že tento nekonečný pohyb odnikud nikam řadíš do kategorie zisků a ztrát-a nejen ty-je podle mě povrchnost a bída..Ale jen podle mě.Taky by mě zajímalo co ty považuješ za moudrost,když máš ostatní za bláboly..

11.03.2009 14:52:00 | Weylinreagovat

O moudrosti. Publikoval(a): ota.pé | Úvahy » Ostatní

Vladan-Jistě,pro Tebe jistě,toto je podstata zenu,musel bys to vyzkoušet,např se dívat na strom bez názvu smrk,potom ani strom,jen vidět to co je,pak ti to ukáže svou skrytou podstatu,ale pro Tebe jako materialistu to nemá žádný význam protože uvidíš vždy jen to,co Ti dovolí tvé názory a předsudky o okolním světě.:-)Zkus někdy vypnout myšlení a posuzování okolních věcí a jen se dívat.Asi to nedokážeš protože Tvá mysl je zvyklá neustále analyzovat-i má-jakmile se Ti to povede aspoń na chvilku-jestli se dá o chvilce mluvit-protože zmizí čas,pak uvidíš sám.Ale to by Tě muselo opravdu zajímat a to asi ne.Jakkákolv Tvá odpověď na toto nemá význam protože bude pocházet z Tvé inteligentní a analyzující mysli,tedy bude omezená sama sebou.Jediná odpověď je vyzkoušet to a pak už žádné odpovědi nebudou,jen úsměv.(Ne že bych to tak dobře dokázal,ale i zlomek vteřiny stačí)

11.03.2009 09:49:00 | Weylinreagovat

O moudrosti. Publikoval(a): ota.pé | Úvahy » Ostatní

Podle mě-nebo spíš podle mého ega je to,co vnímám svými omezenými smysly a považuju za skutečné,jsou to taky předsudky které mi byly během života okolím nenápadně vnuceny,ale které jsem posbíral i sám,neustálé komentování dění-což dělám i teď-posuzování že to je dobré a to je zlé-přitom věci ve své podstatě jsou neutrální-vnucování životu své představy co by mělo a nemělo být-což je nedostatek pokory-to všechno a ještě mnohem víc,jsou věci které jsou podle mě a brání mi v objevení podstaty moudrosti,a je to o to tragičtější že o tom vím a nic s tím nedělám..:-)..což je dvojnásobná hloupost.

10.03.2009 08:26:00 | Weylinreagovat

O moudrosti. Publikoval(a): ota.pé | Úvahy » Ostatní

Myslím že moudrost je snažit se vidět to co je a ne to,co je podle mě.

09.03.2009 11:03:00 | Weylinreagovat

Neumím to, ale snažím se. Publikoval(a): René Vulkán | Básně » Bůh, víra

Než někoho oslovíš musíš vědět koho,jinak jsou to jen slova..

09.03.2009 10:24:00 | Weylinreagovat

Víra Publikoval(a): In.D r e a m | Úvahy » Bůh, víra

Ale na patnáct let je to dobré,časem určitě změníš názor na hodně věcí,ale už jen to že Tě toto zajímá je velké plus¨,držím Ti palce:-)

05.03.2009 12:05:00 | Weylinreagovat

Víra Publikoval(a): In.D r e a m | Úvahy » Bůh, víra

Problém je v tom že tyto debaty o víře,náboženství atd.vždycky víc otázek nastolí než jich odpoví..Částečně máš pravdu,ale at' mluví o bohu věřící nebo nevěřící vždy mluví o abstrakci.Potom i debata odvíjející se od teorie musí mít jen částečnou platnost.
Potraty je citlivé téma,každý má na to jiný názor.Ale ti různí pánbíčkáři,jak uvádíš jsou obětí něčí manipulace a tak je lze jen politovat.

05.03.2009 12:02:00 | Weylinreagovat

Jakou planetu zanecháme dalším generacím? Publikoval(a): Anne Leyyd | Úvahy » Příroda

Líbí se mi komentář současného papeže-řekl že chránit svět před homosexuály je stejně důležité jako ochrana pralesů..je vidět že papež je lidumil a ekolog..:-),zapomněl dodat-nejen před homosexuály ale i před pedofily a antisemity..:-)

25.02.2009 09:30:00 | Weylinreagovat

Autorita Publikoval(a): Anne Leyyd | Úvahy » Ze života

..Mimochodem,víš jaké bylo původní "povolání" Stalina? Student kněžského semináře,málem se z něho stal ideolog v sukni,jak z papeže..:-)

24.02.2009 10:09:00 | Weylinreagovat

BÁSEŇ PRO MNE Publikoval(a): WAYWARD | Básně » Ostatní

Ta je i pro mě..

23.02.2009 17:28:00 | Weylinreagovat

Potřebujeme víru? Publikoval(a): Anne Leyyd | Úvahy » Bůh, víra

Anne L- když nechceš slyšet odlišné komentáře musíš psát do nějakých církevních novin,tam Ti to požehnají,proto je Liter pro mě dobrý,protože se každý může vyjádřit jak chce-mimo nějaké vulgarity,nenávistné komentáře apod.

23.02.2009 08:42:00 | Weylinreagovat

Potřebujeme víru? Publikoval(a): Anne Leyyd | Úvahy » Bůh, víra

Vladan-ano,je dobré si uřesnit pojmy.Pro mě znamená víra
upínání se k budocnosti s nějakou-většinou-pozitivní představou v určitý výsledek.Víra např.v to že existuje bůh-je také představa,kterou mi někdo v minulosti vložil do mysli.A budoucnost je jen trochu pozměněná minulost-co se týká činnosti mysli.I když se věci můžou dít jinak mysl na ně reaguje starým způsobem,ovlivněná minulostí-víceméně.A proto je víra v cokoliv vždycky podmíněna minulostí-je prostě podmíněná a nemá žádný smysl.Máš pravdu že bych se měl občas vyjadřovat srozumitelněji,ale rád si vyslechnu i jiný názor,netvrdím že mám vždycky pravdu.Co se ale týká různých pánbíčkářů,jsem trochu vysazený,protože vidím jak jde lehce manipulovat s lidmi pomocí náb.ideologie-myslím ted' představitele různých církví a nejen křest'anských.Druhá věc je že jim to ovečky -s prominutím-žerou.Ale je fakt že to dělají třeba i politici.

23.02.2009 08:37:00 | Weylinreagovat

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel