Komentáře přijaté

Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.

Nalezeno 66 záznamů. Zobrazuji 46-60.

Editorovy zápisky 1 Publikoval(a): Pavel D. F. | Ostatní próza » Ostatní

Je fajn, že jste to takhle pěkně shrnul, už mě unavuje tohle pořád opakovat přátelům, kterým se snažím pomoct :) Příště je na tohle dílko odkážu :)

Myslím, že každý, kdo má aspoň trochu hlubší zájem o veřejné prezentování svých výplodů, by si něco takového měl přečíst :)

30.05.2007 20:20:00 | Emisreagovat

Editorovy zápisky 5 Publikoval(a): Pavel D. F. | Ostatní próza » Ostatní

Milý Pavle
Děkuji Ti za Tvůj čas, který jsi musel věnovat opravě mých povídek. Pokusím se také už příště nedělat stejnou chybu s uvozovkami, abys to měl jednodušší. Ale dovedu si představit, že si s mými dílky stejně "užiješ" dost práce. Každopádně děkuji za Tvou práci editora a za Tvoje komentáře. Držím Ti palce ať svoji dobrovolnou práci k nezaplacení (a taky ti jí nikdo nezaplatí) vydržíš.
A pokud bych mohl prosit, zanech na chvíli své editorské činnosti a přidej nějakou autorskou... Tvoje dílka jsem vždycky rád četl...
Ještě jednou děkuji

23.01.2007 07:35:00 | Daniel S.reagovat

Editorovy zápisky 5 Publikoval(a): Pavel D. F. | Ostatní próza » Ostatní

Vlastně asi je na světe jen málo lidí, co dělají svoje záliby a hlavně bez peněz. Práci by podle mě měli dělat otroci a nebo stroje, protože záliba a koníček je to nejdůležitější. Práce je vlastně odpad a to špatné, avšak dneska při 10% nezaměstnanosti chápeme práci jako "milodar". Abych ale postihl podstatu komentáře, smypatizuji s lidmi, co dělají něco pro ostatní. Editoři mají můj obdiv a na tomto velmi rozsáhlém serveru si zaslouží pochvalu a i trošek pokory a uznání od druhých.

14.12.2006 22:10:00 | A.N.D.Y.reagovat

Editorovy zápisky 5 Publikoval(a): Pavel D. F. | Ostatní próza » Ostatní

...tak to jsem opravdu ráda, že si umíš poradit...a jistě se ti to někde počítá k dobru...ta tvoje práce pro druhé...neboj :-)

14.12.2006 22:06:00 | noreagovat

Editorovy zápisky 5 Publikoval(a): Pavel D. F. | Ostatní próza » Ostatní

Milý Pavle, se zájmem jsem si přečetla tvůj článek a jen tu kroutím hlavou...Ptám se proč? Proč děláš tuto Sisifovskou práci? Já bych na to tedy chuť ani čas neměla. Víš, když vidím...a pohybuji se hlavně v sekci poezie...s jak hroznými hrubkami a neúctou k jazyku , dokáží autoři své dílo publikovat, je mi smutno. Sám píšeš, že to vlastně ani ti, kterým pomůžeš, neocení... stalo se módou, že autorem se tu stane každý, kdo umí naklapat pár písmen na klavesnici. Nebylo by i od tebe moudřejší, vybrat si pár nadaných jedinců a k jejich dílkům přidat po editaci i komentář? Já sama jsem tu měla jen dvě povídky a pamatuji si, že mě tvůj komentář u jedné z nich velmi potěšil...(doufám jen, že jsi nemusel příliš ,,zasahovat".)
Jinak se opravdu zblázníš :-) zdraví Marcela( dříve marsé)

13.12.2006 17:47:00 | noreagovat

Uvozovky Publikoval(a): Pavel D. F. | Ostatní » Ostatní

Zajímavé, vtipné a hezky napsané. S máničkou jsem se poučila i já. Díky, Pavle.

18.11.2006 09:56:00 | Harietreagovat

Editorovy zápisky 1 Publikoval(a): Pavel D. F. | Ostatní próza » Ostatní

Jsem rád, za tuhle malou lekci. Taky bych rád věděl, jak vyřešit problém dvou interpunkčních znamének tzn. například dvou teček - zkratka plus konec věty.
Co mi v textu chybělo a chtěl bych přidat, je oddělování předložek tvrdou mezerou, aby jimi nekončil řádek. Některé programy to myslím zvládají sami ne? A ještě bych se chtěl zeptat, jak je to s přechodníky? Kdy se oddělují a kdy ne?

13.11.2006 18:53:00 | Brouzdalreagovat

Editorovy zápisky 1 Publikoval(a): Pavel D. F. | Ostatní próza » Ostatní

Bravurně zpracované - měla bych však jednu poznámečku ke vzdělávání z pravidel.
Na střední škole do nás profesorka 'korespondence' tloukla dokola, že pomlčka v názvu měst se zpravidla mezerami odděluje. Vyjímkou je například Frýdek-Místek, kde pomlčka je součátí názvu jednoho města. V přípradě Brno - Město by se tak činit nemělo, neboť 'Město' je pouze bližší určení části Brna.

Já nekafrám, ale poslouchala jsem to tři roky, tak se to snažím zužitkovat. Klidně mně zastřel. Jsem na značce a na hrudi mám černý terč.

PS: Dík za tvou práci. D.M.

28.10.2006 23:09:00 | Doriana Markováreagovat

Editorovy zápisky 1 Publikoval(a): Pavel D. F. | Ostatní próza » Ostatní

Jelikož nevidím, a tak mi většinu textu předčítá syntetický hlasový výstup, některé věci z oblasti typografie mi unikají: slyšel jsem, že není vhodné psát vedle sebe např. tečku a čárku. Jak by se tedy dala řešit situace, kdy nakonci věty potřebuji použít zkratku typu: atd. apod.? Jistě ses s tím v nějaké knize setkal.
Děkuji za radu.

23.09.2006 11:02:00 | Zahirreagovat

Editorovy zápisky 2 Publikoval(a): Pavel D. F. | Ostatní próza » Ostatní

Naprosto souhlasím: ještě jsem nečetl ten první díl, ale když jsi tady zmínil typografii, vzpomněl jsem si na jeden povinný předmět na Informatice, kde nás "mučili" zásadami jako: délka mezery, rozdíli mezi krátkou pomlčkou (spojovníkem), střední a dlouhou pomlčkou (n-pomlčka a m-pomlčka) a že naťukat tři mezery jako odsazení je naprosto nepřípustné, když se to dá nastavit v parametrech odstavce. Stejně tak je prý "těžký hřích" zarovnání zleva, musí být oboustranné, což samozřejmě vyžaduje řešit dělení slov. To je podle mě jen pro vydavatele, případně spisovatele z povolání, ale ne pro obyčejné lidi. Navíc je to na Literu za současné situace těžko realizovatelné bez předběžné cenzury a korektury, neboť by se díla musela posílat v nějakém bohatším textovém formátu.

23.09.2006 10:51:00 | Zahirreagovat

Editorovy zápisky 3 Publikoval(a): Pavel D. F. | Ostatní próza » Ostatní

Z mého hlediska takovéto zásady odpovídají tak zhruba době 1. republiky. Souhlasím, že míchání spisovné a hovorové řeči, tak jak jsi o tom psal, či zbytečně nadměrné množství vulgarizmů není to pravé. Ale kdyby se to mělo vzít do důsledku, tak díla jako: Sklepní práce, Ožralá Praha či Prométeova játra podle této úvahy nepatří do literatury. Přitom jsou minimálně dvě z nich v osnovách čtvrtého ročníku středních škol a gymnázií. Nebo to chápeš tak, že tehdy to bylo součástí tzv. třetího odboje, ale dnes v demokracii už se to tolerovat nesmí? Já mám demokracii rád, ale chápu ji tak, že svoboda projevu je svatá a pokud neurážím konkrétní osoby, národy atd., neměli by se stávat případy typu konfiskace děl jako Kvílení od Ginsberga. Dokonce jsem kdesi slyšel, že nejvyšší soud zprostil obvinění vydavatele Mein Kampfu jako historického dokumentu a v tom případě by jednoznačně mé vidění demokracie oficiálně potvrdil.

23.09.2006 10:20:00 | Zahirreagovat

Editorovy zápisky 3 Publikoval(a): Pavel D. F. | Ostatní próza » Ostatní

Díky za informaci o editaci.
Kutie.

22.09.2006 23:04:00 | Šantirreagovat

Uvozovky Publikoval(a): Pavel D. F. | Ostatní » Ostatní

Příjemné, naučně zaměřený počteníčko. KRom toho jsem se i celkem pobavil :)

14.09.2006 17:58:00 | Darkspacereagovat

Editorovy zápisky 1 Publikoval(a): Pavel D. F. | Ostatní próza » Ostatní

Super, že se taky někdo odhodlal napsat teoretický text o psaní. Určitě bych uvítala něco o pravopisných chybách (doporučila bych to pak jako povinnou četbu i některým mým přátelům). :o) Hodně zdaru!

06.09.2006 07:29:00 | Sokoličkareagovat

Uvozovky Publikoval(a): Pavel D. F. | Ostatní » Ostatní

Pěkný, taková lekcička - aso z toho taky něco vezmu :-)

19.08.2006 21:37:00 | Kitty.Gabreagovat

Stránky: [1] [2] [3] 4 [5]
© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel