Komentáře přijaté

Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.

Nalezeno 47 záznamů. Zobrazuji 16-30.

Bůh a víra Publikoval(a): Regnator | Úvahy » Bůh, víra

99% shoda výrazová?
Asi jsi nečetl Aramejský otčenáš. Tam je krásně vidět, jak lze pohnojit překlad z Aramejštiny do řečtiny na motlitbě, kterou předříkávají miliony lidí na celém světě.
Pochopení NEBE jako výrazu pro místo určení duší je nejzákladnějším omylem všech křesťanů, ale to bude asi to jedno procento :)

01.10.2007 14:45:00 | Dao dereagovat

Bůh a víra Publikoval(a): Regnator | Úvahy » Bůh, víra

Bohužel (jako drtivá většina lidí) máš poměrně hodně zkreslené a mylné informace. Tvůj výklad křesťanství je takový ten "jedna paní povídala".

Dovol abych to trochu poopravil:

1. Měl bys vědět, že papež je něco jako prozident. on osobně nic nevydává a nic neřídí. Stejně jako stát má vládu, tak církev má kardinálské konkláve. Papež je tím, kdo celé prohlášení podepíše a vyhlásí. Nicméně koncipováno je sborem kardinálů. Má za své výroky asi stejnou zodpovědnost, jako prezident, který podepíše zákon. A musí to udělat i tehdy, je-li přehlasováno jeho veto.
2. To, co víme o Ježíši víme jenom z bible přesněji řečeno ze 4 evangelií a epištol. Pokud je církev upravila podle sebe, pak vůbec nevíme, co Ježíš vlastně řekl... Ale na druhou stranu, nedávno byly nalezeny svitky v Kumránu, které jsou z doby těsně po kristu (cca 20 - 40 p.Kr) A jejich porovnáním s dnešními překlady byla zjištěna 99% shoda výrazová a 100% shoda kontextová. Čili to, že se Bible během dějin měnila podle nálady dobových mocipánů, je dneska už 30 let vyvrácený mýtus.
3. O tom zabíjení nevěřícího nechci polemizovat. Ale nezapomeň, že v kontextu doby používali stejná hesla Budhisté, Hinduisté, Islamisté, Komunisté, ale i demokraté. (stačí vzpomenout na 1. světovou válku) Bible, Korán nebo Védy jsou psaným projevem. A při "dobré vůli" se z nich dá udělat cokoli a najít jakýkoli výklad... čili v tomto ohledu na tom není křesťanství o nic hůř než cokoli jiného

01.10.2007 10:39:00 | Daniel S.reagovat

V přítomnosti Publikoval(a): Regnator | Básně » Ostatní

...a je dobré se v tom neztratit...Kavec

30.09.2007 11:00:00 | kavecreagovat

Čas. Publikoval(a): Regnator | Úvahy » Ostatní

Kéž bychom jej neměřili... Říkám si. Je vůbec čas? Lidé si všimli, že oni a svět kolem nich se mění a věci se pohybují... Čas je jen hloupá soutěž... Když by se najednou zpomalil všechen pohyb, stejně bychom žádný čas nezískali.

Zajímavá úvaha a zajímavé téma... Dovedu si představit svět, v němž by čas nebyl potřeba... Zkuste to také, je to zábavné

29.09.2007 21:37:00 | d---reagovat

Bůh a víra Publikoval(a): Regnator | Úvahy » Bůh, víra

Dáváš si správné otázky, škoda, že těch lidí jako ty není tolik. Gándhí jednou řekl: "Náboženstvích je tolik, kolik je na světě lidí."
Máš pravdu, ani papež nemá právo soudit, vždyť je to člověk, který má své názory a postoje (viz názory na homosexuály, apod.). Musí si uvědomit jak hýbe se svými ovečkami a své osobní antipatie (i když by měl být chodící láskou a nedělat rozdílů) by si měl nechat pro sebe, když už mu tedy chybí to duchovní poznání. Měl by mít trochu zodpovědnosti, než něco poví světu.
Každý má svou představu. Chce to vycházet zevnitř sama sebe, tam vzniká jistota správného života. Potom netřeba víry, když člověk ví, jak žít. :)

29.09.2007 01:11:00 | Dao dereagovat

Duše v těle Publikoval(a): Regnator | Básně » Ostatní

Má to spád, jen ten konec se tam rytmově vůbec nehodí, vím, shrnutí celé myšlenky básně tam prostě musí být, ale co takhle ho příště nějak lépe začlenit?

28.09.2007 11:07:00 | prostě Zuzanareagovat

Na pomoc vlasti! Publikoval(a): Regnator | Básně » Ostatní

Nic než Národ má právo na existenci!

15.09.2007 11:40:00 | Mrs.Grázlreagovat

Váha slova Publikoval(a): Regnator | Úvahy » Ostatní

Jakou moc mají slova? Opravdu záleží na tom, kdo a kdy daná slova vysloví a kdo a jak je přijme. Jinak jsou to jen slova do prázdna...
Co mě trochu překvapilo je to zařazení. Nečekal jsem v sekci úvahy verše... ale neva... v básních myslím sekce filozofické není... (i když teď si nejsem vůbec jistej=D)

28.08.2007 10:01:00 | Miro Sparkusreagovat

Váha slova Publikoval(a): Regnator | Úvahy » Ostatní

Nemají žádnou moc, pokud ten, kdo je přijímá v sobě nemá žádnou bolest, potom nemohou ublížit. Moc jim dávají lidé, kteří je přijímají, pokud budu indiferentní vůči tomu kdo co říká a nevezmu si to osobně, nelze jimi ubližovat, nebudou mít žádnou moc.

27.08.2007 22:17:00 | Dao dereagovat

Váha slova Publikoval(a): Regnator | Úvahy » Ostatní

Bohužel lidé si neuvědomují jakou moc nicotným slovům dávají... a pak jimi někdy raní

27.08.2007 15:00:00 | TerAreagovat

Váha slova Publikoval(a): Regnator | Úvahy » Ostatní

Moc jim dávají jen lidé,
máš pravdu jsou NIC

26.08.2007 23:54:00 | Dao dereagovat

Duše v těle Publikoval(a): Regnator | Básně » Ostatní

Lepšíš se, člověče. Tohle už má zpracování, myšlenku, vzkaz... prostě všechno, co to má mít... takovýmhle básním dávám jednoznačně 100%... =))

16.08.2007 17:48:00 | Miro Sparkusreagovat

Se zavřenými oči Publikoval(a): Regnator | Básně » Ostatní

Tak tohle má moc pěknou myšlenku... opravdu pěkné... líbí se mi to... i když zase tu poslední sloku bych zpracoval asi trochu jinak, ale o tom to přeci je, ne... =)

16.08.2007 17:46:00 | Miro Sparkusreagovat

Strach Publikoval(a): Regnator | Básně » Ostatní

Pěkná báseň... jen mi to přijde trochu useknuté na konci... celou dobu to má spád a najednou to končí jedním veršem... možná trochu více to rozepsat, mohlo by to být ještě o něco lepší... =)

16.08.2007 17:44:00 | Miro Sparkusreagovat

Pravda Publikoval(a): Regnator | Básně » Ostatní

Každý člověk věří v nějakou tu svou "pravdu", jde o to, aby jí opravdu věřil. Pokud najednou přestane věřit, je už v podstatě předem mrtvý... pěkná báseň...

16.08.2007 17:42:00 | Miro Sparkusreagovat

Stránky: [1] 2 [3] [4]
© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel