Komentáře odeslané

Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.

Nalezeno 27229 záznamů. Zobrazuji 8071-8085.

MEDIÁLNÍ DIKTATURA Publikoval(a): Amonasr | Aforismus, citát, říkanka » Ostatní

Tak to mám, Luky, upřímnou radost, že si začínáme víc rozumět. V podstatě k tomu, co tady píšeš, se nemám důvod nějak vymezovat, a nechci ani slovíčkařit. Bylo mi jasné, že se ohradíš proti rovnítku mezi „tradičními“ a „alternativními“ médii, ale já tam to rovnítko neudělal. Jen jsem naznačil, že v tom, jak slouží nějakým vlivovým skupinám, mají k sobě blíž než k veřejnoprávním médiím. Naopak veřejnoprávní média by měla být ze své podstaty naprosto nezávislá, a to je podle mě výrazně odlišuje od zbývajících dvou skupin. Kdybych zadával ten průzkum já, asi bych udělal tři skupiny – veřejnoprávní, tradiční a alternativní – a i ten výsledek by pak podle mne byl mnohem zajímavější a mnohem víc by pak o něčem vypovídal. Předpokládám, že důvěra ve veřejnoprávní média je u nás vyšší než v ta soukromá, ale z toho průzkumu se to nikdo bohužel nedozví, ačkoliv je to myslím hodně důležité. Prostě házet ČT a Český rozhlas do jednoho pytle s Bakalovými HN či Babišovou MF Dnes nebo Soukupovou TV Barrandov atd. atd., asi není moc prozíravé, pokud by se někdo chtěl problematikou důvěry v média zabývat opravdu sofistikovaně.

Nezbývá mi také než Ti věřit, že jsi popsal rozdíl mezi „tradičními“ a „alternativními“ médii dle svých nejlepších poznatků. Jelikož je nesleduju, ani se nepídím po tom, kdo za alternativními médii stojí – nedokážu to verifikovat, ale zní mi to od Tebe poměrně věrohodně. Občas se k nějakému odkazu na nějaký článek samozřejmě dostanu, takže mám svou vlastní představu, která se od toho, co píšeš, asi ani výrazně neliší. Nemám ale opravdu potřebu je cíleně sledovat, stejně jako nesleduju ani žádnou jinou televizi než omezeně ČT (bulváru je moc na můj vkus i v ČT samotné), noviny si občas samozřejmě přečtu, když se mi nějak dostanou do rukou, ale už jen sporadicky. Pěkně zasvěceně mluvil o roli médií dnes v Českém rozhlase mediální odborník z Karlovy Univerzity profesor Jirák, doporučuju si to poslechnout: http://www.rozhlas.cz/dvojka/zaznamy/#/2018-02-27/8 (Jak to vidí mezi 8:30 – 9:00).

Vražda Jana Kuciaka a jeho přítelkyně je opravdu otřesný případ. S největší pravděpodobností jde o prorůstání mafiánských struktur do politiky. Takových novinářů jsem si vždycky vysoce vážil (připomenu třeba Sabinu Slonkovou), jsou nesmírně potřební a společnost by je měla umět ochránit – tím spíš, že takovou odvahu má jen nepatrný zlomek novinářů, jsou to spíš výjimeční jednotlivci a jsou naštěstí stále i u nás. Byl bych rád, kdyby to nejen na Slovensku vyvolalo příslušnou diskuzi, společenský tlak a hlavně důsledná opatření na posílení a ochranu mediální svobody. Ta je ovšem nedělitelná – je to svoboda i pro ty, co hlásají něco, co se nám nemusí vždycky líbit. To si už musí rozhodnout každý sám za sebe, čemu je ochoten věřit a důvěřovat víc. A třeba i u nás se někdy objeví obdoba britského Guardianu – v dnešním proměnlivém světě je ale otázka, zda to musí být papírové médium, nechme se tedy překvapit, jak se to bude vyvíjet dál.

27.02.2018 12:25:53 | Amonasrreagovat

PAST NA PRAVDU Publikoval(a): Amonasr | Aforismus, citát, říkanka » Filozofické

Platí to podle mě obecně, ale asi to neumím srozumitelně vysvětlit... ;-)

:-D Jo, já bych se nejraději definitivně zasekl už v sedmnácti... ;-)) Ovšem je tam riziko té pasti, jak správně píšeš, tak možná je dobře, že to ani nejde... :-))

27.02.2018 11:33:02 | Amonasrreagovat

Do osnovy Publikoval(a): Fany | Básně » Láska

Už tu, Fany, visí i s básničkou, na kterou jsem tenkrát odpovídal - vlastně to byla taková milostná korespondence ve verších :-)) Ach, to už snad ani není pravda, že mi kdysi bylo taky sedumnáct... :-/

https://www.liter.cz/basne-laska-774289-cist

27.02.2018 11:30:16 | Amonasrreagovat

PAST NA PRAVDU Publikoval(a): Amonasr | Aforismus, citát, říkanka » Filozofické

Anděli, Anděli, Ty mi dáváš ;-)) Jak můžu vědět, jestli jde o historicky podložená fakta? Fakta jsou fakta, i když i s těmi umí leckdo manipulovat, nicméně jejich interpretace bude vždy podléhat různým úhlům pohledu, hodnotovým soudům, osobní inklinaci toho kterého historika, spisovatele či novináře apod. Žádná pravda zkrátka není nikdy ta jediná a definitivní, ani řekněme ta historická. Třeba na česko-německé soužití se asi jinak dívá česká historiografie a jinak německá, obě mají pravdu - nikoliv ovšem definitivní :-D - ale každá tu svou. A opět jsem to musel zobecnit, i mezi českými historiky navzájem je jistě řada rozdílů, jak budou společné dějiny posuzovat. Pokud je někdo silně katolicky založený a má živé vazby na katolickou církev, asi nebude příliš akcentovat její protinárodní roli v habsburské monarchii nebo bude kritičtěji hodnotit josefínské reformy, které výrazně omezily její moc. A možná bude chtít nějak zpochybnit i aureolu kolem KHB a ve všem může mít dokonce i svou pravdu, nemusí fakta rovnou ohýbat, stačí je jen jinak interpretovat a dávat jim různou váhu. Stejně jako jeho případný oponent, který zase bude akcentovat a bagatelizovat opačné věci. A v každé době budou větší či menší mediální prostor dostávat jiní, podle toho, kdo bude zrovna u moci, jaké vlivové skupině se bude co hodit do krámu apod. Nic není nikdy černobílé – pokud někdo takové vidění předkládá, je to zřetelná známka toho, že je třeba být na pozoru. Nechci všechno znevěrohodňovat, jde spíš o kritický způsob myšlení, který je každý schopen či ochoten si osvojit opět v nestejné míře. Někdo „spolkne všechno i s navijákem“, protože mu to tak vyhovuje a je to i pohodlnější, někdo se s tím nespokojí a bude nad vším i sám přemýšlet a zasazovat si věci do širších souvislostí i dle svých vlastních zkušeností a poznatků, které se můžou u každého opět lišit. Důležitá je svoboda projevu a svobodná soutěž názorů – ať už osobně fandíme komukoliv nebo čemukoliv, v tom se spolu určitě shodujeme. Hledání a vyjevování pravdy je zkrátka nikdy nekončící proces, který je možná sám o sobě dokonce důležitější než pravda samotná. Možná jsem v tom kacíř, ale upálení už mi snad nehrozí a s nesouhlasem mnohých musím počítat – to je ale v nejlepším pořádku, všeobecný souhlas by byl také podezřelý… :-)) Ale to s Tebou nijak nepolemizuju – naopak s Tebou souhlasím, jen jsem svůj pohled trošku rozvedl, když už jsi položila své trefné otázky… :-)

27.02.2018 11:01:30 | Amonasrreagovat

PAST NA PRAVDU Publikoval(a): Amonasr | Aforismus, citát, říkanka » Filozofické

No v tom je právě ten vtip, Anděli, že Ti, co se považují za majitele definitivní pravdy, se sami ocitají v pasti... ;-)

KHB = Karel Havlíček Borovský? To je pro mě novinka, zatím se to ke mně nedoneslo. Těžko se tedy můžu k tomu vyjádřit, nejsem historik a abych mohl posoudit věrohodnost alespoň pro mne, musel bych asi vědět, o jaké prameny se podobné "objevy" opírají. O věrohodnosti médií ale třeba vypovídá i to, že ve vědeckých pracech nejsou přípustné odkazy na mediální výstupy. V médiích si skutečně v podstatě každý může nažvanit, co chce, o pravdě to samo o sobě nic nevypovídá. Těžko co dalšího k tomu můžu dodat... :-)

26.02.2018 19:14:30 | Amonasrreagovat

PAST NA PRAVDU Publikoval(a): Amonasr | Aforismus, citát, říkanka » Filozofické

Páni, Ty máš Anděli ale úžasnou představivost… Dnes pro mě trošku překvapivou, ale vždycky asi záleží na tom, v jakém jsme zrovna rozpoložení – ona už i Tvá dnešní báseň něco napovídá… ;-)

Ano, otázka je, co je svoboda, ale i co je pravda – každý si tu svou svobodu asi představujeme ušitou tak nějak sobě na míru a zrovna tak žádná všeobjímající definitivní pravda neexistuje, neboť pravda se musí neustále znovuobjevovat a znovupotvrzovat a je stejně těkavá a proměnlivá, jako jsou těkavé a proměnlivé podmínky, v nichž se k ní chceme dobrat. V tomto případě mě inspirovalo tvrzení Petra Nagye v Literárních novinách, když psal o Milanu Kunderovi: „Každá pravda se stává pastí, je-li uzavřena do definitivní podoby“. Nevím, zda je to jeho vlastní postřeh nebo Kunderův, ale zalíbil se mi natolik, že jsem si ho opsal jako případnou inspiraci třeba někdy k veršům, mluví mi totiž naprosto z duše. Jako lepší mi nakonec přišlo toto téma nerozmělňovat a pokusit se zformulovat vlastní aforismus… :-)

Díky za souznění :-)

26.02.2018 17:13:06 | Amonasrreagovat

PAST NA PRAVDU Publikoval(a): Amonasr | Aforismus, citát, říkanka » Filozofické

Občas i tu milosrdnou lež potřebuje každý - nejvíc si jich vyrábíme asi sami pro sebe, aby byl někdy život lépe snesitelný... :-)

26.02.2018 16:43:16 | Amonasrreagovat

PAST NA PRAVDU Publikoval(a): Amonasr | Aforismus, citát, říkanka » Filozofické

Tos napsala moc hezky a s vtipem, Ivano - usmívám se :-)

26.02.2018 16:40:54 | Amonasrreagovat

PĚNA VLČÍ Publikoval(a): Amonasr | Básně » Láska

Tak to mám radost, Jitko - díky :-)

26.02.2018 16:40:14 | Amonasrreagovat

... Publikoval(a): Anděl | Básně » Smutné

:-)

26.02.2018 16:39:37 | Amonasrreagovat

... Publikoval(a): Anděl | Básně » Smutné

Píšeš krásně sugestivně, Anděli - to jsou opět nesmírně živé obrazy... :-) ST

26.02.2018 10:28:51 | Amonasrreagovat

Do osnovy Publikoval(a): Fany | Básně » Láska

Jak prosté a jak půvabné - připomněla jsi mi, Fany, mou úplně první básničku, kterou jsem napsal své dívce na gymnáziu, když mi bylo asi sedmnáct (to byl ten nejkrásnější a nejsladší věk vůbec). A od té doby mě to už nikdy úplně nepustilo... :-)) ST

26.02.2018 10:26:24 | Amonasrreagovat

HIC SUNT LEONES Publikoval(a): Amonasr | Básně » Láska

:-D))

26.02.2018 10:18:58 | Amonasrreagovat

PĚNA VLČÍ Publikoval(a): Amonasr | Básně » Láska

Díky za pochvalu, Juliene - od Tebe si ji cením obzvlášť ;-)

25.02.2018 22:33:54 | Amonasrreagovat

MEDIÁLNÍ DIKTATURA Publikoval(a): Amonasr | Aforismus, citát, říkanka » Ostatní

Luky, nejsem tu přece na nějakém koncilu, abych musel „obhajovat své teze“ podle toho, zda jsou soudci s mými argumenty spokojeni či ne. Co jsem považoval za důležité uvést, to jsem uvedl, co se Ti hodilo bagatelizovat, to jsi bagatelizoval, a každý si může udělat svůj obrázek sám za sebe. Opravdu to nemíním hnát ad absurdum k nekonečné disputaci. Nikde jsem neuvedl, že jsou veřejnoprávní a tradiční média zcela nefunkční, to mi bohužel podsouváš, stejně tak často postupují i „tradiční média“. Jen jsem uvedl, že informují často také tendenčně a za tím si stojím. Nejsem ale schopen blíže specifikovat, kolik tendenčních informací to které médium přináší, nečárkuju si to. Z veřejnoprávní ČT si vybírám pořady, které mi něco přinášejí (např. Historie.cs), po dřívějších zkušenostech už dávno nesleduji zpravodajství ČT. S tím, jak se v ČT informace upravují, sestřihávají a vytrhují z kontextu podle toho, jak se to komu hodí, mám dokonce své osobní zkušenosti, i když nejde zrovna o politiku. A znám řadu odborníků (opět nikoliv politiků), kteří s nízkou profesionalitou řady redaktorů ČT mají podobné zkušenosti jako já. Jak už jsem psal, mnohem profesionálnější jsou podle mne redaktoři Českého rozhlasu - tomu bych dal podle školního známkování za sebe 1- a ČT asi 3. Myslím si, že kvalita těchto dvou veřejnoprávních médií by nás měla zajímat ze všeho nejvíc, ta by měla být už ze své podstaty co nejobjektivnější a nejvyváženější. O nejrůznějších politických tlacích na ně už toho bylo jinde řečeno a napsáno poměrně dost. Pokud to někdo vidět nechce, ať to nevidí, nemíním nikoho přesvědčovat. Osobně jsem pro mnohem větší nezávislost veřejnoprávních médií na mocenských vlivech - kdyby to bylo v mé kompetenci, asi bych se inspiroval tam, kde to funguje, třeba u BBC.

A už vůbec bych neházel na jednu hromadu veřejnoprávní a soukromá média pod zavádějícím názvem „tradiční“. Soukromá média nemají nikde zakotvenu povinnost „objektivity“, je vcelku známé, kdo která média vlastní a komu slouží, a už jen z toho důvodu je podle mne zdravé je vnímat kriticky s jistou nedůvěrou a všechno si zasazovat do příslušných souvislostí. Spojením s určitými vlivovými skupinami jsou podle mne svým charakterem bližší tzv. alternativním médiím než veřejnoprávním. Podle mne je tedy chybné už samotné zadání toho průzkumu, což ale byl nejspíš záměr, Evropské hodnoty jsou také poměrně názorově vyhraněný think tank, jak jsem si je právě v rychlosti prošel. Soukromá média (s výjimkou Literárních novin, jak jsem už uvedl) cíleně vůbec nesleduju, stejně jako tzv. alternativní média. Pokud ale někomu ta či ona vyhovují, ať je klidně sleduje, jsme v demokracii. A jestli někdo chce věřit tomu, že setrvalý pokles důvěry v tzv. „tradiční média“ je víc dílem ruských rozvědek než jejich vlastní vinou, ať si tomu věří. Já se tomu ale směju, na to mám také právo. Když se něco doma nedaří, je vždycky po ruce vnější nepřítel, to se v historii také neustále opakuje jak přes kopírák ;-)

25.02.2018 22:29:58 | Amonasrreagovat

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel