Komentáře odeslané

Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.

Nalezeno 1459 záznamů. Zobrazuji 1381-1395.

Jsem. Publikoval(a): Rychlý Tep | Úvahy » Ostatní

nejspíš jsem poslední kdo by se k tomu měl vyjadřovat, ale můžeš to chápat jako úvahou báseň. Někdo potřebuje v básni rýmy- ty tu nejsou, dobře- ale používáš metafory
"Jsem průvan ve starých rozvrzaných dveří"
je to osobní výpověď: lyrika. opakuješ jedno pojmenování- jsem... to se děje v básních, ne v úvahách.

Jako jinak je to úplně jedno. Lidi tu běžně do úvah píšou svoje "stavy". Takže v pohodě.
Na druhou stranu píšou básně tak, že vezmou běžnej text a udělaj v něm entry- je to opravdu jedno, web snese vše :-)

14.11.2009 19:40:00 | ewonreagovat

Waffen SS – Zbraně SS Publikoval(a): Tanula | Úvahy » Politické

O věci nevím nic a to jak o těch dvou vojácích tak o jednotkách SS. Dílko je zábavně ironické. Poněkud silné mi přijde přirovnání USA k Třetí řísi, ale je možné, že jsem to vzal moc vážně.

11.11.2009 19:59:00 | ewonreagovat

Kreacionismus vs. Evoluce Publikoval(a): Magna | Úvahy » Příroda

já si myslím, že se tě snažím přesvědčit, protože nesouhlasím s přesvědčením, které jsi získala od někoho jiného- písmo svaté -wikipedie (ani jeden z článků jsem nečet celý, ale troufám si tvrdit, že s nimi souhlasím- tady vidíš typický případ předsudků):
"tvůj pohled":
http://cs.wikipedia.org/wiki/Hans-Joachim_Zillmer
můj pohled:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Sedm_dcer_Evin%C3%BDch

Je těžké vidět pravdu. (samozřejmě každá strana si myslí, že jí má)

09.11.2009 17:47:00 | ewonreagovat

La liberté pour la décadence Publikoval(a): Hanný | Úvahy » Ze života

název moc nechápu ... věc, co se mi nechce hledat- používat patetické ve významu ubohé (jako v angličtině), v češtině to slovo podle mě znamená nadnesené, plné emocí. Když je hudba patetická tak je člověk ohromený nebo ochromený, ale hudba není ubohá- podle mě.
téma vcelku dobry

08.11.2009 14:13:00 | ewonreagovat

Jsem. Publikoval(a): Rychlý Tep | Úvahy » Ostatní

básnička ne úvaha :-)

08.11.2009 14:08:00 | ewonreagovat

Jsme jako olivy Publikoval(a): Veselý Drak | Úvahy » Ze života

drtit jo, ale ne pořád :-)

06.11.2009 23:11:00 | ewonreagovat

Úvahy II. Publikoval(a): 6thSun | Úvahy » Ze života

já to klidně zahltim :-)
1) já asi taky
2) chválim fakt dobrý :-)
3) to je blbost. Spíš taky potřebujeme věci, které se nedají koupit.
4) nechápu. čekal jsem odpouštět
5) "Bůh" -> my sami
6) asi lidi tolik neznám.
7) asi jo. bohužel.
8) ?
9) taky moc nechápu. říkáš, že to (mimojiné) poznamená toho, co lže.
10) někdy mám pocit, že člověka necharakterizuje jak odpovídá, ale na co se ptá. Ale to je taky jen část.

05.11.2009 15:23:00 | ewonreagovat

Jsem pánem své Země Publikoval(a): Mushroom | Úvahy » Ze života

tak já to teda zkusim. Nepochopil jsem na jaký téma ta úvaha měla bejt. Každopádně je to taková obhajoba punku a ještě víc vlastní osobnosti.
je to docela těžký. hnutí. O čemkoli. Říct, že je to na hovno a já na vás seru. Mládí. Revoluce. Láska. (ne to byl romantismus)
je to těžký...myslím, že anarchismus= zničení státu by byla katastrofa- to, že jezdí vlaky, to že mě někdo učí, léčí. Kdyby někdo začal na ulici střílet tak ho někdo zneškodní. Zkrátka bez institucí by to nešlo. Nicméně to chápu asi takle: někdo si položil otázku odkud je zlo? a odpověděl ze státní moci (nebo z kapitálu). Určitě existují spravedlivější systémy než ten, co máme, ale já bych to sved na lidi- zlí jsou lidi ne systém.

nakonec humorná poznámka, když jsme v anglině probírali DIY myslel jsem si, že jde o důchodce kutily ne o punkery.

31.10.2009 02:10:00 | ewonreagovat

Sukuba Publikoval(a): Vlk v rouše | Básně » Ostatní

svádíš mou nevinnost
tvou krásou

... svou krásou, ne?

28.10.2009 21:42:00 | ewonreagovat

Co je to láska? Publikoval(a): Hippy | Úvahy » Láska

teda možná děti podceňuju, už asi nevím jaký to je :-(,
ale tohle psal jeden člověk

podobně si myslím, že děti nechápou Malýho prince

28.10.2009 12:56:00 | ewonreagovat

elaborát Publikoval(a): impulsive | Úvahy » Ostatní

drž se

26.10.2009 19:05:00 | ewonreagovat

O snech ze života.... Publikoval(a): Kasumi Sateiko | Úvahy » Ze života

stručně: ach jo

25.10.2009 21:24:00 | ewonreagovat

Být zlý Publikoval(a): ratvasilis | Úvahy » Ze života

podle mě to není ideální (být zlý), ale člověk by měl být alespoň spravedlivý tj. těm zlým tu hubu rozbít. Často to ale nejde.

25.10.2009 21:22:00 | ewonreagovat

Kreacionismus vs. Evoluce Publikoval(a): Magna | Úvahy » Příroda

evoluce a kreacionismus
co se týče společnosti mám pocit, že člověk žije celý život v mýtech, alespoň většina lidí. Několik vnímavějších a originálnějších si dovolí zpochybňovat autoritu, a je otázka, jestli oprávněně.
Můj postoj naporosto nezdůvodněný je víra v evoluci. Kreacionismus mi připadá jako absurdní nesmysl, nebo spíše jako takový test víry (křesťanů) (vadí např. jiným náboženstvím, že jsme z opic? můj přehled tam rozhodně nesahá).
Otázka pravdivosti jakékoli teorie- zjistil jsem, že v tom mám poměrně zmatek, ale obecně jde o to, že by se věda měla postupně přibližovat k pravdě- u kreacionismu (můj problém) nevím z čeho vychází- pokud to z toho, že nějaké druhy stvořil Bůh, tak jak někdo může vědět? pokud jen poukazuje, že "Darwin" má nějaké díry tak pravděpodobně má, ale je to jako tvrzení, že existují draci, když jsme nepoznali všechny brouky v amazonském pralese.

společenská otázka
Souhlasit s evolucí, ale podle mě neznamená přijmout pohodlný názor o právu silnějšího (byť to tak bylo dříve interpretováno), podle mě je to snaha věřit tomu, co se učíme ve škole a obecně autoritám, tzn. že křesťan věří křesťanství a člověk z ateistického prostředí spíš vědě. Prostě nepřemýšlí a nepochybuje (jako v mýtickém období).

Jiná otázka je, jak se projevuje ztráta náboženství, odlišně řečeno ztráta víry, na moderního člověka . Tohle je poměrně silné téma v literatuře a ve filozofii, i když myslím, že nihilisti byli už v Řecku, spojuju si je nejvíce s 19. stoletím- Dostojevského Běsy například, Masarykovy práce, ale to asi není podstatné a mám k tomu ještě míň zdůvodněný postoj než k evoluci.
Zhruba řečeno: já náboženská dogamata těžko přijmu, ale víra jako taková lidem asi spíš pomáhá, vědecky a hrubě bych řekl, že to je taková psychoterapie.

25.10.2009 21:00:00 | ewonreagovat

Smysl lidské svobody Publikoval(a): A.N.D.Y. | Úvahy » Ostatní

celý jsem to nějak nepochopil :-). možná si to ještě jednou přečtu, nicméně je to téma, který mě taky bere, i když asi úplně jinak.
Můj postoj vycházející z toho, co jsem napsal dříve, je asi tento: svoboda je značně neurčitý pojem- neexistuje. Myslím, že celkově se tomu říká fatalismus. Když vezmu svůj materiální přístup:hmota se předpověditelně, tzn. nemůže si dělat, co chce, není svobodná. Jelikož celý vesmír považuji za hmotu s pravidly: platí to i na člověka (tady se asi těžko shodnem).
Nicméně je tu problém s tím , že každý pociťuje "svobodnou vůli" podle mě je to iluze- to co máme je moc činit rozhodnutí, ta ale nejsou svobodná, jsou motivována vůlí a tu už si nevybíráme, zkrátka děláme co chceme, ale nemůžem chtít co chceme.
Nicméně i kdybych byl vedle s tím fatalismem, tak druhá verze je jakýsi stupeň náhodnosti (pohybu hmoty), výběru možností- ten ale s jistou dávkou víry :-) je jenom statistika- nepředpokládám vyšší účel.
Toto pojetí je značně bez morálky, lépe řečeno s morálkou naprosto nesouvisí. Jaký vliv má fatalismus nebo náhodnost na život lidí naprosto nevím. Ze zkušenosti bych řekl, že se každý chová podle sebe. Nevím, jestli to je v rozporu s mou teorií- zkrátka každý se chová podle zákonů přírody a nemůže na tom nic změnit.
Problém celé věci je patrně v nevědomosti: nevím přesně jak se chovají částice- řekněme atomy, přenést jejich domělé vlastnosti na lidi- tj počet atomů cca 10 na 25. je trošku problém- potom ale jakýkoli výrok o tak velkém počtu částic je trošku problém.

23.10.2009 03:19:00 | ewonreagovat

© 2004 - 2025 liter.cz v1.8.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel