Komentáře odeslané

Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.

Nalezeno 836 záznamů. Zobrazuji 361-375.

Víra Publikoval(a): In.D r e a m | Úvahy » Bůh, víra

a do třetice... prosím tě, nikde neříkej, že křesťanům je odpuštěno odpapuškováním Bible. Jednak to není pravda a jednak tím ukazuješ, že o věci nemáš ani základní povědomí a v občanské nauce jsi zřejmě chyběla.
Mimochodem... píšeš, že kdybys boha viděla, tak uvěříš. Jsi si tím jista? Jak by musel vypadat, abys uvěřila? Nepovažovala bys to později za halucinaci? Bůh se zjeví "v moci a slávě" řekněme jako obrovská postava ze světla, tobě bude dobře a příjemně, budeš létat, uvidíš spoustu věcí... A pak to skončí a ty budeš nepochybně ztvrdit, že šlo o halucinaci nebo nějaký trik.
Přijmout důkaz o Bohu, to totiž předpokládá i alespoň elementární víru, že by existovat mohl. a když ji budeš mít a budeš rozvíjet tu myšlenku a něco si o tom přečteš, tak zjistíš, že Bůh se dá vidět i jinak než jako nějaká zjevená figura.
Takže říct, že v Boha uvěříš až ho uvidíš, tak vlastně nemluvíš pravdu, protože i kdybys ho viděla, stejně neuvěříš.
Ovšem spousta lidí se stala křesťany tím, že si řekli, že nevěří v boha, ale pokud Bůh existuje, ať zařídí, aby věřili.

04.03.2009 10:31:00 | Daniel S.reagovat

Víra Publikoval(a): In.D r e a m | Úvahy » Bůh, víra

A pak... spravedlnost je abstraktní termín? Takže tedy spravedlnost jako věc objetivní neexistuje? Myslíš že neexistují obecně platné normy pro chování lidské společnosti?
Nechci nic říkat, ale 60.000 českých právníků by s tebou rozhodně nesouhlasilo. dokonce máme ty základní zákony sepsané a to nejen v ústavě, ale i v historických kořenech práva, které se běžně vyučují. A neuvěřitelně se podobají desateru.
Nebo je 3000 let stará norma o nezabíjení, nekradení, nepodvádění a úcty k lidskému životu abstraktní? Není už jenom to období po které je vražda trestána důkazem, že spravedlnost není abstraktní pojem?

04.03.2009 10:24:00 | Daniel S.reagovat

Víra Publikoval(a): In.D r e a m | Úvahy » Bůh, víra

Heleď, já bych se rád pozastavil jen nad jednou věcí... Říkáš ve své úvaze, že bys nechtěla vychovávat dítě nějakého násilníka, který tě někde zneužil... To je jistě pochopitelné. Na druhou stranu, většinou kousek vedle průvodu mužů horlících proti potratům jde průvod žen, které naopak jsou pro potraty. A víš jaká hesla používají? Že dítě je jejich a muž do toho nemá co mluvit.
Jak to tedy je? Je muž ten "rozsévač" co vyrobí to dítě a žena pak je tou "zahradou" kde dítě roste? Pak je pochopitelné, že jako žena nechceš dítě nějakého parchanta, který by tě znásilnil.
A nebo patří dítě ženě a muž je jen "inseminátorem" který je k početí sice zapotřebí, ale nárok na dítě mu nevzniká? Potom to totiž nechápu. Pak nejsem schopen pobrat jak může žena nechat zabít to,c o je nejvnitřněji a nejvlastněji její.
Nebo je v tom ještě něco jiného? Třeba sobectví? Neochota přijmout zodpovědnost? Neochota k službě pro bezbranného tvorečka? Neochota opustit svůj život, svoje zájmy, protože je tu někdo, kdo potřebuje nakrmit a přebalit?

Jen se ptám... Je snadné se rozhorlit úvahou, ale je problém, když v jediném odstavci nejprve popíráš to co vzápětí obhajuješ.

04.03.2009 10:20:00 | Daniel S.reagovat

Z deníku Afghánistán - Je pět odpoledne... Publikoval(a): Bucharovic | Povídky » Akční, detektivní, dobrodružné, válečné

Řekněme že mám s vojáky něco společného... A navíc mám rád válečnou literaturu a tak jsem na tyto věci poměrně hodně puntičkářský.
Například vím, že jakákoliv bomba - i kdyby byly dvě tak v otevřené krajině na 400 metrů neudělá skoro nic. To tak možná v kanále nebo tovární hale... kdyby to byla tříštivá bomba, dovedl bych si představit nějakou tu střepinu, ale tlaková vlna by myslím na tuto vzdálenost ve volném terénu ni nerozbila okno...

A ohledně té vrstevnice - já neříkám, že je to nutné jít po vrstevnici, já jen říkám, že důvod k pochodu přes vrchol kvůli ušetření času je nesmysl... v Hindukúši ještě víc, protože čím je kopec prudší, tím je to horší... Jo kdyby je vrtulník vysadil kousek za vrcholem nebo kdyby tam lezli kvůli krytí, to je něco jiného...
Sakra popisuješ profíka, tak ať to skutečně profík je...

20.02.2009 09:35:00 | Daniel S.reagovat

Z deníku Afghánistán - Je pět odpoledne... Publikoval(a): Bucharovic | Povídky » Akční, detektivní, dobrodružné, válečné

První díl byl podle mě lepší... tady už má pár technických poznámek...

1. Po vrstevnici je to vždycky rychlejší... to by ti řekl každý orientační běžec i každý voják. Nikdy se nechodí přes hřeben pro ušetření času. po vrstevnici je to delší, ale mnohem, mnohem rychlejší. Takže být tebou, uvedl bych jiný důvod pro chůzi přes hřeben...

2. Na to, že jste na vesnici koukali dalekohledem a bylo to strašně neosobní a viděli jen maličké postavičky, to tam snad spadla atomovka... odhadoval jsem vás alepsoň na 400 - 600 metrů... to už by s vámi asi těžko škubla tlaková vlna i kdyby se použila "sekačka sedmikrásek".

19.02.2009 10:39:00 | Daniel S.reagovat

O sexu Publikoval(a): Layla_ | Úvahy » Sex, erotika

Už chápu proč jsi neúspěšný spisovatel...

17.02.2009 11:32:00 | Daniel S.reagovat

Jeden den ve středověku Publikoval(a): lady_esik | Povídky » Historické

Oceňuji sloh... popis byl příjemný a pěkný, jen se obávám že v době Oldřicha a Boženy žili lidé většinou v zemnicích a zdi měli z proutí omazané hlínou, koně měli jen knížecí družiníci, mlynář by se na něj nikdy nevzmohl, navíc v té době se mlelo ještě doma na ručních žernovech...
Božena taky neprala drhnutím látky v potoce, ale vytloukáním špíny paličkou, protože drhnutím by nebyla nikdy hotová...
Ještě pár podobných faktografických chybiček by se našlo, ale nic to nemění na tom, že je to hezky popsané, má to pěkný styl vhodný pro pověst a vůbec je to takové poetické. Obzvláště oceňuji vsuvky moderními slovy, dělají tomu atmosféru.

17.02.2009 07:57:00 | Daniel S.reagovat

Těžké rozhodnutí Publikoval(a): Petr N. | Povídky » Akční, detektivní, dobrodružné, válečné

Dělám to nerad... většinou se vyjadřuji jen k dílkům mimořádně zdařilým či mimořádně nezdařilým. A toto bohužel považuji za mimořádně nezdařilé.

1. Sice zde není uvedena doba, ale z celkového kontextu vyplývá, že se jedná o nějaký středověk či fantasy epochu. Nechápu, co tamd ělají kilometry. Každá fantasy či střeověk měří v mílích, sázích, loktech, pídích, apod. Kilometr je dobrý pro tanky...

2. Vzdálenost 200 km ve středověku byla pro armádu (až na výjimky) tak na 2 týdny. Na velitele rozhodně netlačí čas...

3. Akci jsi vymyslel hezky, ale bohužel nepřítel by musel být naprostý ignorant, kdyby si nezajistil boční průzkum a vůbec by neěl žádné zprávy o situaci před hlavním městem. Průchod lesem je pro středověkou armádu téměř nemožný (on je téměř nemožný i dneska) takže by bylo nejprvenutno upravit cesty a to by potřebovalo další čas. jen těžko se dá věřit, že by si nepřítel neprověřil situaci.

A pokud by bylo 2500 mužů na každé straně ukryto tak dobře, aby je nepřítel nespatřil, museli by být alespoň 30 mil (50km) daleko. Do bitvy před městem by tak nedokázali vůbec zasáhnout.

A bohužel, styl by se víc hodil jako zápis z jednání než jako povídka...

16.02.2009 12:36:00 | Daniel S.reagovat

Moje podnikání... Publikoval(a): Verule | Úvahy » Ze života

Doporučuji do nájemní smlouvy přidat klauzuli o rychlé výpovědi v případě opožděného nájmu a o ručení za nájem obsahem krámku.
Nájemné nepřijde v termínu, počkáš 14 dní nebo měsíc a vyměníš zámky na dveřích.
Dále doporučuji pokaždé vyhotovit předávací protokol a do smlouvy přidat klauzuli, že krámek se předává ve stejném stavu jako byl převzat.
A do třetice přidat klauzuli o poplatcích z prodlení ve výši 0,5% za každý den nejen za nájem, ale i dodatečené náklady třeba za úklid, apod.

21.01.2009 12:05:00 | Daniel S.reagovat

Úvaha o víře Publikoval(a): andrea.milous | Úvahy » Bůh, víra

He he, hezké, ale mám pocit, že jedna návštěva kostela ještě nedělá úsudek.
Kromě toho, řeknu ti, na co věřící ty peníze posílají - církve v tomto státě provozují polovinu sociálních zařízení domovy důchodců počínaje a stacionáři pro bezdomovce konče. Včetně Klokánků, útulků na půli cesty, Charity, Diakonie, adopcí na dálku, apod, apod.

Takže kázání o Božím těle jo, složenky jo - a výsledky taky. kromě toho, naši ředitelé dětských domovů a domovů důchodců mají podstatně nižší platy než ti státní a většinou i mnohem lepší hospodaření...

07.01.2009 12:03:00 | Daniel S.reagovat

Omyl věřících lidí Publikoval(a): 6thSun | Úvahy » Bůh, víra

He he, hezky řečeno, ale bohužel nepřesně. Mimochodem, proč myslíš, že existuje zpověď? Proč celé křesťanské náboženství pořád dokola mluví o hříchu? Myslíš, že sedáváme v kostelích a dšíme síru na hříšný svět? Omyl... Sedáváme v kostelích, protože se sami cítíme hříšní a hloupí. Sedáváme v kostelích, protože si uvědomujeme naše škraloupy a nedostatky. A sedáváme v kostelích proto, aby se to změnilo.
Nejsme žádní dualisté,a bychom rozdělovali lidstvo na ty dobré a ty zlé. Ono by to totiž zcela samozřejmě znamenalo, že my jsme ti dobří. Ne kdepak.

Všichni jsme jako zlobivé děti. Křesťané, ateisté, muslimové, i ostatní. Ale my křesťané jsme si došli za tatínkem, aby se už na nás nezlobil, že už víckrát nebudeme. Ano, budeme, tatínek ví, že zase zazlobíme, ale zlobit se už nebude...

07.01.2009 08:52:00 | Daniel S.reagovat

Koncept nesmrtelného jedince Publikoval(a): A.N.D.Y. | Úvahy » Ze života

já bych si jen dovolil trochu poopravit... Problém Armagedonu - tedy konce po křesťansku, který je popsán v knize Zjevení Janovo - tedy v Apokalypse, se dá vyjádřit i jinak.
Zjevení Janovo není jediná apokalyptická kniha křesťanství a judaismu - existuje jich mnohem víc, akorát tato jediná se dostala do biblického kánonu a tak je známá.

Většina současných teologů (a především katolíků) vnímá celé zjevení Janovo jako určitou alegorii jednak na útlak a pronásledování první církve a jednak jako určitou předpověď zámiku římské kultury. Celá kniha se hemží narážkami na římské symboly moci, opakují se římská magická znamení, apod, apod.

Transformovat Zjevení Janovo jako křesťanský popis konce dějin je velice troufalé a bohužel mimo mísu. Ono se o nic podobného nesnaží. Pouze podává pro tehdejší čtenáře srozumitelným způsobem svědectví o naději na konci, kdy bude smrt poražena, šelma zatracena a nastane ráj.
Ovšem faktografie je v tom pramálo. Pouze fundamentální odnože křesťansví se snaží text chápat a aplikovat na fyzikální zákony. Což je ovšem na stejné úrovni jako jejich snaha dokázat, že Bůh začal svět formovat v roce 5689 př. nl. v 10 hodin dopoledne.

Kromě toho, každá fyzikální teorie dosud známá prorokuje konec. Ať už zánikem slunce, smršťováním vesmíru či jinak. Každá současná etická a filozofická teorie předpokládá konec z důvodu buď atomové války či jiného sebedestruktivního mechanismu, co je na tom divného, že totéž očekává i náboženství...

19.12.2008 12:32:00 | Daniel S.reagovat

Lisabonská smlouva Publikoval(a): Demedalex | Úvahy » Politické

Já bych k tomu rád řekl jednu věc...

Lisabonská smlouva je de facto zápas mezi konfederací a federací. Konfederace jsme teď - evropa je konglomerátem států, které navenek vystupují společně, ale uvnitř jsou každý sám za sebe. Všechny rozhodnutí se musejí v členských státech ratifikovat, všechna rozhodnutí musejí být jednomyslná.
Na druhou stranu se velké státy EU pokoušejí o federaci. Tedy o jakési Spojené státy evropské, kdy bruselský bílý dům bude nadřazen jednotlivým parlamentům a postupně si přisvojí stejný vliv a moc jako je tomu za Atlantikem.
A teď záleží na tom, o co nám jde. Chceme mít vlasní stát a k tomu smluvně podchycený vztah s Evropou a nebo chceme být jakousi Iovou a Texasem?

03.12.2008 11:36:00 | Daniel S.reagovat

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel