Komentáře odeslané

Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.

Nalezeno 1454 záznamů. Zobrazuji 1366-1380.

NEPOCHOPENÍ Publikoval(a): Drappi | Úvahy » Ostatní

Pěkně napsaná úvaha. Zastavím se u druhého případu. Nezájem, lenost- mám pocit, že to je o mě, ale ptám se může se člověk do něčeho nutit? odpověděl jsem si, že nemůže. (někdo si naopak odpoví, že musí) Pokud ale musí tak proč, jaký má zájem?
Souhlasím s tím, že nezájem vede k nepochopení, ale jak léčit nezájem?
Osobně jsem došel k tomu naopak (po několika letech nezájmu) na nic názor nemít, zvláště na to co probíhá v médiích, řekl jsem si, že mě to jenom rozčiluje, není to můj problém. Dřív jsem si říkal děti v Africe, HIV, drogy, zkorumpovaní politici, svinstvo dole, svinstvo nahoře, radar, globální oteplování (část z toho nemusí být pravda), ale zkrátka nejsem tak odvážný na to abych s tím něco dělal. Mám pocit, že jsem žil víc problémy světa než problémy svými.
Tedy osobně jsem dospěl k tomu (neříkám, že se podle toho vždy řídím) hledět spíš na své, nečíst- mnoho, nekoukat na televizi, zkrátka být se svými myšlenkami, ne s cizími. Samozřejmě je to ideál- prakticky tak nežiju. Liter jsou taky cizí myšlenky :-)

01.12.2009 17:28:00 | ewonreagovat

Žijete "správně?" Publikoval(a): bulkaneasi | Úvahy » Ostatní

neumím odpovědět, ale dobrá úvaha

30.11.2009 22:10:00 | ewonreagovat

Smysl lidské svobody Publikoval(a): A.N.D.Y. | Úvahy » Ostatní

"k může si hmota dělat co chce"
Je to těžký. Kvantovku jsem nikdy nepochopil a to co se snažím nasunout do filozofie je uvažování mechaniky plus pocit "v životě toho jde změnit jen málo".

Z hlediska svobodné vůle člověka skončíme u mozku- a v něm se taky nikdo nevyzná :-). V naší řeči: chová se jako makroobjekt (mechanika), nebo jako mikroobjekt (atom)?

Z hlediska svobodné vůle hmoty skončíme v té kvantovce a vůbec v náhledu na realitu. Protože kvantovka popisuje stav částice vlnovou funkcí. Jaký je stav světa právě teď? Musíme provést měření, ovlivnit vlnovou funkci a získat informaci. Vlnová funkce se pak dále vyvíjí- ale je to věc bez zásahu tj. bez pozorování.
Problém je asi v názornosti: zatímco poletující kuličky v 3D prostoru si každý nějak představí. (i když neví, jak přesně a kdy se srazí). Těžko si ale jeden elektron, navíc ve speciálních zjednodušených podmínkách, představí jako funkci více proměnných.
Když si začneme říkat výskyt elektronu je pravděpodobnost, kde se vyskytuje, tak jde mechanický názor pryč. Stala se ta a ta událost? stala se s takovou pravděpodobností a s jinou pravděpodobností se to stalo jinak. Do důsledků jsem to s 99,9999..% napsal a s tou zbytkovou pravděpodobností nenapsal. :-)

25.11.2009 19:50:00 | ewonreagovat

Zvláštní Publikoval(a): Grizzzelda | Úvahy » Láska

zvláštní :-), vlastně mi to moc zvláštní nepřijde, jen neobvyklý a obvykle Kerouacovský :-), zvláštní

24.11.2009 20:23:00 | ewonreagovat

Proč??? Publikoval(a): Škopík | Úvahy » Ze života

chce to vydržet a nevzdát se

21.11.2009 23:27:00 | ewonreagovat

Analýza melancholie Publikoval(a): Majdík | Úvahy » Láska

to si je třeba ještě párkrát přečíst,
často tady věci podobnýho ražení nečtu

19.11.2009 16:28:00 | ewonreagovat

Černobílý Harlekýn a Princezna Dekadence, aneb Triumf Nihilismu nad Láskou a Pravdou,část III. Publikoval(a): Squat_the_world | Básně » Láska

no mám s tím problém, dneska
vlastně jsem to musel odtipovat (to jinak nešlo) aniž by se mi to líbilo;
je to na mě moc složitý, básník chce něco říci, ale čtenář už si dosazuje svoje.
ještě zkusím ty tři díly pozpátku a uvidíme

19.11.2009 16:06:00 | ewonreagovat

Mechanicko-biologický počítač Publikoval(a): A.N.D.Y. | Úvahy » Ostatní

no, vůbec ti nerozumím a je to proto, že nevěřím. Ač se občas snažíš být popisný, nejde to.

Moje koncepce je, že lidi nevědí, ale strašně často si myslí, že vědí. Dále moje víra je,že existují zákony- materiální- ale ne zcela poznané vědou. Už to je dost silné tvrzení.
Otázky typu Bůh, láska, svoboda mě sice zajímají, ale nemyslím si, že bych na ně kdy nalezl odpověď- ano nebrání mi to se tu a tam vyjádřit, něco žertem prohodit- to je ale všechno.
Vezměme Boha- první nápad: lidský výmysl, ale strašně silný výmysl a tedy těžko nad ním mávnout rukou. Druhý nápad: Stvořitel- zkrátka stvořitel vesmíru- je nám lidem něco takového poznatelné? Nerozumíme tomu čeho jsme součástí, prakticky nerozumím ani sám sobě, můžu tedy rozumět něčemu co je mimo tento vesmír? (opět se držím toho,že pravdidla jsou daná a tudíž do nich ani tvůrce nezasahuje- když do nich nezasahuje, tak ho nemá smysl ani řešit) Možnost tvůrce tedy apriori nevylučuju, ale vlastně není nic, co bych o něm mohl říct.
Pokud budu tvrdit, že tvůrce zasahuje (například prostřednictvím Bible) tak mi to přijde jako neprůkazné- a opět nevím, co by z toho mělo plynout za závěr pro mě.

Snad to bylo alespoň trochu srozumitelné. :-)

18.11.2009 00:33:00 | ewonreagovat

Kruté ale pravdivé Publikoval(a): Never | Úvahy » Ostatní

je to příliš neurčitý než aby se z toho dalo něco odtušit- jsou ty lampy lidi, činnosti, pocity?

17.11.2009 21:12:00 | ewonreagovat

Dopis Publikoval(a): Emilinkaka | Úvahy » Ze života

filmy mají štastný konec, aby se na ně někdo koukal...

lidé se zabíjejí ne proto, že jsou stateční ale obvykle proto, že jsou nešťastní popř. nemocní.

Hlavu vzhůru bude líp, jednou tě někdo bude mít rád. On pravděpodobně má, jen to dává najevo nemožnými způsoby. Napříkad rodiče.

17.11.2009 21:02:00 | ewonreagovat

Jsem. Publikoval(a): Rychlý Tep | Úvahy » Ostatní

nejspíš jsem poslední kdo by se k tomu měl vyjadřovat, ale můžeš to chápat jako úvahou báseň. Někdo potřebuje v básni rýmy- ty tu nejsou, dobře- ale používáš metafory
"Jsem průvan ve starých rozvrzaných dveří"
je to osobní výpověď: lyrika. opakuješ jedno pojmenování- jsem... to se děje v básních, ne v úvahách.

Jako jinak je to úplně jedno. Lidi tu běžně do úvah píšou svoje "stavy". Takže v pohodě.
Na druhou stranu píšou básně tak, že vezmou běžnej text a udělaj v něm entry- je to opravdu jedno, web snese vše :-)

14.11.2009 19:40:00 | ewonreagovat

Waffen SS – Zbraně SS Publikoval(a): Tanula | Úvahy » Politické

O věci nevím nic a to jak o těch dvou vojácích tak o jednotkách SS. Dílko je zábavně ironické. Poněkud silné mi přijde přirovnání USA k Třetí řísi, ale je možné, že jsem to vzal moc vážně.

11.11.2009 19:59:00 | ewonreagovat

Kreacionismus vs. Evoluce Publikoval(a): Magna | Úvahy » Příroda

já si myslím, že se tě snažím přesvědčit, protože nesouhlasím s přesvědčením, které jsi získala od někoho jiného- písmo svaté -wikipedie (ani jeden z článků jsem nečet celý, ale troufám si tvrdit, že s nimi souhlasím- tady vidíš typický případ předsudků):
"tvůj pohled":
http://cs.wikipedia.org/wiki/Hans-Joachim_Zillmer
můj pohled:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Sedm_dcer_Evin%C3%BDch

Je těžké vidět pravdu. (samozřejmě každá strana si myslí, že jí má)

09.11.2009 17:47:00 | ewonreagovat

La liberté pour la décadence Publikoval(a): Hanný | Úvahy » Ze života

název moc nechápu ... věc, co se mi nechce hledat- používat patetické ve významu ubohé (jako v angličtině), v češtině to slovo podle mě znamená nadnesené, plné emocí. Když je hudba patetická tak je člověk ohromený nebo ochromený, ale hudba není ubohá- podle mě.
téma vcelku dobry

08.11.2009 14:13:00 | ewonreagovat

Jsem. Publikoval(a): Rychlý Tep | Úvahy » Ostatní

básnička ne úvaha :-)

08.11.2009 14:08:00 | ewonreagovat

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel