Komentáře slouží k vyjádření vašich názorů, postojů či kritiky.
Flaška Whiskey Publikoval(a): Trystan ap Tallwch | Básně » Smutné
Ale i v láhvi whisky je útěcha a naděje na nové začátky.
Flaška Whiskey Publikoval(a): Trystan ap Tallwch | Básně » Smutné
Já nevim proč furt strašej v médíích,že je alkáč špatnej,vždyt je dobrej.
12.06.2011 09:01:00 | ECHO PARAZITreagovat
Flaška Whiskey Publikoval(a): Trystan ap Tallwch | Básně » Smutné
Zajímavá báseň...ale i tak myslím si že cesta ven někudy vede jen vzít za tu správnou kliku a nepodlehnout zvyku chodit cestami co nám ušlapali ti lháři prolhání co slibovali že život je jen zábava a žádný splín,ti co stín svých vin na nás potajmo hodili snad nechtěné snad aby se bavili?...já věřím v kliky a dveřím co nikam nevedou,snad budu mít štěstí...
Konec lží - část 2. - smrt humanismu Publikoval(a): Trystan ap Tallwch | Úvahy » Bůh, víra
Ewon:
Trystan v nějakých otázkách redukuje problémy a tím přichází o nejširší pohled na svět, čímž jsou ohroženy závěry, které dělá. Proto si moc nerozumíme. Ale zajímá mne, jaký zaujme postoj k těm instinktům.
Co se týče mě a Junga - Junga asi nejlépe pochopíš, když si tu individuaci (kterou Jung neustále zmiňuje) prožiješ. Bez této zkušenosti je to dost nečitelná četba. Jinak to, čím argumentuju jsem si ze zkušenosti ohmatal.
Jinak všeobjímající pohled na svět je věc extra úvahy a ne komentářů k Trystanvoě úvaze přece ;-)
Křížová výprava proti životu Publikoval(a): Trystan ap Tallwch | Básně » Ostatní
Mě by víc zajímalo pokračování Tvého velkolepého románu:-)jinak mám dojem že sáhodlouhé litanie o tom jak jsme vůči životu bezbranní by se daly shrnout jednou krátkou větou...celý život chci vědět proč...stejně visím ve vzduchoprázdnu...a hlasy v mojí hlavě sice říkají zajímavé věci ale bohužel jsou to výkřiky v tu nejnevhodnější dobu a když se jich ptám mlčí...srovnání s Hitlerem je zajímavé,myslím že to byl opravdu geniální člověk žijicí ve svém vlastním světě o kterém dokázal přesvědčit druhé...takže zkus taky napsat něco jiného než stále jedno,navíc stále přehnaně moralizuješ-kazatel...nicméně každej máme svůj styl-já ten svůj taky nepřekročím...ale myslím si vzhledem k Tvému věku že máš na víc...
Křížová výprava proti životu Publikoval(a): Trystan ap Tallwch | Básně » Ostatní
básně většinou moc nechápu (a často to vůbec nejde), ale...
ten poslední odstavec zní trochu jako Hitler ne?
jinak mi přijde dost těžký takovýhle myšlenky říkat básnicky- tedy pro mě to jsou převážně myšlenky.
Reportáž Publikoval(a): Trystan ap Tallwch | Povídky » Horrorové, krvavé, strašidelné, tajemné, záhadné
No, poněkud zvláštní, ale velmi zajímavý příběh v Trytsaneově osobitém stylu...
Konec lží - část 2. - smrt humanismu Publikoval(a): Trystan ap Tallwch | Úvahy » Bůh, víra
Pokusím se shrnout, jak na mě působí posledních několik komentů. Předně nerozumím jim a asi nemá smysl se hádat o slovíčka. (ale tak trochu by mě zajímalo, jestli si rozumí dead head s trystanem).
Můj kontext: čet jsem jeden stručný výtah od Junga, plus na něj občas někde narazím (archetypy jsou všude :-) ). K tomu něco jako vědecká filozofie (pozitismus?) a různé filozofické teorie. (i z literu...)
To, co reprezentuje Trystan je zhruba toto (mám pocit , že si úplně nepamatuju úvahy, ale spíš mi jde o lidský postoj). Svět je něčím řízený: říká tomu matematika. Člověk je obětí světa. Stručně řečeno mi to připadá jako fatalismus, který nějak zdůvodňuje. Nicméně z toho cítím pesimismus. Jednak přesvědčení: "já na to přišel a většina lidí o tom neví". A druhak:" všichni jsou na tom stejně, působí to tak na všechny, nikdo neunikne. (A to je strašné) a iluze jsou jen iluze." Je možné, že takto už uvažoval někdo v historii, mě osobně to ale připadá originální, nikdo konkrétní se mi nevybavuje.
dead head: z něj cítím čtení Junga a právě jeho filozofii s tím, že používá pojmy, které mají v běžné řeči jiný význam než v jungovské filozofii- pro mě mají nejasný význam a často neočekávané důsledky. Takže by mě asi zajímalo, jestli pojmy co používá Tristan jsou vyčtené od Junga anebo odjinud, nebo si je definuje po svém. Dead head sice nějak argumentuje (nedokážu to plně posoudit), ale nesnáží se přinést nějaký všeobjímající objev (narozdíl od Trystana). (on ten Jung sám docela stačí :-) a je otázka nakolik mu věří, či nakolik dokáže říct, že je pravdivý)
Konec lží - část 2. - smrt humanismu Publikoval(a): Trystan ap Tallwch | Úvahy » Bůh, víra
Ani ne,
1. No je to odvážné tvrdit, že obsahy vědomí tvoří charakter – to mi nějak nesedí – už kvůli tomu, že vědomí má náhodné obsahy (třeba fantazie) a navíc má i pevné struktury – neboli komplexy – přitom osobnost tvoří právě struktury, které informace z vědomí zpracovávají.
Buď tedy přisuzuješ charakter k největšímu komplexu (za podmínky že komplex je plně identifikován s vědomím – což je jeden z možných stavů, nikoliv však plný výčet) nebo pozoruješ základní struktury vědomí na základě chování vůči ostatním komplexům. A xenofobní charakter vědomí se dá pozorovat na tom, že se aktivují obranné mechanismy člověka, když má být komplex zrušen (rozpuštěn) a vědomí tedy přijde v dané situaci o půdu pod nohama. Typicky: když osočím člověka, že moc chlastá, tak se bude této vtíravé myšlence bránit – aby si udržel kontinuitu vědomí – případně ji přijme, aby měl klid - tzn. otupil intentzitu sdělení, ale chlastá dál.
2. Pozor k tomu obratu vědomí= já. To nesedí třeba v případech schizofrenie, kdy nadvládu nad vědomím převzal jiný komplex než komplex „já“ . Jinak je to jasný.
3. Ano, instinktivní stránka osobnosti se snaží přejímat nadvládu nad vědomím – a to tím více, čím se snaží vědomí umlčet instinkty. Vliv instinktů je tedy pro vědomí rozkladný – takže se aktivuje ta „xenofobní“ část vědomí a ty instinkty nějak potlačuje a to tím způsobem reakcí, jak jsem popsal níže.
Strach Publikoval(a): Trystan ap Tallwch | Básně » Smutné
Jo jo,jedna z tvých nejlepších
Pán Smrti - 2. Publikoval(a): Trystan ap Tallwch | Romány » Fantasy
Pěkné, těším se na další díl.
Dotaz: Jak detektiv uviděl jeho občanku? Ukazoval jí, že mu můžou nalít?
29.05.2011 09:03:00 | hybridka22reagovat
Paradoxně Publikoval(a): Trystan ap Tallwch | Básně » Ostatní
Nesmysl...
"Si bohém
Posledný z tisíca
Námesačník
Vo dne sám
Poď. Smiem?
Budeme plaviť sa
Na bárke
smerom k nám"
Tahle báseň níže komentující autorky byla namátkou vybrána a zkopírována sem a nesahá ti ani po kotníky...
28.05.2011 17:06:00 | reagovat
Paradoxně Publikoval(a): Trystan ap Tallwch | Básně » Ostatní
Všimla som si v tvojom profile,že nemáš rád básne bez rýmov.Ale zahlcovať tie svoje ich najpodradnejšími gramatickými typmi by si tiež snáď nemusel.Kazí to efekt inak silnej myšlienke a širokej slovnej zásobe básne.
27.05.2011 17:58:00 | Terulienkareagovat
Pán Smrti - 2. Publikoval(a): Trystan ap Tallwch | Romány » Fantasy
Měla bych ti dát asi st za to že vůbec při takové komplikovanosti udržíš nit vyprávění...máš tam nedopsanou větu co dělali ty bezďáci v parku...nebo je to schválně a pak dvakrát zajímavě na konci.Jsem zvědavá jak to bude pokračovat...snad to nesklouzne do nějakého klišoidního odvárku...
Konec lží - část 2. - smrt humanismu Publikoval(a): Trystan ap Tallwch | Úvahy » Bůh, víra
Argument, že něco pošleš do nedefinované historie je právě ten zyp epického omylu shrnutí problému ze stolu, o kterém jsem psal pár komentů zpět.
Xenofobní charakter má pouze vědomí, nikoliv instinkty. Já se tu bavím o obrazech z instinktů a ne jejich interpretacích, které se dějí až ve vědomí - to je, jak jsem psal, věc výchovy - protože vědomí lze vychovávat.
Interpretace obsahů mají z dlouhodobého horizontu několik forem:
a) buď jim člověk podlehne s výhradou a stane v tomto případě závislý na nějaké kolektivní formě víry nebo kolektivního názoru - to je to, o čím jsi argumentoval
b) podlehne jim bez výhrad – to je většinou stav nějaké psychické nemoci (schyzofrenie, neuróza…)
c) bude je odmítat – tzn. bude hledat všechno možné,aby ten vliv obsahů omezil, nebo snížil jejich intentzitu – buď je popírá, bere utišující prostředky, a nebo třeba to, co právě děláš, že píšeš tyhle úvahy.
d) obsahy integruje do vědomí – čímž obsahy přestanou působit – a člověk přestane být vnitřně rozpůlený. Postupy jsou popisovány v podstatě od období Egyptské říše – ale kdo ví, kolik toho mohlo být před tím v rámci ústní lidové slovesnosti.
No a v tomhle světle je třeba si uvědomit, že obsahy instinktů neustále působí a člověk se s nimi musí ve vědomí vyrovnávat. Asi tak k instinktům.